Anonym (man) skrev 2018-11-02 14:26:30 följande:
Jag håller med om att våra könsroller suddas ut mer och mer idag, men det har väl inget att göra med hur vi är skapta? Biologiska skillnader tar miljontals år att slå igenom. Hur vi är skapta sattes för ganska länge sen. Däremot varierar kultur och normer, hur vi lever mycket snabbare.
Jag tror inte det skiljer så mycket i sexdrift mellan kvinnor och män, vi blir båda kåta för att vi ska föröka oss och föra våra gener vidare. Sen vad man går igång på och vilken partner man väljer är kan skilja ganska mycket mellan könen och det finns massor med teorier kring dessa skillnader eller politiskt betingade teorier som påstår att det inte finns skillnader (gennus"vetenskap")
Kanske att det finns en lite större variation hos kvinnor än män när det handlar om kåthet?
Kan tänka mig att killar är mera jämnkåta, även om vi väl alla såklart känner till extremfall även bland det manliga släktet .. Host.. (Bill Clinton?)
Om man skulle ta alla 25-åringar i Sverige och sedan sortera ut de 10% minst kåta av dom. Då är jag garanterat säker på att man skulle ha en majoritet tjejer i den gruppen. Sen visst, sen kan man ju diskutera vidare vad det beror på och så vidare.
Kvinnors sexualitet och kåthet kanske bara fungerar annorlunda.