• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Pajap10

    Någon som varit med om eller hört om liknande situation?

    Så, bebisen mår bra vilket självklart är en lättnad att se och det absolut viktigaste. Bebisen låg och myste väldigt långt ner i livmodern (nästan under blygdbenen) och kurade ihop benen i skräddarposition. Eftersom den både låg med benen i kors och navelsträngen låg i vägen var det omöjligt för barnmorskan att se om det är en flicka eller pojke. Vi ville gärna ta reda på könet men nu gick det tyvärr inte att se denna gång. Någon som råkat ut för samma sak? Vad gjorde ni, lät ni det bli en överraskning till förlossningen eller bokade ni in ett privat ultraljud?

  • Pajap10
    Pajap10 skrev 2019-02-15 11:41:31 följande:

    Någon som varit med om eller hört om liknande situation?

    Så, bebisen mår bra vilket självklart är en lättnad att se och det absolut viktigaste. Bebisen låg och myste väldigt långt ner i livmodern (nästan under blygdbenen) och kurade ihop benen i skräddarposition. Eftersom den både låg med benen i kors och navelsträngen låg i vägen var det omöjligt för barnmorskan att se om det är en flicka eller pojke. Vi ville gärna ta reda på könet men nu gick det tyvärr inte att se denna gång. Någon som råkat ut för samma sak? Vad gjorde ni, lät ni det bli en överraskning till förlossningen eller bokade ni in ett privat ultraljud?


    Detta hände under rutinultraljudet, vilket kanske inte framgick! ????
  • LoveEver

    Helloj mina kära gravidbuddys =)
    Nu vart det ett tag sedan jag skrev sist ... blev så himla mycket snack om oroligheter för mf osv där i början så jag kände att för att man själv inte ska gå runt och vara orolig så la jag tråden åt sidan ett tag .. (har några mf i bagaget själv sedan tididgare)

    Men nu har vi ju kommit (snart) halvvägs in i graviditeten och jag ser att många är kvar och att många även fått reda på könet och att ni mammor mår bra =) Kul =D

    Själv har man RUL på Onsdag och jag läääängtar såå mycket .. vart på TUL 21 Januari och allt såg bra ut med bebisen och vi blev även framflyttad en dag så nya BF är nu 14 Juli. Och vad bm kunde se så såg det ut som en liten flicka men dock så vart det fortfarande tidigt att se och det kan ju ändras .. men då jag redan har 3 pojkar o har sett det tydligt även själv på UL förut så såg det inte alls ut som det gjort de andra 3 graviditeterna (och denna graviditeten känns också annorlunda), jag hoppas ju självklart på ett friskt barn men då detta är sista barnet så Hoppas jag innerligt att det ska vara en liten tjej som ligger där inne som sluter vår stora familj samman <3

    åååh vad jag längtar till Onsdag =) =) =) 

    Ser att en del börjat /tänker på vagn ..

    Ett tips och tänka på är att barnet ska ligga sitta högt i från marken så de kommer längre ifrån avgaserna och även för att tänka på era /era respektives ryggar .. 
    Då jag för 8 månader sedan fick syskon till min 2 åring så fanns det inget annat alternativ än att välja en syskonvagn och då valde vi Buggaboo'n just för att man inte blir bunden till en dubbelvagn OM  man nu lämnar det äldre syskonet på dagis tex. så enbart pgr av det så valde vi buggaboo'n annars hade jag aldrig valt den .. tycker det är tråkigt att ha en vagn som alla andra har och som är så låg både i ligg och sittdel .. men har ni syskon eller har planer på att skaffa fler barn inoom kort tid så är den verkligen att rekommendera (Y)

    nej nu blev det ett sånt där konstigt flummigt/svamligt gravidinlägg igen haha 

    Hopppas ni alla får en fin dag och en bra helg <3 Kram

  • naano

    Vi har också börjat kika efter vagn. Men det är ju som andra säger, en djungel! Vår första vagn 2009 var en Crescent Classic. Var inte alls så nöjd med den, den var klumpig och bökig och vår dotter var så nätt så hon kunde inte sitta bra i sittdelen.
    Andra vagnen blev en babyproffsens egna syskonvagn. Den var jag nöjd med.

    Nu funderar vi på att köpa en Emmaljunga nxt90. Jag tycker ju förvisso att den är svindyr så jag försöker hålla lite koll på blocket och liknande. Solig Men det kan hända att vi beställer en ny med.. vi får se. Men det lutar verkligen åt just denna modellen.


    Pajap10 skrev 2019-02-15 11:41:31 följande:

    Någon som varit med om eller hört om liknande situation?

