• isofija

Bf Juli 2019

Plussade igår, snabbt och starkt på två test. Fick köpa ett veckotest för att kunna veta ungefär hur långt det gått, 2-3 veckor stod det så är runt v4-5 någonstans!
    Har en liten 8 månaders hemma så det här kom som en chock, helt oplanerat!
    Var på ultraljud igår för att se ifall de kunde tidsbeställa men det var för tidigt att se mer än någon liten prick. 

Så nu väntar inskrivning i slutet av november! Är med skräckblandad förtjusning den här gången. Det var svårt och tog lång tid att bli gravid med nr1 så vi hade aldrig trott att det skulle ske av sig självt så här bara.

Mycket tankar på äldre barnet som nu kommer få väldigt tätt till sitt syskon och hur det ska påverka osv.. 

• isofija
    Jsv17 skrev 2018-10-30 15:12:48 följande:
    Grattis! Min son är 10mån så kommer bli tätt syskon här med, det var tätt mellan mig och min bror, kanske tufft för mamma och pappa men vi har bara haft glädje av varandra som små, och lekte jättemycket ihop, så det blir nog bra Men jag upplever som du att det är lite jobbigt att man inte kommer kunna förklara för honom och förbereda på att det ska komma en bebis...
    Ja jag tror ändå det finns mycket positivt också. De blir säkert riktigt tighta och även om första tiden blir jobbig och tuff för oss föräldrar tror jag senare när de är lite äldre att de kommer leka desto bättre på egen hand tillsammans!

Först var vi helt sådär ambivalenta, nu dagen efter så börjar det kännas riktigt skoj :) Framförallt att man slapp hela den bebisverkstaden vi höll på med när vi skulle få nr1. Det var psykiskt jobbigt. Nu tror jag tiden kommer gå rätt för när man har fullt upp med syskonet också.

Men vad jag förstått så är det inte alls säkert att den äldre ens reflekterar så mycket över att det kommit ett syskon. Vi får se helt enkelt, gjort är gjort :)
Svar på tråden Bf Juli 2019