• Anonym (Trådstartaren)

    Varför slutar de svara/tar bort matchningen? Behöver feedback på Tinderkonversationer.

    Jag får en del matchningar på Tinder men de slutar svara eller tar bort matchningen rätt fort efter att vi börjat skriva. Undrar vad jag gör för fel. Här är några exempel på konversationer jag haft. Läs gärna och berätta varför ni tror de slutar svara/tar bort matchningen.

    Jag: Hej Hanna!
    Hon: Tja! Morgonpigg? 

    Jag: Ja :) Hur mår du?
    Hon: Hade gärna sovit ett par timmar till 

     Du?
    Jag: Okej :) Jag mår bra. Jobbar eller pluggar du?
    - Hon tog bort matchningen här - 

    Jag: Hej!
    Hon: Hallå!
    Jag: Hallå! Hur mår du?
    Hon: Jo tack det är bra. Hur mår du själv? :)
    Jag: Vad bra. Det är bra med mig också. Jag har varit i Stockholm i helgen och träffat en kamrat. Vad har du gjort?
    Hon: Jasså, vad gjorde ni där då? :) Jag var på födelsedagsfirande för en släkting igår. 
    Jag: Vi var på museum och sen gick vi åt och middag och kollade lite i butiker. Jag köpte en ny jacka :) Har du varit i Stockholm någon gång?
    Hon: Eh ok...
    - Hon tog bort matchningen.

    Jag: Hej Isabelle!
    Hon: Åh hej! Vilken söt hund, är den din?  
    Jag: Nej tyvärr  Han är min mammas. Hur mår du?
    Hon: Jaha okej men då kan du väl träffa honom rätt ofta i alla fall 
      Jag älskar djur. Funderar på att köpa en sköldpadda haha 
     Jag mår bra tack. Hur ärdet själv?
    Jag: Ja det kan jag    Ok sköldpaddor är söta. Jag mår också bra tack. Jobbar eller pluggar du?
    Hon: Jag jobbar inom äldreomsorgen och är faktiskt en av de som älskar mitt jobb!  
     
    Jag: Kul. Hur länge har du jobbar med det då?  
    Hon: I lite drygt två år nu. Tiden går fort   Du då? Vad jobbar du med?  
    Jag: Okej. Jag jobbar som (titel) på (företag). 
    Hon: Så du är en av de där killarna i kostym som jag ser stressa runt ute på gatorna? 


    Jag: Kostym kanske men vet inte om jag stressar runt så mycket. Vad är det bästa och sämsta med ditt jobb?   
    - Hon slutade svara.

    Jag: Hej!
    Hon: Hej!    
    Jag: Hur mår du?
    Hon: Det är bra. Du då?
    Jag: Bra. det är bra med mig också. Vad pluggar du?
    Hon: Ska bli dietist. Du?
    Jag: Jag jobbar som (yrkestitel) på (företag). Vad fick dig att välja att läsa till dietist? :)
    Hon: Jag tyckte det lät intressant när jag läste om det. 
    Jag: Okej. Trivs du på utbildningen då?
    - Hon slutade svara.
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-27 12:08
    Det saknas massa smileys ser jag. De kom inte med av någon anledning.
  • Svar på tråden Varför slutar de svara/tar bort matchningen? Behöver feedback på Tinderkonversationer.
  • Anonym (M)

    Jag kan faktiskt inte se några fel i konversationerna. Du ger information samtidigt som du intresserar dig, du har nog bara en jävla otur:)

  • Meriall

    De tycker inte de passar ihop med dig. Vissa låter ointresserade från början och jag vet inte varför de swipar höger. Usken insåg att ni var för olika och tänkte du ville tracka ner på hennes jobb med din jobbfråga.

    Tips är att inte fråga/prata jobb för det är där de oftast blir fel. Vet inte vad du jobbar som men folk verkar associera det till ngt dåligt typ snobbigt. Vad är det du jobbar som?