    Så, bebisen mår bra vilket självklart är en lättnad att se och det absolut viktigaste. Bebisen låg och myste väldigt långt ner i livmodern (nästan under blygdbenen) och kurade ihop benen i skräddarposition. Eftersom den både låg med benen i kors och navelsträngen låg i vägen var det omöjligt för barnmorskan att se om det är en flicka eller pojke. Vi ville gärna ta reda på könet men nu gick det tyvärr inte att se denna gång. Någon som råkat ut för samma sak? Vad gjorde ni, lät ni det bli en överraskning till förlossningen eller bokade ni in ett privat ultraljud?


    Jo jag har hört flera som inte kunnat få reda på kön på rul pga positionen på bebisen. Men om du vill ha reda på könet kan du ju boka in ett privat ultraljud, men det kostar ju en liten slant med. Kör på det som känns bäst, det är ganska mysigt att få reda på det på förlossningen också. Vi tog inte reda på könen på våra två flickor utan det fick vi se på förlossningen.
    LoveEver skrev 2019-02-15 12:22:22 följande:

    Helloj mina kära gravidbuddys =)
    Nu vart det ett tag sedan jag skrev sist ... blev så himla mycket snack om oroligheter för mf osv där i början så jag kände att för att man själv inte ska gå runt och vara orolig så la jag tråden åt sidan ett tag .. (har några mf i bagaget själv sedan tididgare)

    Men nu har vi ju kommit (snart) halvvägs in i graviditeten och jag ser att många är kvar och att många även fått reda på könet och att ni mammor mår bra =) Kul =D

    Själv har man RUL på Onsdag och jag läääängtar såå mycket .. vart på TUL 21 Januari och allt såg bra ut med bebisen och vi blev även framflyttad en dag så nya BF är nu 14 Juli. Och vad bm kunde se så såg det ut som en liten flicka men dock så vart det fortfarande tidigt att se och det kan ju ändras .. men då jag redan har 3 pojkar o har sett det tydligt även själv på UL förut så såg det inte alls ut som det gjort de andra 3 graviditeterna (och denna graviditeten känns också annorlunda), jag hoppas ju självklart på ett friskt barn men då detta är sista barnet så Hoppas jag innerligt att det ska vara en liten tjej som ligger där inne som sluter vår stora familj samman <3

    åååh vad jag längtar till Onsdag =) =) =) 

    Ser att en del börjat /tänker på vagn ..

    Ett tips och tänka på är att barnet ska ligga sitta högt i från marken så de kommer längre ifrån avgaserna och även för att tänka på era /era respektives ryggar .. 
    Då jag för 8 månader sedan fick syskon till min 2 åring så fanns det inget annat alternativ än att välja en syskonvagn och då valde vi Buggaboo'n just för att man inte blir bunden till en dubbelvagn OM  man nu lämnar det äldre syskonet på dagis tex. så enbart pgr av det så valde vi buggaboo'n annars hade jag aldrig valt den .. tycker det är tråkigt att ha en vagn som alla andra har och som är så låg både i ligg och sittdel .. men har ni syskon eller har planer på att skaffa fler barn inoom kort tid så är den verkligen att rekommendera (Y)

    nej nu blev det ett sånt där konstigt flummigt/svamligt gravidinlägg igen haha 

    Hopppas ni alla får en fin dag och en bra helg <3 Kram


    Välkommen tillbaka! Då är nog chansen ganska stor att det är en liten flicka ni väntar. Vad spännande! 

    Vi väntar ju en pojke (har två flickor sen tidigare) så det känns så roligt och så ovant att titta efter pojksaker! Vi trodde det var en tredje flicka vi väntade men innerst inne ville vi båda ha en pojke och tankarna gick lite dit åt också. Så kul att sitta och titta efter "gubba" kläder och en helt annan form av inredning än rosa rosa rosa. Våra flickor är galna i rosa. I alla fall än så länge. Skrikandes
  • LoveEver
    Pajap10 skrev 2019-02-15 11:41:31 följande:

    Någon som varit med om eller hört om liknande situation?

    Så, bebisen mår bra vilket självklart är en lättnad att se och det absolut viktigaste. Bebisen låg och myste väldigt långt ner i livmodern (nästan under blygdbenen) och kurade ihop benen i skräddarposition. Eftersom den både låg med benen i kors och navelsträngen låg i vägen var det omöjligt för barnmorskan att se om det är en flicka eller pojke. Vi ville gärna ta reda på könet men nu gick det tyvärr inte att se denna gång. Någon som råkat ut för samma sak? Vad gjorde ni, lät ni det bli en överraskning till förlossningen eller bokade ni in ett privat ultraljud?


