Inlägg från: Ellie90 |Visa alla inlägg
  • Ellie90

BIM November18

Hej! Jag hakar på här! Vi försöker få till ett fjärde barn. Jag är 27år och min man 30. våra barn är 6, snart 5 och en 8månaders. Hade ägglossning i måndags.

Tog ett halvår att få till trean, nu är vi inne på tredje försöket med barn fyra. Hade tidigt missfall för två månader sedan, smörjer nu med progesterall och hoppas på plus som håller sig denna gång! :)

• Ellie90
    närkommertrean skrev 2018-10-25 06:33:18 följande:

Hej. Jag är också 31 år och försöker få till ett syskon. Mina barn är 5 och 2 år. Vi är inne på 8:e försöket efter ett tidigt mf i april. Jag hade äl i fredags och har bim om en vecka, den 1 november alltså. Jag har dock redan bestämt mig för att testa den 31 oktober eftersom jag reser bort på onsdag kväll och är borta till på söndag. Vill veta om jag är gravid då! Då är jag på äl+12 och jag har fått positivt när jag testat på äl+11 alla mina fyra tidigare graviditeter. Självklart hoppas jag att mensen inte kommer men efter åtta försök (de andra gångerna har jag blivit gravid på max tre försök) så börjar jag tappa hoppet. Varför skulle det bli nåt det här försöket när det inte blivit nåt de 7 tidigare försöken liksom?

Beklagar ? förstår frustrationen, vi fick ettan på första försöket och tvåan på andra. Trean var lurig... jag hade gett upp när jag äntligen plussade. Hade hunnit testa alla kurer då!
  • Ellie90
    närkommertrean skrev 2018-10-30 04:48:22 följande:

Jag har precis fått ett svagt men tydligt plus med predictor early två dagar innan bim! :) Så idag blir det en tur till apoteket för att hämta ut hormoner som förhoppningsvis hjälper till att hålla kvar det lilla livet den här gången.

Åhh grattis ?
  • Ellie90
    Ellie90 skrev 2018-10-30 21:08:08 följande:

Åhh grattis ?

Förstår inte varför det envisas med att bli frågetecken varje gång jag ska göra smileys. <3 skulle det vara :)
  • Ellie90

Har haft spottings i flera dagar och test imorse visade neg på ÄL+10. Får nog försöka nästa månad igen! Får se när mensen kommer om jag har BIM två ggr denna månad kanske :)

• Ellie90
    19SandraJ87 skrev 2018-10-31 12:54:00 följande:

Håller tummarna för att det var för tidigt att testa <3

Här känns det inget, enda är mensvärk som hållt i sig sen ÄL. Nu börjar brösten bli fylligare och lite känsliga bröstvårtor, men brukar ha så innan mensen :( Så får nog försöka nästa månad med :/ Dock inte tagit ett test, men hade varit neg i vilket fall.. förra gången plussade jag supersvagt på BIM..

Nu när du säger det så vet jag ju inte hur tidigt jag fått synligt de andra gångerna, har ju bara testat innan BIM när jag inte varit gravid. När jag varit gravid har jag plussat Bim+7 och bim+1.

Nåja, känns endå som att mensen kommer närsom. Ställer in mig på nytt försök.
  • Ellie90
    Solrosen29 skrev 2018-11-01 17:02:56 följande:

Testade i morse men visade neg.

BIM imorgon, kan även va på lördag. Väntar in mensen, inga känningar alls.

Då väntar vi båda två alldeles strax, jag har BIM på söndag. Känndes som jag skulle få mens tis/ons redan men nu känns det som vanligt igen, men är ju några dagar kvar. Hinner du också med BIM igen i nov tro? Jag har 28dgr oftast, lite oregelbundet ibland, så jag lär ha två denna mån tror jag! Men jag hoppas förstås att det tar sig för båda oss denna gång! :)
  • Ellie90

Mensen kom imorse! Har BIM mellan 30/11-2/12 så jag hänger kvar ett tag till och håller tummarna för er andra :)

• Ellie90
    Solrosen29 skrev 2018-11-03 08:34:08 följande:

Tog ett test imorse där jag anade en liten skugga, såå svårt att få med på bild. Tror nog det är ett spök, vad tror ni?

