Inlägg från: sofiaelinviktoria |Visa alla inlägg
  • sofiaelinviktoria

Bf Juli 2019

Hoppar in här jag med, helt oplanerat gravid med trean. Plussade imorse (även om jag haft mina misstankar senaste veckan), BF är enligt app på min födelsedag, 24/7. Jag är 29, mannen 31. Har en dotter född feb.-11 och en son född juni -14. Jag har länge längtat efter ett sista barn - mannen har vägrat. Nu fick han visst inte så mkt att välja på ???? Får hoppas han ändrar sig medan tiden går, för abort är inte ett alternativ. Lite rädd för mf, hade två mellan de första barnen, men håller tummarna att allt går vägen ??

• sofiaelinviktoria
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Svårt att säga exakt siffra på risken, men när jag fick mitt sista missfall för snart sex år sedan träffade vi en läkare som sa att de vet att i alla fall 30% av alla graviditeter slutar med missfall, men att mörkersiffran är stor (alltså såna som aldrig registreras av vården), så den läkaren gissade på så mycket som att 50% blir missfall. Enligt honom hade man enorm tur om man lyckades få 2-3 barn i rad utan missfall emellan. Vi hade två missfall mellan våra första barn, och väntar nu vårt tredje, oplanerat, men hoppas att det går vägen =)
  • sofiaelinviktoria
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Svårt att säga exakt siffra på risken, men när jag fick mitt sista missfall för snart sex år sedan träffade vi en läkare som sa att de vet att i alla fall 30% av alla graviditeter slutar med missfall, men att mörkersiffran är stor (alltså såna som aldrig registreras av vården), så den läkaren gissade på så mycket som att 50% blir missfall. Enligt honom hade man enorm tur om man lyckades få 2-3 barn i rad utan missfall emellan. Vi hade två missfall mellan våra första barn, och väntar nu vårt tredje, oplanerat, men hoppas att det går vägen =)
  • sofiaelinviktoria
    Pixma skrev 2018-11-29 08:11:26 följande:
    Vi har berättat för våra två andra barn, min mamma och våra tre närmaste vänner.

Nu i vecka 7 har illamåendet gjort entré...usch. Tips på vad man kan äta? Har noll matlust men kom jag inte äter blir det bara värre...
    Supersvårt med mat här med, ibland är jag sugen på vissa saker, ibland funkar inget. Salta saker går oftast ner, blir tyvärr mkt chips och salta kex. Frukt funkar också, äter mängder med mandariner! Havrepuffar går jag också och småäter när illamåendet slår till som värst, det dämpar lite. Choklad går inte alls (jag som älskar choklad normalt!) men det kan ju svänga fort =P 
Svar på tråden Bf Juli 2019