• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • Tigeeerrr
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-30 21:40:51 följande:

Vi valde att ta reda på det på RUL och väntar en pojke.

Spännande! Grattis:)
  • jaktenpaflow

Skulle också vilja göra ett 3D samt 4D ultraljud, någon som vet ett bra ställe i Sthlm som gör detta?:)

• jaktenpaflow

Skulle också vilja göra ett 3D samt 4D ultraljud, någon som vet ett bra ställe i Sthlm som gör detta?:)

• Niluth

Idag har jag gått exakt halvvägs, varit gravid i 140 dagar och har 140 dagar kvar. Förväntar mig inte direkt att föda på 40+0 men gjorde faktiskt det sist så vem vet :)

På fredag ska jag på mitt andra besök hos bm och ska bland annat fråga lite angående influensavaccin. Jag har fortfarande inte tagit ställning till om jag ska vaccinera mig men lutar åt att det förmodligen blir så.

Någon här som redan vaccinerat sig mot årets influensa?

• gammelpysen

Jag har gjort det! Var hos BM igår och hon tog upp det. Jag sa att jag redan vaccinerat mig och hon tyckte det var bra. Man blir så mycket sjukare när man är gravid och kan även utveckla tråkiga följdsjukdomar som lunginflammation mm så de rekommenderar det starkt. Tar det aldrig annars men känner att jag inte vill ta några risker nu.

• Lilyje
    Niluth skrev 2018-12-04 13:19:45 följande:

Idag har jag gått exakt halvvägs, varit gravid i 140 dagar och har 140 dagar kvar. Förväntar mig inte direkt att föda på 40+0 men gjorde faktiskt det sist så vem vet :)

På fredag ska jag på mitt andra besök hos bm och ska bland annat fråga lite angående influensavaccin. Jag har fortfarande inte tagit ställning till om jag ska vaccinera mig men lutar åt att det förmodligen blir så.

Jag och mina barn har vaccinerat oss.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • stjärnasomärdin
    Niluth skrev 2018-12-04 13:19:45 följande:

Var hos BM idag som frågade om jag funderat/tagit ställning till hur jag vill göra. Vilken jag inte till fullo har. Hon var inte så pushig heller utan gav lite fakta och sa att det viktigaste var att tänka igenom det och fatta ett beslut som känns rätt för mig. Lutar åt att inte ta det. Vill dock läsa på lite mer innan jag tar ställning.
  • Niluth

Vi mår bra här, igår var jag hos bm en snabbis och lyssnade på lillens hjärta. Slog så fint, jag har iofs en egen doppler så har tjuvlyssnat lite sedan innan.

Hur mår du själv?

stjärnasomärdin skrev 2018-12-08 10:47:47 följande:

Hur mår alla? :)

• Niluth

Är det någon mer än jag så påbörjat att inreda barnrummet? Jag kan inte hålla mig, har börjat lite smått...

Igår hämtade jag hem ett skötbord som en tjej på Facebook skänkte bort, det var jättefint! Och inte nog med att han GAV bort det, jag fick dessutom med mig en massa andra saker såsom haklappar, nappar, barntallrikar osv, allt nytt och kvar i sina förpackningar! Hennes svägerska jobbade tydligen på nåt lager för nån babyshop så hon hade själv fått det men aldrig hunnit använda det. Jag blev helt mållös, så himla fint av denna människa :)

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se