Har testat med testlagrets, vet inte hur dom brukar bli.

Jag var tvungen att justera bilden då det var svårt att få med på bild. Tror jag griper efter halmstrån. Hahaha

Bim igår, lite mensvärk men ingen mens. Vaknade dock imorse av att jag var dålig i magen så den är nog här idag :P

Ser tyvärr inget men har själv försökt få med svaaaagt streck på bild å de går typ inte :/ jag håller tummarna endå! :)
  • Ellie90
    Emeliesh skrev 2018-11-03 17:04:30 följande:

Hakar på här!

Har inte riktigt koll på min cykel men hade mensens första dag 4/10. Fick den 18/10 lite blod på pappret vid toabesök men thats it. Samlag skedde regelbundet den veckan.

Igår tog jag både grav och äl test för att se vad som står på. Äl gav direkt starkt utslag (aldrig fått så starkt) och även en svag rosa linje på gravtest.

Gjorde samma tester idag med morgonurin. Svaret på ältestet var desamma som kvällen innan, direkt starkt. Och gravtest såg ut så här (se bild) jag ser ju två streck klart och tydligt men är det positivt?

Blev ivrig och testade med ett cb som ska bli plus nu på em men då hade jag druckit och allt man ska undvika men såg där svaaaagt blå linje men nästan så jag blir tokig om det stämmer.

Så, hur tolkar jag detta?

Det är svårt att se svaga streck på bild, någon annan kanske kan säga om den ser. Men ta ett nytt om ett par dagar så borde det vara helt tydligt om det är plus :) annars cb digital ska väl vara bra!
  • Ellie90

Haft ägglossning nu 15-16/11 så jag hinner med en BIM till denna månad :) har lyckats myst på bra också så nu hoppas jag det tar sig denna gång, första amningsfria månaden också!

• Ellie90

Denna väntan alltså, lika jobigt varje gång. Känns som att man inte tänker på annat! Ca en vecka kvar till BIM -.-

• Ellie90
    19SandraJ87 skrev 2018-11-23 18:41:31 följande:

Håller med, blev inget nu i november :( Men har BIM 2/12 så är ju nästan november *skrattar*

Nä blev inget för oss heller men har BIM 30/11 -2/12 typ. Är lite oregelbunden så jag får gissa :p
  • Ellie90
    Gellasfia skrev 2018-11-27 23:30:23 följande:

Hej hej!

Hoppar in här... känns ovant att vara här igen. 2007 sist då jag skulle ha första. Sedan dess har det tillkommit en lillebror 2011, men då hängde jag inte här, och nu en planerad halvsladdis med min nya man.

Bim 28/11- 2/12.

Dag 30 på cykeln idag. Har vanligtvis 30dagars, men varierat till 34 och 36 vid två tillfällen sedan jag började logga i maj. 36 dagars var i sep och tror faktisk att det var ett tidigt missfall. Kanske?

Jag är själv 32 år :)

Kul, då har vi bim samtidigt! Jag har dock inte kunnat hålla mig så har redan testat. Fick supersvagt plus, men är osäker. Fått spökstreck på det testet förut, tänkte testa med ett annat imorgon, så nu kan jag ju inte sova :p
  • Ellie90
    19SandraJ87 skrev 2018-12-03 11:07:38 följande:

Månaden man inte försöker stenhårt blir resultatet visst så här :):) Inte haft några grav tecken förrän idag då jag kände mig lite illamående.. Så glad så jag gråter <3

Åhh grattis!! :D
  • Ellie90
    Gellasfia skrev 2018-12-01 17:02:01 följande:

Det var verkligen inte helt lätt att se!

Har det hänt något för dig dessa dagar?

Jes jag har testat starkare plus nu så definitivt gravid! :D. Bf 9/8
  • Ellie90
    19SandraJ87 skrev 2018-12-06 07:53:04 följande:

Tack så mycket :) Grattis till dig med <3 Det finns en hemlig grupp på FB :)

Jag är med i den bf slutet av juli/augusti. Är det den du menar eller finns en till? :)
Svar på tråden BIM November18