• Anonym (Zoom)
    Äldre 28 Oct 06:54
    11034 visningar
    31 svar
    +1
    31
    11034

    Hur förför man en kvinna?

    För män räcker det med åsynen av lite kvinnliga former. Då blir vi kåta och tänker på sex.
    Kvinnors sexualitet, en helt annan sak. Mer komplicerat. Män har lättare att ha sex med nån utan att man har djupare känslor.
    En kvinna behöver alltså bara vara kvinna, dyka upp, så är det klart.
    En man måste jobba mer. Han ska vara självsäker, vara rolig, få henne att känna sig avslappnad, känna sig trygg med honom, känna att han lyssnar på henne och mycket annat.
    Du man som lyckats förföra en kvinna, hur gjorde du?
    Du kvinna som blivit förförd, hur gjorde han?

  • Svar på tråden Hur förför man en kvinna?
  • Anonym (Queen­)
    Äldre 28 Oct 07:54
    #1

    Det måste finnas ömsesidig attraktion och intresse till att börja med. Då är halva jobbet klart.

  • Wonder­girl20­18
    Äldre 28 Oct 08:08
    #2

    Till en början en lättsam stämning och ett leende och lite längre blick för att visa sitt intresse. Jag faller för vackra ögon så för mig är en intensiv blick med ett busigt leende halva grejen. Sedan borde det ju finnas något mer om man ska ta det vidare, något man kan prata om. 

    Nästa steg är väl att fråga om en kaffe eller promenad och se vad som händer. :) 

    Att gå försiktigt tillväga är nog att föredra. Jag anser att en snygg människa kan förlora sin charm om beteendet är fel men även tvärtom, en inte lika attraktiv människa kan bli väldigt attraktiv om den kan bete sig med värdighet och respekt.

    Ett vårdat yttre är alltid ett plus annars blir man ju inte nyfiken på vad som finns under. :)

    Jag är en tjej på 38år.  

  • Mongol­iet
    Äldre 28 Oct 08:11
    #3

    Man jobbar med sina bästa grejer. I mitt fall ögon, gång, röst närvaro. Har för lite cash för något annat.

  • Mongol­iet
    Äldre 28 Oct 08:12
    #4
    Mongoliet skrev 2018-10-28 08:11:24 följande:

    Man jobbar med sina bästa grejer. I mitt fall ögon, gång, röst närvaro. Har för lite cash för något annat.


    Samma saker som attraherar mig själv.
  • Anonym (Zoom) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 08:13
    #5
    Anonym (Queen) skrev 2018-10-28 07:54:32 följande:

    Det måste finnas ömsesidig attraktion och intresse till att börja med. Då är halva jobbet klart.


    Ok, men resten då. Hur går han i mål?
  • Anonym (Zoom) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 08:17
    #6
    Wondergirl2018 skrev 2018-10-28 08:08:52 följande:

    Till en början en lättsam stämning och ett leende och lite längre blick för att visa sitt intresse. Jag faller för vackra ögon så för mig är en intensiv blick med ett busigt leende halva grejen. Sedan borde det ju finnas något mer om man ska ta det vidare, något man kan prata om. 

    Nästa steg är väl att fråga om en kaffe eller promenad och se vad som händer. :) 

    Att gå försiktigt tillväga är nog att föredra. Jag anser att en snygg människa kan förlora sin charm om beteendet är fel men även tvärtom, en inte lika attraktiv människa kan bli väldigt attraktiv om den kan bete sig med värdighet och respekt.

    Ett vårdat yttre är alltid ett plus annars blir man ju inte nyfiken på vad som finns under. :)

    Jag är en tjej på 38år.  


    Ja, mysigt och gulligt det där. Men sånt funkar inte för alla män. Eller så har man träffat fel.
    Många kvinnor tycker ju att försiktiga män är avtändande. De vill bli tagna med storm. 
    Jag som själv är försiktig skulle jag ju föredra om en kvinna gillade mig som jag är, men när inget händer... här förförs det inte damer direkt.
    Jag vill alltså veta hur man får till det med en kvinna. Och nu pratar jag sex.
  • Äldre 28 Oct 08:42
    #7

    För att du ens skall ha liten en chans att förföra en kvinna, så måste hon ha ett visst intresse/attraktion från början, har hon inte det. Så kan du fetglömma.

