• Anonym (Dejtar på nätet)

Kvinna som vill träffa en snäll man, vad brukar det betyda?

Jag har kontakt med en kvinna på en dejtingsida som bland annat skriver att hon framför allt letar efter en snäll man. Vad brukar det betyda? Om t ex en man skriver att han är snäll, så kan ju det vara lite varningsklockor att han antingen är en mes, eller nån som egentligen inte är så snäll av sig.

Så om en kvinna skriver att hon söker en snäll man, betyder det helt enkelt att hon värdesätter snällhet, eller kan det betyda andra saker, som att hon dras till fel typer av män hela tiden?

Vad är era erfarenheter kring det?

• Svar på tråden Kvinna som vill träffa en snäll man, vad brukar det betyda?
  • Anonym (mmm)

Man önskar en trevlig, omtänksam, vänlig partner som respekterar en, inte trycker ner eller  är spydig eller kallar en för nedsättande saker för att han tror att han är förmer. 

Ett bra förhållande är i mitt tycke ett jämtällt liv där man tycker om att umgås, visar varann ömhet, respekt, uppmuntran, har kul, humor, skrattar mycket ihop osv. 

mes är inget positivt men för mig är mes och snäll inte alls samma sak

• Anonym (-)

Om du inte förstår vad hon menar med snäll utan tror det kanske kan betyda 'mes' så är du uppenbarligen ingen man för henne

• razzmatazz

Personligen hade min spontana tolkning varit att hon blivit illa behandlad i tidigare relationer. Jag tänker att det är så självklart att man söker en partner som behandlar både en själv och omgivningen i stort väl att det känns överflödigt att påtala att vederbörande ska vara snäll.

Klurigt dock, det är så lätt att övertolka utifrån hur en okänd människa väljer att uttrycka sig.

• Meriall

Jag hade kunnat skriva så. Tycker som (mmm) skriver. Har inte blivit dåligt behandlad utan dras just till snälla personer. Det är underskattat i samhället.

• Anonym (U2)

Låt mig gissa.

* Det kan vara en metafor för undergiven, dvs hon är en domina.
    * Hennes ex var en kvinnomisshandlare. Brännmärkt så omvärderar hon nu valet av man.
    * Hon vill ha en guldåsna som betalar åt henne, vadhelst hon önskar sig.

Något av ovanstående alternativ.

Anonym (-) skrev 2018-10-29 18:32:09 följande:

Om du inte förstår vad hon menar med snäll utan tror det kanske kan betyda 'mes' så är du uppenbarligen ingen man för henne

Oj du förstod inte vad jag frågade efter. Det jag undrade över var om de kvinnor som söker en snäll man, vad kan det signalera om för personlighet hos kvinnan? 
    Anonym (U2) skrev 2018-10-29 18:42:44 följande:

Låt mig gissa.

* Det kan vara en metafor för undergiven, dvs hon är en domina.
    * Hennes ex var en kvinnomisshandlare. Brännmärkt så omvärderar hon nu valet av man.
    * Hon vill ha en guldåsna som betalar åt henne, vadhelst hon önskar sig.

Något av ovanstående alternativ.

Aha intressant, det stämmer på punkt ett. Den här kvinnan jag träffar har från första början signalerat om nån slags dominans i hela sitt beteende mot mig, samtidigt som hon vill fortsätta träffas. Och jag är nog av den snällare killen som hon kanske letar efter?
  • Anonym (Alice)

Vet inte vad det betyder om det bara står så. Tycker att det är en lite udda sak att skriva. Har sett att ganska många män skriver att de söker ärliga och trogna kvinnor. Då tänker jag att det är nån som nyss blivit bedragen.

Men jag skulle väl tänka mig att man vill betona att persnen är en reko och schysst mäniska är det viktigaste inte specifika intressen osv.

