• Anonym (??)

Byta efternamn?

Får man byta efternamn fler än en gång?

• Svar på tråden Byta efternamn?
  • Fjäril kär

Ja det får man.

Jag har bytt efternamn två gånger då jag gift mig två gånger.

• Anonym (??)
    Fjäril kär skrev 2018-10-24 09:34:45 följande:

Ja det får man.

Jag har bytt efternamn två gånger då jag gift mig två gånger.

Är du säker på Det? Gäller det inte andra regler om man gifter sig?
  • Meriall

Tror inte du får skapa ett eget efternamn mer än en gång? Men byta till existerande går bra.

• LFF
    Anonym (??) skrev 2018-10-24 10:05:26 följande:
    Det står inget om man får byta efternamn mer än en gång däremot står det att avgiften inte är en garanti för att man kommer få efternamnet. Har man inte rätt att välja vad man ska heta?!
    Ring och prata med dem så får du korrekta svar.
  • LFF
    Det står inget om man får byta efternamn mer än en gång däremot står det att avgiften inte är en garanti för att man kommer få efternamnet. Har man inte rätt att välja vad man ska heta?!
    Inledningstexten, se fetmarkerad, undrestruken och kursiv text:

Du kan ändra efternamn på flera sätt, till exempel kan du byta till ett dubbelt efternamn eller till ett efternamn som redan bärs av minst 2 000 personer. Du kan byta efternamn flera gånger. Vissa namnansökningar har en avgift, medan andra är avgiftsfria.

Det står klart och tydligt att du kan byta efternamn flera gånger.
  • LFF
    På varje flik sen så finns det ytterligare information om byte av efternamn.
Svar på tråden Byta efternamn?