  • Anonym (A)

    Du är tråkig och stel. Du tjatar ju bara om jobb och plugg i varenda konversation. Jag tycker det blir så tråkigt, formellt och stelt när killarna ska fråga tusen frågor om jobb/utbildning. Det är inget man vill snacka om på tinder/dejt, utan man vill ha ett kul avslappnat samtal. Konversationen där tjejen skriver att hon hade velat sova lite längre kände sig nog långt från taggad på att snacka jobb till exempel.

    Sen måste jag säga att det låter som att du beskriver en dejt när du snackar om vad du och din "kamrat" gjorde i Stockholm. Hade troligtvis också dragit öronen åt mig där.

  • Anonym (Yl)

    Okej :) mina två cent. Ditt sätt att skriva på är lite stelt och påminner om en anställningsintervju. När man matchar med någon på Tinder betyder det inte att nu ska man ta reda på så mycket som möjligt om varandra så fort som möjligt, som så många verkar tro. Utan att kunna skriva och chatta lite avslappnat. Prata om ingenting, se om det klickar (inte 20 frågor).

    Vad hade du t.ex. sagt till en kompis som säger att han ska utbilda sig till dietist? För mig är det mer naturligt att prata lite om det, kanske säga "ah, kul, jobba med hälsa, skoj att hjälpa folk" "kan vem som helst anlita en dietist?" eller något. Det du gör är att du attackfrågar för att driva samtalet framåt, bara att det inte ens har hunnit bli ett samtal.

    Din bästa chans hade du med kvinnan som jobbar inom vården. Hon ville prata och när hon berättade att hon var en av få som älskade sitt jobb skulle du ha hakat på det. Istället frågar du hur länge, berättar vad du gör och låter otrevlig/asocial tillbaka (det där med kostymen och stressen). Ett alternativ hade varit "härligt att höra att någon älskar sitt jobb", "säger du att det är roligt att gå till jobbet? :D" , "vad avis jag blir, har du sjukt bra kollegor också?" eller kanske "fan vad fint att höra, kommer man nära de man jobbar för eller vad man nu kallar dem hehe". Vad som helst.

    Vet inte om det här har varit till någon hjälp. Har du någonsin pratat med en främling ute? Vid en busshållsplats eller något? När man inte känner varandra så småpratar man. Det är en dans mellan två människor att komma nära och lära känna. Vad hon jobbar med, hur länge hon har gjort det varför hon gör det och vad hon gjorde i helgen är inte huvudsaken, inte det viktiga. Det är samspelet, energin och glädjen.

    Lycka till :)

  • Anonym (A)

    Du behöver inte fråga om de mår bra heller. "Hur mår du?", "vad gör du?", "vad ska du göra i helgen?", "vad gjorde du i helgen?", "vad har du för intressen?", "vad jobbar/pluggar du med?", "trivs du bra?" osv. är frågor man får av 9 av 10 så de blir snabbt tråkiga och tjatiga att svara på.

  • Fjäril kär

    Du blir ointressant för alla tusen frågor. Tjejerna har ingen chans att hinna svara och bli nyfiken innan du kör nästa fråga.

    Prata jobb med nån nyvaken är bara så big no-no det kan bli. Och din träff med kompis lät som dn dejt. Nej till det också.

    Chilla, lugna ner dig. Fråga om vardagliga saker här och nu, småprata, prata väder, prata dagens planer, och låt henne få svara i lugn och ro och själv få styra vad ni ska prata om.

  • Mongoliet

    Om någon frågar mig hur jag mår så raderar jag direkt. Stela konversationer men det troliga är att du inte var så het på foton som tjejerna önskade heller. Ditt yttre för de var redan gränsfall. Du hade behövt ha mera spunk.

  • Anonym (Evvi)

    Jag blir så sjukt trött på sådana standardfrågor. Sedan upplever jag som att du inte riktigt lyssnar på svaret, utan kör på med dina frågor, utan att vara så lyhörd. Som någon annan skrev, det är ingen anställningsintervju.

  • Anonym (Kelly)

    Du pratar för mycket och är ointresserad av vem dom är som person.

  • Anonym (Ma)

    För TS räkning (och min), vad ska man fråga då istället för standardfrågorna?

Svar på tråden Varför slutar de svara/tar bort matchningen? Behöver feedback på Tinderkonversationer.