• Anonym (Alva)

Avbrutet samlag

Ni som kör eller har kört avbrutet samlag med fast partner och ni tar ut den en stund innan han kommer och att man har samlag vilka dagar som helst så man kör på även vid ägglossning hur har det funkat för er kring att inte bli gravida?

• Svar på tråden Avbrutet samlag
  • Anonym (Gravid)

Eftersom jag plötsligt en dag var gravid, så funkade det väl sådär. Men med tanke på alla de gånger vi gjort så i många år, så funkade det väl hyfsat ändå.

• Anotherone

Vi har använt det som "metod" i över 20 år nu och aldrig råkat bli gravida. Däremot har vi velat ha barn vid två tillfällen och då har det funkat som det ska

• Anonym (:))

Vi har kört metoden 3 gånger, blivit gravid varje gång så den metoden använder vi oss inte av längre! Fick en pojke 2010, en flicka 2014 och en pojke till nu i augusti 2018.

Sen har vi alltid sagt att det inte är hela världen om det skulle bli bebis endå. Vi har även 3 planerade barn: flicka född 2013 och tvillingkillar födda 2016.

• Anonym (Henrik)

När jag blev av med oskulden så körde vi utan kondom. Jag drog mig ur innan. Ett par dar senare ringde jag henne och sa det kanske vore bäst hon kollade, graviditetstest. För jag har läst att det kan komma försats med spermier. Hon hade inte haft en tanke på det, men lovade hon skulle göra det.

• Anonym (miss)
    Anonym (Alva) skrev 2018-10-22 02:23:20 följande:

Ni som kör eller har kört avbrutet samlag med fast partner och ni tar ut den en stund innan han kommer och att man har samlag vilka dagar som helst så man kör på även vid ägglossning hur har det funkat för er kring att inte bli gravida?

Vi är lite mer försiktiga runt ägglossning. har inte samlag flera gånger på raken utan kör mer oralt då ifall att det är spermier kvar sen förra utlösningen. Det går ju också att ha kondom vid ägglossning om man är osäker.
    Mannen drar ut precis innan han kommer. Mitt ex brukade dra ur lite tidigare och runka några drag.

Jag har kört ca 20 år utan att bli gravid.
  • Anonym (miss)

Korrekt använd så har metoden lika hög säkerhet som kondom. Men det finns flera felkällor så det gäller att man vet vad man håller på med och vet ens kropp fungerar. 

De viktigaste felen är att mannen inte drar ut i tid, eller att man har flera samlag på raken, eller att man ibland fullföljer samlaget när man tror (felaktigt) att det är en säker period.

Har man koll på sin ägglossning och är extra försiktig runt ägglossningen så är det väldigt safe. 

• Anonym (Länge)

Jag kört det under många år även vid äl o aldrig blivit gravid. Har 3 barn som var planerade

• Anonym (Henrik)
    Anonym (miss) skrev 2018-10-22 13:44:15 följande:
    Vi är lite mer försiktiga runt ägglossning. har inte samlag flera gånger på raken utan kör mer oralt då ifall att det är spermier kvar sen förra utlösningen. Det går ju också att ha kondom vid ägglossning om man är osäker.
    Mannen drar ut precis innan han kommer. Mitt ex brukade dra ur lite tidigare och runka några drag.

Jag har kört ca 20 år utan att bli gravid.
    Flera samlag på raken, är han Stålmannen?
  • Anonym (miss)
    Anonym (Henrik) skrev 2018-10-23 07:33:20 följande:

Flera samlag på raken, är han Stålmannen?

Jajamän! Haha! ;)

Menade flera samlag på samma dag.
  • Anonym (Topp)
    Anonym (Alva) skrev 2018-10-22 02:23:20 följande:

Topp! Bara blivit gravid när vi velat bli gravida. Aldrig haft preventivmedel då jag är allergisk.
Svar på tråden Avbrutet samlag