Hur lång tid tog det för er att byta efternamn?
Hur lång tid efter att ni skickade in pappren gick efternamnsbytet igenom och va det makes/makas efternamn släktnamn eller ett av de vanligaste efternamnet?
Hur lång tid efter att ni skickade in pappren gick efternamnsbytet igenom och va det makes/makas efternamn släktnamn eller ett av de vanligaste efternamnet?
Någon vecka typ. Det var min makes efternamn.
Skickade in om släktnamn för en månad sedan. Inte hört ngt. Ska ta 4-6 mån enligt skatteverket...
Någon vecka typ. Det var min makes efternamn.
Skickade in om släktnamn för en månad sedan. Inte hört ngt. Ska ta 4-6 mån enligt skatteverket...
När jag bytte till mormors flicknamn och fick skicka med personbevis i generationer till PRV tog det sex veckor.
När jag gifte mig och vi tog hans mormors flicknamn tog det några veckor. Två, kanske.
1500:- kostade det, första namnbytet
Vid giftermålet var det gratis
När jag bytte till mormors flicknamn och fick skicka med personbevis i generationer till PRV tog det sex veckor.
När jag gifte mig och vi tog hans mormors flicknamn tog det några veckor. Två, kanske.
1500:- kostade det, första namnbytet
Vid giftermålet var det gratis
Vad är PRV?
Patent- och registreringsverket. Detta var dock 2004. Kanske sköter vanliga Skatteverket sådana ärenden i dag.
Ja idag är det skatteverket för jag skickade in dit. PRV hanterar dock nybildade efternamn.