• Anonym (Humh)

HCG

Fast varför är du orolig och snackar om att du inte känner dig gravid längre? För högt tyder väl inte på missfall utan kan väl i så fall vara tecken på tvillingar (eller fler)? Har man missfall brukar i alla fall hcg vara lågt och sjunka eller inte fördubblas i den takt det ska utan för långsamt. Jag har haft flera missfall men bara mätt hcg i ena, var gravid i v.4-5 och hade hcg 53... Två dagar senare 32.

• Anonym (Humh)
    Anonym (Milla) skrev 2018-10-28 08:58:48 följande:

Därför att jag haft 14 missfall och ett MA, självklart är jag orolig. Jag ville veta vad andras låg på för att lugna den oron, mätt i samma enhet som mitt. Jag har ju inte kollat om det höjts något eftersom det finns ingen öppen vård här jag bor förän imorgon... och jag kollade första gången i fredags. Det verkar vara skillnad på enheterna man mäter i eftersom mIU/ML visar tvåsiffrigt i den vecka jag borde vara i. Inte ens tvillinggraviditet borde visa så högt, i den mätningen...

Ja men som jag förstår det är iu/l samma som miu/l. I v.5 är det normalt med ända upp till 7340.
Svar på tråden HCG