Hur klär ni erat barn vid 1-3 grader?
Under dagen ska det bli högst 3 grader men nu ligger det på 1 . Overall eller fodrade regnkläder med extra tjock tröja under? Har skalkläder men det är ju för kallt.
Under dagen ska det bli högst 3 grader men nu ligger det på 1 . Overall eller fodrade regnkläder med extra tjock tröja under? Har skalkläder men det är ju för kallt.
Hur gamla är barnen? Jag Klär min bebis i höstoverall höstmössa och en vinteråkpåse över
Barnet är tre år.
Fleece, skalkläder, vinterkängor (fodrade gummistövlar om det är väldigt regnigt), mössa och tjocka vantar
Nu är mina äldre och De har jeans, höstkängor, t shirt, luvtröja typ och en varm höstjacka. Mössa o fingervantar när de går till skolan. Som de säkert tar av dig där....
När de var mindre hade de övrerdragsbyxor över vanliga byxor och så en höstjacka typ skalmodell . Aldrig a
Haft fler regnkläder, avskyr dem. De blir fuktiga o värma.
Är det snö som vi hade i helgen och typ +1 så har vår treåring overall med hög vattenpelare så hon håller sig varm men inte blir blöt. Ingen snö så hade jag använt fodrat fleeceställ.
Vi hade -8 imorse så det blev overall på minstingen och täckkläder på skolbarnet.
Om regn så tjockfodrat regnställ. Annars vinterjacka med tunnare (Kaxs) överdragsbyxor till, åtminstone kring 5-8 grader. Och om det inte ska vara soligt alls så kan jag nog överväga vinteroverall kring nollan. (Alternativt tjocka byxor/skidbyxor till vinterjackan då). Jag gör en bedömning från dag till dag nu när temperaturen växlar så, liksom vädret.
Tvååringen har en fleecejacka under skaljackan och sen de skalbyxorna över mjukisar eller liknande. Med höstkängor, ullmössa och ordentliga vantar håller hon sig varm. Hon är sällan still när de är ute...
Lager på lager! Blivande femåring har ullställ, fleece tröja och byxa, skalkläder. Fleecefodrad mössa och tunnare vintervantar. Polarn o pyrets skalställ kan användas året om, om man kombinerar med ull och fleece. Antar att de flesta affärer som förespråkar lager på lager, anpassar sina kläder på samma sätt.
Vid regn/mindre snö så har han ullställ, tunnare fleece och fodrat regnställ. Ullstrumpor, ull raggsockor och gummistövlar med ullsulor.
Våra (yngsta är 5) har skalbyxor och vinterjacka med någon tunn tröja under. Tycker inte det blivit för varmt. När det regnar här vi fodrad regnoverall
Ullunderställ, fleece, skalkläder, mössa, vantar. Fodrade stövlar/ höstskor. Vi har aldrig använt fodrat regnställ, blir det ett litet hål i så blir hela fodret blött och kyler, vårt dagis hade tom förbud mot det. Var det blött ute så drog dem över vanligt galonställ över skalkläderna/ overallerna. Tänk på ullstrumpor också så fötterna håller sig varma. I vantarna kan man ha ett par tunna ullvantar i och sen ett par tunnare vantar över för att sen i vinter ha lite tjockare vantar.