    Ååh vad tråkigt att ni inte fick sett könet =( 
    Jag väntar nu mitt 4e barn och har alla gånger velat ta reda på könet just för att jag vill kunna köpa något i den "speciella" färgen (blått eller rosa) och även för att ha namnet iprencip klart och även kunna kalla "magen" för namnet.

    Nu när jag vart på TUL för en månad sedan så sa Bm att det såg ut som en flicka men att det kan ändras .. och jag kan säga att jag är såå glad för att det var TUL och inte RUL så om några dagar får vi förhoppningsvis reda på om det verkligen är en flicka i väntar eller om det blir en 4e pojke =)

    Men till din fråga så JA jag hade bokat in ett extra UL om några veckor för att få reda på kön !! Om ni väljer till att göra det så googla runt på olika ställen i er kommun som ni kan göra UL på för priserna kan variera med flera hundra på olika klinker.  
    Lycka till ! Kram 
  • LoveEver
    naano skrev 2019-02-15 12:33:06 följande:

    Vi har också börjat kika efter vagn. Men det är ju som andra säger, en djungel! Vår första vagn 2009 var en Crescent Classic. Var inte alls så nöjd med den, den var klumpig och bökig och vår dotter var så nätt så hon kunde inte sitta bra i sittdelen.
    Andra vagnen blev en babyproffsens egna syskonvagn. Den var jag nöjd med.

    Nu funderar vi på att köpa en Emmaljunga nxt90. Jag tycker ju förvisso att den är svindyr så jag försöker hålla lite koll på blocket och liknande. Solig Men det kan hända att vi beställer en ny med.. vi får se. Men det lutar verkligen åt just denna modellen.


    Jo jag har hört flera som inte kunnat få reda på kön på rul pga positionen på bebisen. Men om du vill ha reda på könet kan du ju boka in ett privat ultraljud, men det kostar ju en liten slant med. Kör på det som känns bäst, det är ganska mysigt att få reda på det på förlossningen också. Vi tog inte reda på könen på våra två flickor utan det fick vi se på förlossningen.
    LoveEver skrev 2019-02-15 12:22:22 följande:

    Helloj mina kära gravidbuddys =)
    Nu vart det ett tag sedan jag skrev sist ... blev så himla mycket snack om oroligheter för mf osv där i början så jag kände att för att man själv inte ska gå runt och vara orolig så la jag tråden åt sidan ett tag .. (har några mf i bagaget själv sedan tididgare)

    Men nu har vi ju kommit (snart) halvvägs in i graviditeten och jag ser att många är kvar och att många även fått reda på könet och att ni mammor mår bra =) Kul =D

    Själv har man RUL på Onsdag och jag läääängtar såå mycket .. vart på TUL 21 Januari och allt såg bra ut med bebisen och vi blev även framflyttad en dag så nya BF är nu 14 Juli. Och vad bm kunde se så såg det ut som en liten flicka men dock så vart det fortfarande tidigt att se och det kan ju ändras .. men då jag redan har 3 pojkar o har sett det tydligt även själv på UL förut så såg det inte alls ut som det gjort de andra 3 graviditeterna (och denna graviditeten känns också annorlunda), jag hoppas ju självklart på ett friskt barn men då detta är sista barnet så Hoppas jag innerligt att det ska vara en liten tjej som ligger där inne som sluter vår stora familj samman <3

    åååh vad jag längtar till Onsdag =) =) =) 

    Ser att en del börjat /tänker på vagn ..

    Ett tips och tänka på är att barnet ska ligga sitta högt i från marken så de kommer längre ifrån avgaserna och även för att tänka på era /era respektives ryggar .. 
    Då jag för 8 månader sedan fick syskon till min 2 åring så fanns det inget annat alternativ än att välja en syskonvagn och då valde vi Buggaboo'n just för att man inte blir bunden till en dubbelvagn OM  man nu lämnar det äldre syskonet på dagis tex. så enbart pgr av det så valde vi buggaboo'n annars hade jag aldrig valt den .. tycker det är tråkigt att ha en vagn som alla andra har och som är så låg både i ligg och sittdel .. men har ni syskon eller har planer på att skaffa fler barn inoom kort tid så är den verkligen att rekommendera (Y)

    nej nu blev det ett sånt där konstigt flummigt/svamligt gravidinlägg igen haha 

    Hopppas ni alla får en fin dag och en bra helg <3 Kram


    Välkommen tillbaka! Då är nog chansen ganska stor att det är en liten flicka ni väntar. Vad spännande! 

