• morran1234

han säger att jag är allt han drömt om

Hej!

Jag är kär i en kille som äter antidepressiva samt har anknytningsproblem. Han säger att jag är allt han drömt om, men jag kan inte känna det. På något vis känns det som om han egentligen inte bryr sig så mycket. Har någon av er någon erfarenhet av en liknande situation och hur mycket påverkar egentligen medicinerna förmågan att känna förtjusning?

• Svar på tråden han säger att jag är allt han drömt om
  • Anonym (mmm)

vad känner du för honom? Det är väl fråga ett 

• Meriall

Antidepressiva tar ofta udden av både negativa och positiva känslor.

• Anonym (Peachy)

Vad har har han för anknytningsproblem menar du, och hur länge har ni dejtat eller varit ihop?

Men erfarenhet är, att om partnern känslomässigt avstängd, dvs har svårt att prata känslor, vet inte vad han känner, vill inte prata alls och inte heller behöver så mycket närhet osv och DU är raka motsatsen, ja då är det nog ganska kört såtillvida att han inte jobbar väldigt mycket med sig själv och VILL förändras.

• morran1234

Tack för era svar.

Vi har träffats till och från under våren och sommaren. Vi har bara närhet i form av kyssar då det känns som om han inte vågar vara mig närmare än så. Han säger att han är förtjust i mig och jag kan nog känna det ibland. Dock är det svårt då han verkar vara rädd för närhet och att tala om känslor kan han inte alls. Han uttrycker aldrig känslor i verbal form till mig utan han säger mer att jag är fin, underbar etc men han säger aldrig att han är förtjust i mig. Det är en jobbig situation. Jag har väldigt mycket känslor åt alla håll och han är mer jämn som sig bör. Jag har dragit mig undan under senare tid och han gör absolut inga ansträngningar till att försöka träffa mig. Han har varit ungkarl väldigt länge, tror jag. Jag tänker att han kanske är kär i mig men att medicinerna gör att han inte känner av det och inte alls agerar utefter det. Jag är väldigt kär i honom, men vi kommer ingenstans.

• Anonym (Peachy)

Tror tyvärr inte ni kommer att komma någonvart.

En relation måste vara ömsesidig, det kan ju inte bara vara du som driver, frågar, engagerar dig och vill något.

Visst, du kan försöka ett tag till om du tycker det är värt det, men sätt då en gräns för när det för vara nog. Låter ju som att du redan försökt allt, och han vet nog mycket väl att du vill ha honom. Men mer entusiastisk än vad han är nu lär han nog knappast bli.

• morran1234

Tack Peachy!

Du har nog rätt. Det är bara jag som driver, brinner, vill och längtar. Han är passiv. Jag får lite känslan att jag vill "rädda honom". Han är nog ganska ensam och saknar familj. Jag vet att han tycker om mig men han är så rädd. Önskar jag kunde förstå honom, hur han tänker, vad han känner och vad han är rädd för.

• morran1234

ja ... jag tror att han vet att jag vill ha honom. Dock vet han också att jag brinner i det närmaste ögonblicket för att i det nästa gå vidare. Trots den vetskapen är han inte proaktiv alls. Ändå kontaktar han mig varje dag ... sänder bilder han tagit på mig. Frågar hur jag mår. Men samtidigt håller han avståndet. Förstår inte vad han är  så rädd för. Jag är absolut ingen tjej som kräver att man ska flytta ihop, träffas varje dag eller så.

• Anonym (Glenda)

Hur gamla är ni?

• Anonym (Peachy)

Nej det blir väldigt svårt att hela tiden behöva gissa, frågan är hur länge du orkar.

Förstår verkligen att du gillar honom och vill förlösa honom, rädda honom från allt ont och att din kärlek ska hjälpa honom ur hans bojor. Men...

Tyvärr funkar det inte så. HAN måste först och främst SE sina egna relationsproblem och sedan VILJA lösa dem. Till det behövs självinsikt, vilja och mod. Och antagligen en terapeut också. Som han träffar regelbundet under minst ett år.

Finns inte det hos honom kommer det aldrig fungera mellan er.

Ni är som motpoler.

Fråga dig också varför du dras till känslomässigt otillgängliga män.

Svar på tråden han säger att jag är allt han drömt om