Inlägg från: Anonym (kört) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kört)

Göra slut efter återfall?

Anonym (Ledsen) skrev 2018-10-23 21:55:36 följande:

Min sambo är alkoholist, i våras kraschade han rakt in i väggen och alla lögner kom upp till ytan. Han slutade dricka, tog antabus och gick i terapi.

Jag har såklart haft svårt att lita på honom men någonstans ändå försökt.

Igår kom han hem, full. Har misstänkt att han druckit två gånger innan men då var jag för feg för att säga något.

Nu gjorde jag slut. Vi har en liten på ett år och jag har ett äldre barn sedan innan. Vill egentligen inte göra slut men orkar inte bli sviken gång på gång.

Jag vill inte att han ska ta hand om våra barn full, jag vill visa dom att jag står upp för både min egna skull men också för dom.

Ändå så är det så jäkla svårt. Vill bara säga att jag inte alls vill göra slut längre eftersom jag någonstans älskar honom. Men jag måste stå på mig den här gången. Hjälp, hur ska jag låta bli att gå tillbaka?

Min sambos syrras ex var alkoholist och det blev bara värre och värre.Han förstörde hela familjen tillslut inte bara hans fru och barn.Han var en elak och dryg jävel mot slutet.Han frågade en cancer sjuk person en gång när personen skulle dö.Idag så skämms han på sin park bänk när man går förbi och han förtjänar det måste jag säga.
Svar på tråden Göra slut efter återfall?