Suckxxx skrev 2018-10-30 18:06:24 följande:
Min kille har sagt om vi inte hade haft problem och bråkat så många gånget tidigare ok olika saker då hade han lyssnat på mig såklart och sagt upp bekantskapen med henne. Men nu råkar jag bråka igen med honom och den här gången handlar det on henne. Vi har en gång tidigare haft bråk på grund av deras relation.
Anledningen till att vi har bråkat så många gånger tidigare beror på att min fästman hat två barn sedan tidigare, han åker till barnen och umgås med dem varannan vecka. Jag är hemma själv. Jag har känt mig ensam och bråkat istället med honom då jag inte tycker att jag förtjänar att tillbringa varannan vecka ensam. Men det ska bli ändring på det har vi sagt. Jag ska umgås med han och hans barn då barnen känner sig redo nu o h accepterat att deras pappa är med mig.
Men jag tycker så här att jag har gjort mycket för min kille, jag spenderar helger ensam hemma så att han ska vara med barnen varannan vecka. Det ska vara en självklarhet att han ska lyssna på mig med tanke på vad jag gör för honom och hut mycket kärlek han får av mig osv
Ok nu får jag en annan helhet på situationen. Det låter som du i allmänhet tycker du får för lite uppmärksamhet av din man och att ni ofta bråkar om det. Och att bråket om väninnan handlar om samma tema. Att du i allmänhet känner dig förfördelad på uppmärksamhet.
Tycker det låter som du är för ung för att vara sällskap till någon äldre med barn från tidigare äktenskap. Och att din kille låter lite ego och barnslig.
Känner nämligen igen mig själv när jag var ihop med en äldre man som hade barn och hade massor av kvinnliga vänner, då var jag osäker som du. Svartsjuk och dan och levde för honom. Men relationen var destruktiv och det tog såklart slut.
Du kanske ska vara ihop med en yngre kille och bygga ett liv med honom istället?
Och sitt inte hemma på helgerna och vänta, hitta på nåt själv istället! Gå ut och se världen, träffa vänner osv!