Skäms men jag orkar inte
Hmm.. hur ska man skriva utan att detta kommer ut på fel sätt. Jag har en helt underbar sambo sen 2 år tillbaka. Jag har 2 barn sen tidigare och han har 1 barn sen tidigare.
Mina barn bor varannan vecka och hans barn för tillfället varannan helg då mamman krånglar något enormt med umgänget. Men det gör mig absolut ingenting. Jag älskar varenda sekund hans barn är hos sin mamma och vi får vara själva i "vår" lilla familj, jag, mina barn och han. Detta låter ju helt hemskt egentligen.
Men från start, vi flyttade ihop ganska fort och han flyttade i princip ut från exet och in till mig. Han träffade mina barn och han är helt underbar med dem. Såklart så skulle umgänget med hans dotter börja med. Till en början var det varannan vecka, och jag försökte gilla henne. Till en början lyckades vi nog skapa oss en relation. Trots att barnet slängde ur sig många kommentarer om att jag var ful, hade tunt hår osv. Vet att dessa ord var från den svartsjuka mamman så ignorerade det. Hon betedde sig iallafall någorlunda. Men med tiden blev det värre och värre. Barnet har blev värre och värre. Och jag är säker på att det inte är en fas eller att hon mår dåligt eller liknande utan att det bara är sån hon är.
Hon skriker och gapar absolut hela tiden, hon slår sin pappa när han ska lägga henne. Hon svarar inte på tilltal, hon säger aldrig tack och är väldigt otacksam. Väcker oss på nätterna ungefär 10 ggr om. Väcker oss varenda morgon, och då jag har en mindre så vill jag ta tillvara på sömnen jag får. Men när hon är hos oss är det omöjligt. Får inte sova en blund. Förra helgen när hon var hos oss kastade hon en leksak på vårt nya marmor bord så det gick sönder och sen hånskrattade hon. Min stora tjej tycker det är jätte jobbigt med henne för att hon bråkar hela tiden. Och min minsta slår hon och knuffar hela tiden. Det är ohållbart!
Jag har försökt hålla mig undan för att jag inte vill såra min sambo och när hans ex slog tag i saken att ungen bara ska vara varannan helg hos oss så kände jag tack!!!!! Men jag börjar också känna att jag inte klarar varannan helg heller. Mina *hat* känslor blir bara värre och värre. Jag mår dåligt bara av tanken att se hans dotter.
Hur ska jag kunna hantera detta? Jag vill inte lämna min sambo men jag vet inte om jag klarar av hans barn, och jag märker ju också att mina barn mår dåligt av henne med.. ska jag prata med sambon? Vill inte skilja dom åt. Min vi kanske ska bo särbo varannan helg? Hur hade ni löst detta? Snälla kom med råd.
Jag behöver tillägga att jag aldrig visat mina känslor för hans dotter. Håller dem inne för mig själv och det börjar bli frustrerande.