• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska dina barn gå bus eller godis
  • Minimalen

    Till mig är det inte någon idé att komma någon annan dag än den 31:a. På torsdag moffar jag i mig av det som finns kvar och det som är kvar på fredag morgon tar jag med till jobbet och bjuder jobbarkompisarna på.

  • kottelin

    Jag tycker faktiskt att det är ett otyg att låta ungar gå och tigga hos folk. Själv öppnar jag inte dörren om någon ringer på.


    Ja, typ så...
  • Drottningen1970
    kottelin skrev 2018-10-29 15:56:37 följande:

    Jag tycker faktiskt att det är ett otyg att låta ungar gå och tigga hos folk. Själv öppnar jag inte dörren om någon ringer på.


    Det har ungar gjort i alla tider men till påsk. Obegripligt hur vuxna kan vara så sura och tråkiga istället för att vara glada eller i alla fall tolerera att vi fått nåt litet som livar upp den Långa urtrista hösten. Chilla människa.
  • Drottningen1970

    Och här går vi den 31.a. Förstår inte vitsen med att försöka göra om en superanerikansk företeelse till några slags svenska datum som bara skapar förvirring. Halloween firas den 31.a. Punkt.

  • kottelin
    Drottningen1970 skrev 2018-10-29 16:19:50 följande:
    Det har ungar gjort i alla tider men till påsk. Obegripligt hur vuxna kan vara så sura och tråkiga istället för att vara glada eller i alla fall tolerera att vi fått nåt litet som livar upp den Långa urtrista hösten. Chilla människa.
    Jag är chill, ingen fara.
    Om jag väljer att han min ytterdörr låst är knappast ditt bekymmer.

    Påskkärringar är en tradition som levt länge här, detta amerikaniserade novembertiggeri däremot... nix, inget jag anammat.

    Sedan är det ju frivilligt om man har lust att köpa hem godis till grannskapets ungar också.
    Ja, typ så...
  • erikaABC
    kottelin skrev 2018-10-29 15:56:37 följande:

    Jag tycker faktiskt att det är ett otyg att låta ungar gå och tigga hos folk. Själv öppnar jag inte dörren om någon ringer på.


    Håller med.
    På påsken går ungarna runt och önskar Glad påsk.  På Halloween hotar man med att ställa till jäkelskap om man inte får godis. Så det är skillnad.
    Det har sagts förr: Kolla att det åtminstone finns något tecken på att personen du ringer på hos firar Halloween, tex en utställd pumpa eller någonting.
  • kottelin
    erikaABC skrev 2018-10-29 17:18:07 följande:
    Håller med.
    På påsken går ungarna runt och önskar Glad påsk.  På Halloween hotar man med att ställa till jäkelskap om man inte får godis. Så det är skillnad.
    Det har sagts förr: Kolla att det åtminstone finns något tecken på att personen du ringer på hos firar Halloween, tex en utställd pumpa eller någonting.
    Ja, eller hur!
    Står det en pumpa på trappan så känns det ju lite mer som att det är ok.
    Jag struntar helt i halloween, jag tänker på de som lämnat oss på Alla Helgon. Tänder ljus och minns tider som en gång var. 

    Och jo, jag vet (så någon eventuell slipper bekymra sig) att halloween är på onsdag och Alla Helgon på lördag.
    Ja, typ så...
  • Johan H
    AnnaHarrysson skrev 2018-10-29 15:27:42 följande:

    När ska dina barn gå bus eller godis i år


    Vår familj är inte intresserad av amerikansk trams..
  • Gryntroll

    31 okt eller inte alls (och påskkärring på Skärtorsdagen eller inte alls).

    Vid båda tillfällena gäller att man BARA går till de som har dekorationer ute, dvs någon pumpa eller likande nu vid Halloween och vid Påsk de som har påskpyntat utomhus (färgglatt i buskarna osv).

  • br4ve

    Barnen ska inte ut och tigga godis däremot kommer vi ha fest. Nu i veckan ska vi göra lite dekorationer och hänga upp spindelnät. På fredag blir det kul halloweenmat och om ungarna vill så sminkar vi oss och klär ut oss också.

    Vi har gjort det till en kul grej här hemma.

Svar på tråden När ska dina barn gå bus eller godis