Varför har vissa män svårt att visa känslor?
Hur når man fram och får dem att öppna sig?
Hur når man fram och får dem att öppna sig?
Min poäng var att smarta intellektuella människor är känslomänniskor, inga neandertalare som man kan övertyga vad som helst och skicka ut i krig.
Många kvinnor lurar sig på detta då det lutar sig mot att mannen känns stabil "lätt att styra" och ha och göra med kravlöst, men kommer sedan på att det inte är så kul i längden med att vara tillsammans med grottfolk.
Tror det är så Ts känner lite och börjar komma på, när det finns så mycket mer mer i en relation med känslor.
Min poäng var att smarta intellektuella människor är känslomänniskor, inga neandertalare som man kan övertyga vad som helst och skicka ut i krig.
Många kvinnor lurar sig på detta då det lutar sig mot att mannen känns stabil "lätt att styra" och ha och göra med kravlöst, men kommer sedan på att det inte är så kul i längden med att vara tillsammans med grottfolk.
Tror det är så Ts känner lite och börjar komma på, när det finns så mycket mer mer i en relation med känslor.
Jag har bara träffat snälla, goa killar i mitt liv.........MEN har de talat om sina känslor? Nä inte på min tid. Kvinnor har oftast en ENORM verbal förmåga och kan hålla låda i timmar...................men jag har aldrig stött på en sådan man faktiskt. (men de finns säkert...nånstans)
Enkel fråga.
Därför att det inte hjälper oss att vara känslosamma.
Resultatet med vad du håller på med blir inte bättre av att du är känslosam. Resultatet och din prestation blir bättre av logik och fokus på målet.
Du blir heller inte bättre behandlad av din omgivning genom att visa dig svag. Visar du dig stark kommer du få bättre fördelar av andra även om de påstår något annat. Även om folk påstår att det är ok att visa känslor, va ledsen osv. Javisst det är ok, men när det kommer till kritan kommer folk att ändå välja den starka personen som alltid klarat hantera situationerna som uppkommit.
Därför visar man inte känslor. Ren och skär upplärning genom vad som hjälper och ger resultat och vad som inte gynnar. Om det inte gynnar dig varför hålla på med det.??
Ta kan du ge ett konkret exempel på hur din man är? Lättare att ge råd/funderingar då.
Vad är det för känslor vi ska visa? Och hur? Jag visar gärna min kärlek. om det är någon som visar att hon vill ha den. Har jag aggressioner så visar jag det inte för någon även om det kanske märks ändå. Vad är det för komplexa känslor vi förväntas ha?
Vad är det för känslor vi ska visa? Och hur? Jag visar gärna min kärlek. om det är någon som visar att hon vill ha den. Har jag aggressioner så visar jag det inte för någon även om det kanske märks ändå. Vad är det för komplexa känslor vi förväntas ha?