Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?
Orsaken till all otrohet är att man är svag och inte har koll på sina prioriteringar.
Orsaken till all otrohet är att man är svag och inte har koll på sina prioriteringar.
100% sant. Ja, eller att man är en röv, då.
Den som faller offer för sin passion är karaktärssvag. Den som är oärlig är karaktärssvag.
Känner du dig träffad?
Att äta chips eller dricka läsk när man redan har metabolt syndrom kommer närmare sanningen. Samma orsakssamband gäller där. Karaktärssvaghet är centralt. I vissa fall kan svagheten vara sjuklig och då behövs hjälp från vården. Det finns extremfall, där människor tar mediciner mot sina starkare impulser (t.ex. hat, ilska, förälskelse, hypersexualitet).
Det finns inget försvar för otrohet. Det är ungefär som att försöka försvara hustrumisshandel. "She made me do it."
Det är en annan sak om ärlighet och respekt råder och två personer i ett förhållande tillsammans väljer att ha ett öppet förhållande. Jag menar att sådana är destruktiva även de, men de är betydligt hälsosammare än förhållanden där otrohet förekommer.
Oj vad många som dömmer eller drar slutsatser, utan att veta all fakta om otroheter..
Jag har vart otrogen mot min man! Min man har vart otrogen mot mig!! Men idag lever vi i ett öppet förhållande då vi insåg att de inte hade med våran kärlek att göra.
Jag och min man har olika lust. Vi tänder på mycket olika saker men gemensamma saker också. Men vissa gemensamma saker vill vi inte göra med varandra men med andra. (Om ni förstår)
När jag var otrogen var det frustration över fantasier jag inte kunde leva utan men ville även inte leva utan min man.
Jag och min man har "passionerat och ibland lite kryddat knull" när de är känslor så vill vi ha de så.
Men när jag är med andra (otrohet) och nu i vår öppna relation så är de grovt/gränslöst/jävligt kinky knull som gäller. Jag kan inte leva utan de då jag tänder och blir extremt tillfredsställd. Men blir ju såklart även de av min man men de är känsloladdat då.
"Dömmer", "Alla fakta om otroheter".
Vilka fakta och vilka domar syftar du på?
Tur för er. Jag kan inte annat säga än att det passar dig alldeles utmärkt. Din man? Låter som en toffel, tbh.
Dagens icke-naturvetare, detta.
Det låter som att du och din partner borde uppsöka hjälp av flera skäl.
Hur är det möjligt att vara trogen EN person hela livet? Hur gör ni för att lyckas med det? Ni få som lyckats med det. Är det i generna? Jag kan bara tänka att om jag möjligtvis skulle hållit ihop med den första som jag älskade och aldrig blivit nyfiken på någon annan och alltid fått alla mina behov tillfredställda av EN person så kanske möjligtvis att det skulle funkat att vara trogen EN enda person ett helt liv. Men funderar seriöst på om det egentligen är normalt att bara ha sex med EN person hela livet.
Det är enkelt - Fatta ett beslut och efterlev det. Äg dig själv.
Det handlar inte om att man inte blir nyfiken. Det handlar inte heller om vilka tankar man tänker. Det det handlar om är att man styr sitt eget agerande. Att man äger sig själv.
Men visst, det är många som stannar i mognad i gymnasieåldern.
Det är en ful ursäkt. Kan jämföras med "she made me do it"-ursäkten. Man är alltid ansvarig för sina egna handlingar. Ingen annan är det. Att skylla ifrån sig är bara ytterligare ett sätt att visa upp sin svaghet.
Den enda orsak som finns till en persons handlingar är att personen har valt att utföra dem. Sedan får vi fundera på uppsåt och då kommer ursäkterna in. Det är bara det att det inte finns några acceptabla sådana när det kommer till otrohet, eftersom vi kan förutsätta att två livspartners är ärliga med varandra.
Also, jag är inte intresserad av att predika för dig. Svaga människor är ointressanta. Det handlar väl snarare om att ge människor med förnuftet i behåll en mer nyanserad bild.