• Äldre 21 Oct 18:45
    993 visningar
    6 svar
    6
    993

    Gillar tjejkompis, hjälP!!

    Jag började nyss gymnasiet och är med 2 kompisar i min klass, en killkompis som ja gått på samma högstadie som och sen en tjejkompis som var tillsammans med en av mina andra kompisar i typ 2 månder nyligen. De gjorde slut för ett par veckor sedan.
    Jag har aldrig känt något alls för denna tjejen ( vi kallar henne Emma )  men nu på senaste tiden har jag börjat gilla Emma och det är extremt jobbigt för jag vill inte förstöra vår vänskap heller blir jobbigt pga samma klass och sånt om vi gör slut. 



    Jag och mitt ex gjorde slut för typ 2 månader sen nu och vi var ihop i ca 1 år. Jag kände att jag ej orkade hålla känslorna inne och kände typ att Emma gillade mig också så för typ 5 dagar sen skrev ja att ja är intresserad av henne och förstår om hon inte är redo blabla pga gjort slut nyligen ( Dumt beslut att skriva det nu skulle väntat tror ja men orkade inte )
    Emma svarade först inte men sen skrev hon att hon blev så chockad mm. Sen skrev hon att hon ej kände så typ fast me andra ord. Något om att hon inte ville förstöra vänskap och nyss gjort slut med ex så ej redo.



    Jag svarade att jag förstod och att de var dumt av mig att skriva, trodde de skulle va stelt i skolan och så nu men ja pallade inte ha det stelt så jag var bara som vanligt och det var inte alls stelt. Nu i helgen var vi på fest i fredags hos några kompisar och när vi skulle sova delade vi luftmadrass, Inga minnen av att vi myste alls men en av dem andra sa att vi höll om varandra under natten ( Om vi gjorde det var de medans vi sov, kommer inte ihåg att vi gjorde de medvetet )

    Sen på lördagen så skulle vi va hos henne med en av hennes kompisar men hon kunde ej sen så då var vi själva och spelade wii med hennes bröder och mamma i flera timmar sen gick till hennes rum och kollade på film och återigen delade säng. Här var jag icke påverkad så kommer ihåg tydligt att de ej framkom något mysande. 

    Jag känner verkligen att jag gillar Emma och känns verkligen som hon gillar mig men kanske är rädd på riktigt att förstöra vänskap och allt me samma klass och sånt så hon vågar inte. Sen har hon ju gjort slut nyligen också ( Hon gjorde slut ) så kankse inte vill hoppa in i något än. 
    DOCK skrev hon ju typ med andra ord att hon inte kände likadant men det är så jävla konstigt för om jag inte visste om det eller frågat om hon gillar mig också hade jag ju 100% trott att vi hade något. Vi umgicks hela dagen idag också ( Morgonen efter filmtittande ) vi spelade kort och brädspel med hennes familj igen och känns som dem gillar mig också ( spelar ju ingen roll men aa )

    Vad tror ni?? Snälla hjälp mig behöver andras perspektiv om detta :3?
    Vad ska jag göra, bara fortsätta och se vart det leder eller försöka ta första steget på något sett när vi är själva någon gång sen om hon nekar mig då ge upp?

  • Svar på tråden Gillar tjejkompis, hjälP!!
  • RoggaB
    Äldre 21 Oct 19:33
    #1

    Du är I hennes Friend-zone... och det är mycket svårt att ta sig ur.
    Om du vill ha en chans på henne, måste du visa att du är sttraktiv för andra tjejer så att hon ser det. Ellr rent ut be henne att hjälpa dig att finna en ny tjej/flickvänn.
    Det fungerar tro mig, tjejer vill av allt mest ha är det andra tjejer vill ha!

  • RoggaB
    Äldre 21 Oct 19:33
    #2

    Du är I hennes Friend-zone... och det är mycket svårt att ta sig ur.
    Om du vill ha en chans på henne, måste du visa att du är sttraktiv för andra tjejer så att hon ser det. Ellr rent ut be henne att hjälpa dig att finna en ny tjej/flickvänn.
    Det fungerar tro mig, tjejer vill av allt mest ha är det andra tjejer vill ha!

  • Äldre 21 Oct 19:41
    #3

    Jag tror att hon inte hade tänkt så om dig tidigare och därför sade att hon inte kände ngt men nu börjar hon fundera på dig och därför vill hon ungås mkt för att se om känslor uppstår.

    Men ja, det skadar nog inte om du får uppmärksamhet av andra tjejer så hon märker det... men ge inte dem mer uppmärksamhet än vad du ger henne på ett tag.

  • Äldre 21 Oct 20:12
    #4
    Meriall skrev 2018-10-21 19:41:21 följande:

    Jag tror att hon inte hade tänkt så om dig tidigare och därför sade att hon inte kände ngt men nu börjar hon fundera på dig och därför vill hon ungås mkt för att se om känslor uppstår.

    Men ja, det skadar nog inte om du får uppmärksamhet av andra tjejer så hon märker det... men ge inte dem mer uppmärksamhet än vad du ger henne på ett tag.


    Kan tänka mig de, alltså jag har en tjej jag skrivit med som vill va med mig men nu idag orkade inte jag eftersom helgen har varit så fullpackad. Hon vet om denna tjej och gillar inte när jag snackar om henne :3 Nån gång sa hon " ja bryr mig inte" och någon gång " jag vet inte gör va du vill"


    jag är inte intresserad av den tjejen dock eftersom ja gillar "Emma" men ska ändå va med henne någon gång, skadar ju inte att va me andra ändå.


    Inte för att va sån eller något men jag skulle klassificera mig själv som ganska snygg iaf, många tjejer sa till mig att mitt ex inte klättrat uppåt när hon skaffade nu och sånt och att jag är snygg. 


    Aja tack för tipsen ska se vad som händer och ligga lågt, bara fortsätta som jag gör!!! <3

  • Äldre 21 Oct 20:15
    #5
    RoggaB skrev 2018-10-21 19:33:21 följande:

    Du är I hennes Friend-zone... och det är mycket svårt att ta sig ur.
    Om du vill ha en chans på henne, måste du visa att du är sttraktiv för andra tjejer så att hon ser det. Ellr rent ut be henne att hjälpa dig att finna en ny tjej/flickvänn.
    Det fungerar tro mig, tjejer vill av allt mest ha är det andra tjejer vill ha!


    Kan va så men tvekar dock på det men ska testa det tack <33
  • Äldre 21 Oct 20:15
    #6
    RoggaB skrev 2018-10-21 19:33:21 följande:

    Du är I hennes Friend-zone... och det är mycket svårt att ta sig ur.
    Om du vill ha en chans på henne, måste du visa att du är sttraktiv för andra tjejer så att hon ser det. Ellr rent ut be henne att hjälpa dig att finna en ny tjej/flickvänn.
    Det fungerar tro mig, tjejer vill av allt mest ha är det andra tjejer vill ha!


    Kan va så men tvekar dock på det men ska testa det tack <33
Svar på tråden Gillar tjejkompis, hjälP!!