Inlägg från: Granskott |Visa alla inlägg
  • Granskott

BF juli 2019 - stannar på FL

Jag testade positivt imorse! Så obeskrivlig känsla!

Nu håller jag alla tummar för att lilla ärtan vill stanna hos mig i nio månader<3

Detta blir vårt första barn och Bf borde vara kring slutet av juli. Känns så galet spännande allting!

• Granskott

Ni som mår illa, mår ni illa hela tiden?

Jag har mått illa likt åksjuka under nästan hela dagarna, inte kräkts men svagt illamående hela dagen. Idag har jag inte mått illa alls och blir såklart lite orolig. Har ni också bättre dagar där ni inte mår Illa? Eller mår ni lika illa konstant? Går in i vecka 8 imorgon.

PS, det värsta är att borsta tänderna tycker jag. Blir illamående direkt och får kvällningar av att sticka in tandborsten i munnen

• Granskott
    Ida3434 skrev 2018-12-06 20:51:13 följande:

Denna ständiga oro. Är i slutet på v 8 och mått illa i flera dagar. Ikväll känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Ingen molvärk, inget illamående, ingen trötthet, ingen svullen mage. :(. 

Känner precis igen det där. Illamåendet har varit som bortblåst i två dagar. Har fortfarande ömma bröst men man känner ju sig ändå orolig såklart. Jag längtar till vi ska på tidigt ul om två veckor. Kanske man kan slappna av lite mer efter det
  • Granskott

Hur har ni andra det med trötthet och sömn? Jag är extremt trött men sover ändå väldigt oroligt. Vaknar flera gånger och har ibland svårt att somna om

• Granskott

Är det fler än jag som mår som mest illa på kvällarna? På morgonen och dagen är det mest som en lätt åksjuka men på kvällarna eskalerar det och idag kräktes jag för allra första gången. Ordentligt också:(

Det värsta är att borsta tänderna tycker jag. Jag får kvällningar direkt av att stoppa borsten i munnen och känna skummet växa. Någon mer som har svårt för detta?

• Granskott
    Ida3434 skrev 2018-12-13 15:24:26 följande:

Jag mår också mest illa på kvällarna.  Känner inte igen det med tandborstningen. däremot har min gravida vän samma problem. Hon har bytt till barn-tandborste och mild tandkräm. 

Tack för svar, skönt att det inte bara är jag som har kvällsillamående. Och tack för tipset om tandborsten. Helt klart värt att prova
  • Granskott

Här har ni en till som mår dåligt. Kan knappt få i mig någon mat då allt gör mig illamående. Räddaren i nöden är nyponsoppa så det sätter jag i mig ett paket om dagen nästan nu. Fiskbullar med makaroner också - mjuk och snäll mat helt enkelt. Tröttheten är extremt jobbig, tack och lov att detta är sista jobbveckan innnan två veckors ledighet väntar

• Granskott

Imorgon ska jag äntligen på mitt första ul. Så spännd, exalterad och nervös på samma gång. Om allt ser bra ut ska vi berätta för familjen på julafton. Är i vecka 10 nu:)

• Granskott

Även jag gjorde mitt första ul idag. En liten mini som låg där inne och vi kunde både se hjärtat slå plus att den rörde sig. Så häftigt att se!

Nu känns det så himla mycket mer verkligt och jag längtar till att berätta det för alla :)

• Granskott

Hej allihop,

Hur mår ni? Jag är i vecka 12 nu och illamåendet och tröttheten är fortfarande påtaglig. Dock har jag börjat uppleva att det trycker på väldigt på urinblåsan nu. Jag går på toa minst 6 gånger per natt å nu ikväll har jag nog vart på toa 10 gånger. Kommer bara lite varje gång men det är som att den ligger så dumt till att så fort jag bara är aningens så blir jag akutkissnödig. Är det fler som upplever samma?

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL