Inlägg från: Anonym (Maramia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maramia)

Är alla vaginala förlossningar magiska

Första förlossningen var utdragen (bortåt 60 timmar efter att vattnet gått), och jobbig på många sätt. ?Aldrig mer!? sa jag då. Andra gången var också utdragen men ändå på alla vis mycket lättare då själva förlossningsarbetet gick mycket snabbare, jag var mer fokuserad, var starkare i mig själv och sprack nästan inget alls. Kände direkt efteråt att jag skulle mycket väl kunna göra det igen då det var en så fantastisk upplevelse. Om det inte jade inneburit att man då får fler barn, vill säga :D

• Anonym (Maramia)
    HumanNature skrev 2018-10-21 21:13:11 följande:

På vilket sätt kändes det fantastiskt?

Jag kände mig fokuserad. stark. Oövervinnerlig. Målmedveten. Jag kände att jag hade full koll. Även när barnet var på väg ut, barnmorskan inte var i rummet och min man fattade inte att jag försökte säga att nu var barnet på väg ut. Allt kändes som om det var på mina villkor. Jag hade koll på min kropp. Jag var allmänt cool inför förlossningen. Det skulle bli som det blev. Jag kände full förtroende för barnmorskan. Det enda störningsmomentet var värkarna som tvingade mig att pausa i mitt läsande, jag hade ju en så bra och intressant bok som jag ville läsa mer av
Svar på tråden Är alla vaginala förlossningar magiska