Inlägg från: Elnaaa |Visa alla inlägg
  • Elnaaa

tvååring i grupp med bara ettårigar

Hej!

Min son kommer att börja förskola i januari, då är han 2,5 år. Vi fick plats på en nystartad avdeling som öppnas i januari. Jag är lite orolig eftersom alla andra barn ska vara 1 år gamla. Jag delade detta med förskolans chef, men hon sa att det inte spelar någon roll för barn i denna ålder eftersom de mestadels lekar ensamma.
    Detta är mitt första barn så det är svårt att döma, men jag tycker att det skulle vara bättre att ha några äldre barn i gruppen. Vad tycker ni? Tanken är att 8 barn kommer att börja i januari och att avdeling har 15 barn i april. Sedan i augusti ska han byta avdeling.
    Om vi nu tackar nej till den plats, kan vi då få plats på en annan förskola? (Är från Holland så är inte helt säker på hur det funkar här med förskola placeringen).
    Vad tycker ni? Oroar jag mig utan anledning?
  • Svar på tråden tvååring i grupp med bara ettårigar
  • Elnaaa

Tack så mycket för att ni svarade så fort! Det är en kommunal förskola. Vi bad om 5 andra förskolor men vi fick den här. Det är också bra för mig, jag oroar mig bara för den här avdelingen att det kanske inte är så kul för honom. Å andra sidan kan det vara trevligt med mycket uppmärksamhet i en liten grupp (på början är det bara 8 barn med 3 pedagoger). Jag frågade om det är möjligt att vara i någon av de andra grupperna men de är redan mycket fulla. Tack för tipset att ringa till kommunen, jag ska försöka det på måndag. Alla andra tips eller tankar är mycket välkomna!

Svar på tråden tvååring i grupp med bara ettårigar