Inlägg från: Anonym (snittad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snittad)

Är alla vaginala förlossningar magiska

det där är ju nästan omöjligt att svara på men jag svarar och utgår från MIG. Jag genomgick en väldigt bra förlossning fram till absoluta slutskedet då det blev ett urakut snitt, jag har inte reagera , från beslut till att bebis var ute gick det mindre än 6 minuter. Jag blev sövd, låg på uppvad i 7 timmar och ingen kunde där berätta för mig hur min bebis mådde. Jag hade ont, vilket jag ju såklart hade haft även om bebis trängt ut den sista biten, men det är ändå en stor bukop. 

Om jag skaffar fler barn så vill jag för allt i världen INTE gå genom ett snitt igen! och jag vill absolut inte ha ett planerat snitt, allt är svårare för kroppen vid planerade snitt, det är jobbigare för barnet, under förlossningen så får barnet alla bra hormoner som utsöndras i kroppen vilket gör att det ÄR bättre för barnet, samt att det är bättre för kvinnan om man planerar att amma så mjölkproduktionen kommer igång lättare om man genomgått en förlossning och fått igång alla hormoner.

Jag är säker på att du kommer få lika många olika svar och här kommer garanterat bli ramaskri på mitt inlägg från alla snitt-människor som alltid känner sig förorättade när jag skriver såhär, men jag påtalar igen att jag har gått igenom ett snitt och vill absolut inte göra det igen.

Därmed inte sagt att all en vaginal förlossning är "magisk", det gjorde ju så in i h---- ont och jag kräkte hela tiden och det var fruktansvärt men går hellre igenom det igen än ett snitt.

• Anonym (snittad)
    HumanNature skrev 2018-10-21 21:02:27 följande:

Tack till er alla som har svarat. Är skönt att få resonera och få infallsvinklar från andra. Har bett om remiss till auroramottagning, men är ännu inte så långt gången.

Ett alternativ jag också överväger är att påbörja vaginalt men ha möjligheten att avbryta för snitt och att få ha min familj (man och bebis) med på uppvak.

det tycker jag låter som en bra ide, då får bebisen ändå de goda hormonerna som jag är så mån om och även du får de! då har du även "makten" att kunna välja in i det sista hur du vill göra!
  • Anonym (snittad)
    HumanNature skrev 2018-10-21 21:02:27 följande:

Tack till er alla som har svarat. Är skönt att få resonera och få infallsvinklar från andra. Har bett om remiss till auroramottagning, men är ännu inte så långt gången.

Ett alternativ jag också överväger är att påbörja vaginalt men ha möjligheten att avbryta för snitt och att få ha min familj (man och bebis) med på uppvak.

det tycker jag låter som en bra ide, då får bebisen ändå de goda hormonerna som jag är så mån om och även du får de! då har du även "makten" att kunna välja in i det sista hur du vill göra!
Svar på tråden Är alla vaginala förlossningar magiska