    Vi väntar ju en pojke (har två flickor sen tidigare) så det känns så roligt och så ovant att titta efter pojksaker! Vi trodde det var en tredje flicka vi väntade men innerst inne ville vi båda ha en pojke och tankarna gick lite dit åt också. Så kul att sitta och titta efter "gubba" kläder och en helt annan form av inredning än rosa rosa rosa. Våra flickor är galna i rosa. I alla fall än så länge. Skrikandes
    Taack Naano =)

    Ja jag såg att ni ska få en pojke vad roligt =)
    hahaha ja du det är precis samma sak här .. har ju börjat titta lite smått på flickkläder och börjat drömma lite om att jag kanske också (förhoppningsvis) kommer bli mormor en dag och inte bara farmor (som jag tycker låter så hårt haha) hahaha vad dumt tänk jag vet hehe'
    Men ja nu blir det inte bara massa blått svart adidas nike saker utan nu får man ett bredare sortiment att titta i såååå spännande :D

    Hur mår du i graviditeten ? Har du känt spakar rörelser ?
  • Granskott
    naano skrev 2019-02-13 14:18:44 följande:

    Grattis!! Vad skönt att det gick bra! :) det är så fantastiskt vilka detaljer man kan få se på rul!

    Igår satt jag och beställde posters från desenio som vår lillkille ska få ha i sitt rum:)

    Funderar ni allihopa i här i tråden på namn? Vi har snöat in oss på William än så länge.. Men det kan ju hinna ändra sig tusen gånger innan födseln.. :))


    Vi har inte kommit så långt som till namn än men har kallat den lilla för ärtan sen vi fick reda på att hon fanns där inne. Nu känns det nästan lite märkligt att hon ska kallas något annat när ärtan är så inarbetat.. men något måste hon ju såklart heta:)
  • naano
    LoveEver skrev 2019-02-15 12:41:00 följande:

    Taack Naano =)

    Ja jag såg att ni ska få en pojke vad roligt =)

    hahaha ja du det är precis samma sak här .. har ju börjat titta lite smått på flickkläder och börjat drömma lite om att jag kanske också (förhoppningsvis) kommer bli mormor en dag och inte bara farmor (som jag tycker låter så hårt haha) hahaha vad dumt tänk jag vet hehe'

    Men ja nu blir det inte bara massa blått svart adidas nike saker utan nu får man ett bredare sortiment att titta i såååå spännande :D

    Hur mår du i graviditeten ? Har du känt spakar rörelser ?


    Jag mår väldigt bra i graviditeten! Hade besvär av huvudvärk ett tag men det la sig för flera veckor sedan. :)

    Jag har känt sparkar/buffar sen vecka 16 Nån gång.. men nu i vecka 21 är dom bra starkare och kommer betydligt oftare. Jätte mysigt att bli påmind varje gång han sparkar loss där inne! :)

    Hur mår du och känner du av bebis?
    Granskott skrev 2019-02-15 13:40:06 följande:

    Vi har inte kommit så långt som till namn än men har kallat den lilla för ärtan sen vi fick reda på att hon fanns där inne. Nu känns det nästan lite märkligt att hon ska kallas något annat när ärtan är så inarbetat.. men något måste hon ju såklart heta:)


    Nej men det är ju såå svårt med namn med.. Jag tycker det är riktigt jobbigt att bestämma sig för ett namn.. men det är ju tur man har ganska lång tid på sig att bestämma sig på :) nu har våra flickor börjat prata om att de vill att han ska heta Mattheo.. Haha denna ständiga diskussion ;)
  • SofieElise

    Hej alla! Jag är i vecka 18 och tycker jag har en liten mage. Det ser knappt ut som gravidmage men kan ju absolut se att något händer. Varit på vul i v 13 och allt såg perfekt ut och jag gått upp ganska exakt det jag ska i min månad. Hur går det för er andra? Syns det på er?

  • Hoppasnu123

    Spännande att höra hur ni resonerar om vagn! Vi va å kollade för ett tag sedan.. finns ju otroligt mycket att välja på! Och verkar som försäljare leder in på väldigt olika?? Vi fastnade mest för Emmaljunga nxt 90. Men får väl se var vi slutar.. den verkade smidig att använda som syskonbarn..

    Jag har börjat få svårt att hitta en bra sovställning.. kan inte ligga på rygg eller mage. Å ligger jag på sidan trycker de något förstorade brösten på armarna så vaknar nästan alltid med nån arm domnad...

    nån som har erfarenhet av gravidkudde?? Dom ser ju fantastiska ut! Men såå dyra! Funkar en budget eller ska man slå till på en äkta? Nån som har ideer?

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL