• gamlapappan3

    Fråga till er som har minst 4 barn och som har bestämt er för att inte skaffa fler barn. Vilket är det viktigaste skälet till att ni inte tänker skaffa fler barn?

    Ja, förr eller senare bestämmer man sig för att inte få fler barn, men vad är det som är avgörande egentligen för att man väljer att sätta stopp?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till er som har minst 4 barn och som har bestämt er för att inte skaffa fler barn. Vilket är det viktigaste skälet till att ni inte tänker skaffa fler barn?
  • lövet2

    För mig var det åldern som satte stopp. Jag fyllde 40 och kände mig för gammal både i kroppen och i sinnet för att skaffa fler barn. Pappan ville ha en till, men jag sade nej.
    Att jag rent förnuftsmässigt sade nej, hindrade förstås inte att jag längtade i bland. Längtan efter ett till barn, försvann inte förrän jag fick ett barnbarn.

  • Anonym (åttabarnsmamma)

    Vi har åtta barn. Yngsta flickorna är nu fem år och vi är färdiga. Det var väl lite olika skäl som samspelade när vi beslutade att inte skaffa fler. Det handlade om att vår familj för första gången kändes komplett. Om utrymme, med stor familj är det viktigt att kunna erbjuda privatliv, speciellt åt tonåringarna. Vårt första barnbarn var på g bara ett år efter att yngsta flickorna fötts och man blev plötsligt "gamla"(39-åriga ;-D) mormor.

Svar på tråden Fråga till er som har minst 4 barn och som har bestämt er för att inte skaffa fler barn. Vilket är det viktigaste skälet till att ni inte tänker skaffa fler barn?