    Har hon det så lär du få jobba hårt och inte göra några misstag.
    Du måste ha allt i ordning med dig själv, du måste säga rätt saker, göra rätt saker.

    Det tillåter inga snedsteg. Har en kvinna högt intresse , så kan man komma undan med några småmissar, här och där.

    Du behöver inte vara rik, visst finns det golddiggers, men många tror att pengar gör det. 

    Kvinnor gillar killar med sjävförtroende och som är framgånsrika för att dom kämpar och når sina mål. Då blir ju oftast pengar en belöning för det.

    Så det är inte cash dom ser, dom ser det andra.

  • Anonym (Queen­)
    Äldre 28 Oct 09:32
    #8
    Anonym (Zoom) skrev 2018-10-28 08:13:27 följande:

    Ok, men resten då. Hur går han i mål?


    Självsäkerhet , att han inte tvekar på målet. Vill han ha mig i säng måste han stå för det och våga gå hela vägen.

    Anspela på sex utan att bli äcklig.

    Flirta öppet med både ögon och kropp, tex en blinkning samtidigt som han stryker en hårslinga ur mitt ansikte.

    Romantik och bygga upp förväntan är så upphetsande, tex över en middag hemma. Musik i radion, dansa tätt intill med kyssar och smek.

    Vill jag bli överraskat påsatt så öppna dörren i badrock och lukta gott och bara ta för dig i hallen.

    Allt handlar om att du måste vara den som tar ledningen och uppträder självsäkert .

    Hur en kvinna vill bli förförd handlar mest om att läsa hennes signaler och vara lyhörd för vem hon är.
  • Anonym (feltä­nk)
    Äldre 28 Oct 09:58
    #9
    Anonym (Zoom) skrev 2018-10-28 08:17:40 följande:
    Ja, mysigt och gulligt det där. Men sånt funkar inte för alla män. Eller så har man träffat fel.
    Många kvinnor tycker ju att försiktiga män är avtändande. De vill bli tagna med storm. 
    Jag som själv är försiktig skulle jag ju föredra om en kvinna gillade mig som jag är, men när inget händer... här förförs det inte damer direkt.
    Jag vill alltså veta hur man får till det med en kvinna. Och nu pratar jag sex.
    Tror inte man lyckas förföra någon om man inte kör sin egen förförelse-style. Attraheras inte mottagaren av detta är det fel tjej för dig. Jämför med lärare som är mer fyrkantiga men som försöker dra lite skämt för att de läst nånstans att det är bra och det bara faller platt. Nä, va då hellre en fyrkantig lärare och lär ut på ditt sätt.

    Tycker du resonerar lite som att alla kvinnor är på ett sätt och du ska lära dig den hemliga koden för att få dem. Men det handlar om individer och tror det är viktigt att connecta.
  • Anonym (Z)
    Äldre 28 Oct 10:28
    #10

    Det är kvinnan som väljer. Hennes utgångspunkt för vad som passar är omöjligt att veta. Men en sak är säker, det är många andra saker än vad kvinnorna själva tror styr. Visst, man måste göra rätt, ha rätt attribut. Men det hjälper inte om de omedvetna aspekterna inte passar. Kvinnor attraheras som det verkar ganska mycket av rätt lukt av männens immunförsvar och det är dessutom beroende på hennes eget immunförsvar.  Kvinnas val beror också mycket på vart hon är i menstruationen.  När hon är som mest fertil (och kåtast innan ägglossningen) är hon mest intresserade av maskulina egenskaper. Muskler och aggressivitet! Sedan faller det till mera feminina egenskaper,  vara rar, rolig, ansvarsfull etc. Så ,man behöver veta vart på skalan man själv står, och sedan sätta in stöten vid rätt tillfälle i cykeln. Lättast går det för den maskulina om han prickar rätt, annars är han bara en stor idiot.

Svar på tråden Hur förför man en kvinna?