• Anonym (anonym)

Snäll är en mycket märklig önskan hos en partner för det lär ju vara få som önskar motsatsen. En tapet som är snäll är en tapet som inte gör något väsen av sig, en snäll färg är en färg som inte sticker ut ..så om man söker någon som är snäll så tolkar jag det som någon som inte märks eller sticker ut

• Anonym (G)
    Anonym (mmm) skrev 2018-10-29 18:29:00 följande:
    Man önskar en trevlig, omtänksam, vänlig partner som respekterar en, inte trycker ner eller  är spydig eller kallar en för nedsättande saker för att han tror att han är förmer. 

Ett bra förhållande är i mitt tycke ett jämtällt liv där man tycker om att umgås, visar varann ömhet, respekt, uppmuntran, har kul, humor, skrattar mycket ihop osv. 

mes är inget positivt men för mig är mes och snäll inte alls samma sak
    Tror jag med
  • Anonym ((E))

Jag håller med vad (mmm) har skrivit.

Någon som skriver att hon vill ha en snäll man söker en omtänksam, trevlig och vänlig partner.

Jag har själv haft med snäll i min profiltext på den tiden jag internetdejtade. Och jag menade just så. Jag håller inte med om att det är menlöst att skriva så utan snarare så visar det ju tydligt vad man värdesätter i relationer.

Anonym ((E)) skrev 2018-10-29 21:10:56 följande:

Jag håller med vad (mmm) har skrivit.

Någon som skriver att hon vill ha en snäll man söker en omtänksam, trevlig och vänlig partner.

Jag har själv haft med snäll i min profiltext på den tiden jag internetdejtade. Och jag menade just så. Jag håller inte med om att det är menlöst att skriva så utan snarare så visar det ju tydligt vad man värdesätter i relationer.

Jo det klart. Var nog otydlig i min fråga, men jag undrade egentligen vad det kan avslöja om hennes personlighet. "Default"-läget är ju att vilja ha en snäll man, eller hur? Så varför vara övertydlig med det? Men jag fick en liten hint av U2 vad det handlar om för min dejt. Min känsla av henne hittills har nämligen varit att hon är en ganska dominant och bestämmande kvinna, inte riktigt vad man associerar till som "snäll". Så frågan är om hon vill ha en snäll man för att själv kunna komma i balans med sin mer dominanta stil? Men ska inte dra några slutsatser ännu...
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Dejtar på nätet) skrev 2018-10-29 23:13:19 följande:
    Jo det klart. Var nog otydlig i min fråga, men jag undrade egentligen vad det kan avslöja om hennes personlighet. "Default"-läget är ju att vilja ha en snäll man, eller hur? Så varför vara övertydlig med det? Men jag fick en liten hint av U2 vad det handlar om för min dejt. Min känsla av henne hittills har nämligen varit att hon är en ganska dominant och bestämmande kvinna, inte riktigt vad man associerar till som "snäll". Så frågan är om hon vill ha en snäll man för att själv kunna komma i balans med sin mer dominanta stil? Men ska inte dra några slutsatser ännu...
    Fråga henne? Ett utmärkt sätt att starta en intressant kommunikation...

Jag tror att hon helt enkelt vill ha  en omtänksam man med hjärtat på rätt ställe som vill vara trogen och generös med sin person och sin kärlek. En bra man med bra värderingar och empati men ingen mes för det eller en kuvad man i sängen även om hon nu verkar dra åt det dominanta hållet. Såna kvinnor brukar faktiskt vilja vara undergivna i sängen tro det eller ej!
  • Mongoliet

Om jag skulle skriva en annons nu så skulle jag säga att jag söker en godhjärtad tjej. Lite samma sak. Jag vet vad det innebär & tjejen som är godhjärtad vet vad det innebär.

• Aurora Borrealis

Det betyder att hon värdesätter snällhet, omtänksamhet, empati, att det viktigaste är att han har ett stort, gott hjärta. Förmodligen är det viktigt för henne för att hon själv har de egenskaperna och en snäll människa bör akta sig för kalla, råa människor. En nallebjörn som hon kan gosa med?

Svar på tråden Kvinna som vill träffa en snäll man, vad brukar det betyda?