• Anonym (hmm)

Spelas alla samtal med myndigheter in?

Samtalet "kan " komma att spelas in i "utbildningssyfte". Sedan har du sjukvården som aldrig svarar när man ringer till dom utan DOM ska ringa upp en vid en senare tid. Typ då tanten har fått igång inspelaren. 

Har funderat ett tag på att införskaffa mig en röstvrängare då jag faktiskt inte vill att mina röst våglängder ska spelas in för att kunna identifieras vid ev tjafs med någon hyresvärd eller vad som helst. Det räcker med att dom har tillgång till;

Mitt namn
    person nummer
    Adress
    inkomstuppgifter
    fordonsuppgifter
    även vilka djur man har och även chip-numret på dem
    dessutom övervakas av kameror vid bilvägar, i stadsdelar

Och det finns säkert mikrofoner på en del ställen! Varför inte liksom???

Man måste även accepteras att bli fotograferad och filmad varsomhelst, närsomhelst.
    Ända stället du inte behöver bli fotograferad på är på privatmark ståendes bakom en vägg i sitt hus, då dom t om har rätt att fotografera från offentlig mark in i fönstret på privat boende.

För att inte tala om de lite mer avancerade övervakningarna, såsom mobilen, dator som visar allt om en. 

Vi har även tv-avgiften, betalas inte den så kan dom stå med en speciell maskin och känna av ute ifrån om du har tv på hemma.

Snart drar jag från det här manipulerade skitlandet ! Hellre slåss jag tills jag dör för att skydda de jag älskar än att bli samhälls psykiskt lobotomerade i förebyggande syfte!

• Anonym (hmm)
    Anonym (Foliehatt) skrev 2018-10-23 10:42:36 följande:

De har rea på ugnsfolie på ICA... en foliehatt kanske?

Så säger man till dom som tror på saker man inte kan bekräfta finns. Allt jag skrev.. Det är faktiskt så. Så vad ska jag med foliehatt en till menar du?
  • Anonym (hmm)
    Trent skrev 2018-10-23 11:13:33 följande:

Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?

Har inte skrivit att något ska hända. Skrev att det räcker med...
  • Anonym (hmm)
    Trent skrev 2018-10-23 11:13:33 följande:

Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?

Nej nej
    Trent skrev 2018-10-23 12:27:57 följande:

Jag har inte skrivit att du skrivit att något skulle hända heller...

????
  • Anonym (hmm)
    TillFlorida skrev 2018-10-23 15:28:43 följande:

Jag har jobbat en del med detta. Oftast brukar du informeras om att samtalet kan spelas in i början av samtalet. Det är inte alltid alla samtal som spelas in (men oftast). Ibland spelas inkommande samtal in men inte utgående. Ibland spelas alla samtal till "Kundtjänst" in, men inte samtal direkt till medarbetarna.

Numera finns det intressanta funktioner i inspelningplatformarna så att man kan söka på nyckelord och få fram alla inspelade samtal som innehåller specifika ord. Man kan också använda systemen för att analysera stressen i rösten så att de kunder som verkar ljuga kan markeras så att en erfaren agent kan medlyssna för att förhindra bedrägerier.

Det finns även Voice Biometrics, där din röst kan analyseras för att skapa ett "fingeravtryck". Med hjälp av detta vet de sedan i framtiden om någon ringer in och utger sig för att vara dig. Ditt "Voice print" kan även andvändas istället för en PIN-kod. 

Visst använder sig polisen sig av Voice Biometrics? Inte för att varje granskas direkt, men rösten (ljudfilen) lagras. Man kan inte välja vad man önskar utan att säga det. Säger man inget så får man enbart "förlåt, jag uppfattade inte vad du sa" liknande refräng. Dom har tagit bort knappval helt och hållet. Jag brukar hosta till istället så att jag blir kopplad till kundtjänst. Stör mig något så fruktansvärt på deras system! Känns som att dom kör ett riktigt fult spel.
Svar på tråden Spelas alla samtal med myndigheter in?