HumanNature skrev 2018-10-21 21:10:46 följande:
Ledsen att du inte fick en bra upplevelse, har du fått hjälp med dina skador? Upplever du att vården har lyssnat på dig vad gäller skadorna?
Privat fråga som du så klart inte behöver svara på, Hur kändes det att få upp sonen på bröstet?
Hjälp och hjälp, de sydde ihop mig ordentligt efter förlossningen. Barnmorskan på MVC menade på efterkontroll att allt såg bra ut och undrade varför jag väntat med sex. Trots att jag sa att lusten inte fanns och att det fortfarande gjorde ont hela tiden så menade hon att det var bara att köra på. Har en förstående make så det dröjde nog minst 6 månader efter förlossningen innan vi hade sex och det gjorde ont. Pratade med barnmorska som menade att det blir nog bättre med tiden och det har det blivit, 10 år senare kan det ibland göra sig påmint. Har inte sökt igen då bemötandet inte varit så bra.
Minns knappt känslan när sonen kom upp på min mage. Antar att det var en lättnad. När jag fått dottern var jag oxå helt färdig. BM som skulle sy sa att bästa smärtlindring är att ha barnet på magen. Jag var för trött för att protestera. Hade jag inte haft henne på magen hade jag lätt sparkat henne av stolen så jädrigt ont det gjorde. Blev inga fler barn sen. Hade eg tänkt mig ett syskon nära i tid till dottern då det är tio år mellan barnen.