• Anonym (Bip)

Får man gratis mat om man jobbar på McDonalds?

Behöver jobb och har mycket utgifter

Behöver spara på mat

Om man jobbar heltid på McDonalds ett år

Ingår frukost lunch middag fika gratis då?

Isåfall kan jag ju stryka matkostnaderna typ helt?

Får man även ta hem mat efter man slutat? Typ en sallad som någon glömde hämta eller som ska slängas på gränsen iaf.

• Svar på tråden Får man gratis mat om man jobbar på McDonalds?
  • Anonym (Hanna)

Du får med stor sannolikhet avdrag på lönen för maten och du får egebtligen aldrig ta med mat hem från en restaurang.

• Kokoala

Nej, du får inte mat gratis. Du får däremot personalrabatt, brukar vara ungefär 20% rabatt.

Hur tänkte du förresten att du kunde äta alla veckans mål på jobbet? Du skulle ju inte arbeta varje dag?

• Anonym (Bip)

Jobbar gärna varje dag

Får man Inte det?

• Limeblad

Du kommer i vart fall bli förmånsbeskattad om de tillåter anställda att äta.

• Anonym (E)

Det var några år sedan jag jobbade på McDonalds men då var det inget mål gratis. Dessutom är det dålig lön, bättre att du börjar jobba på en mataffär. Där är det åtminstone ob tillägg på kvällar och helger, plus personalrabatt om de har det.

• Anonym (Nej)

Nej maten är inte gratis, när jag jobbade var det 50% man betalade. Man får enligt rutiner inte ta med sig mat som ska slängas men om arbetsledaren ser mellan fingrarna kan man i land göra det ändå men inget du ska räkna med.

Är restaurangchefen seriös får du heller inte arbeta varje dag. McDonalds följer kollektivavtalet när det gäller arbetstid.

• Anonym (kuyrki)

Mc'Dånalds är världens bästa arbetsgivare, det säger dom ju i deras reklam!

• Bananböjaren

Det finns ingen mat på Mcdonalds. Menar du skiten dom serverar? Den ska man inte äta.

• Tiina87
    Anonym (Bip) skrev 2018-10-20 17:09:04 följande:

Jobbar gärna varje dag

Får man Inte det?

Nej, man får inte jobbar varje dag och nej, man får inte gratis mat när man jobbar på McD. Man får däremot personalrabatt. Man får heller inte ta med sig mar hem (även om det till viss del görs ibland).
  • Tiina87
    Anonym (E) skrev 2018-10-20 17:43:57 följande:

Det var några år sedan jag jobbade på McDonalds men då var det inget mål gratis. Dessutom är det dålig lön, bättre att du börjar jobba på en mataffär. Där är det åtminstone ob tillägg på kvällar och helger, plus personalrabatt om de har det.

Det är ob på McD också.
Svar på tråden Får man gratis mat om man jobbar på McDonalds?