• Sartin

Ingen Foster v 6+2

Någon som varit me om likande ??

För mig dog lyckan idag. Jag gjorde VUL ultrajud V 6+2 idag ,

men läkare hittade ingen foster på VUL hon såg bara hinnsäck och en gulesäck.

Lämnade blodprov idag o igen på Tors om två dager !!

Ngn annan som gjort vul i v 6+ o inte sett ngt för att sedan efter en vecka se ett levande foster??

Gravid v 6+2
  • Svar på tråden Ingen Foster v 6+2
  • MrsAJ88

Jag gjorde vul i v 7 (6+1) pga blödning med min dotter, då det var en ivf-graviditet visste vi exakt vilken dag jag var på. På gynakuten såg man en hinnsäck och gulekropp, men inget foster alls trots att man letade noggrant. Fick en tid på ivf-kliniken senare samma dag. Gynekologen letade då länge, men såg fortfarande ingen fosterstruktur. Hon sa att man inte nödvändigtvis behöver se hjärtslag men att man borde se något som motsvarar fostret. Så hon trodde på missfall och skulle ge oss en tid för att bekräfta detta en vecka senare, men så fick hon ett infall och tittade noggrant en fjärde gång, då hittade hon ett litet hjärta som slog i kanten av hinndäcken, man såg fortfarande ingen fosterstruktur men förstod såklart då att fostret fanns där. Det gick bra, en vecka senare var fostret normalstort och nu är hon en frisk 2,5-åring. Så det kan vara svårt att se så tidigt, även om man är noggran!! Lycka till!

• Sartin

Tack för svar

Jag känner mig lite lugnare men inte helt...

• Aamon

Har på två av mina 3 graviditeter inte gått att se något foster vid 6+5. Vid 1 gick det och då var det jag som tillslut hittade den lille i äggledaren när en bm och 2 läkare stod och letade på skärmen. 1 vecka senare har det varit tydligt. Hoppas allt blir bra <3

• LFF

Min gyn ville inte ta emot mig förrän jag var på väg in i v8 (trodde jag var i 7+5 när vi gjorde VUL) just för att chansen att se något tidigare är väldigt liten.

Så här såg det ut, för 5,5 år sedan när jag gjorde VUL:

• UndrandeSökare

Jag beklagar. Om det bara är en tom hinnsäck så kallas det Ofostrig graviditet. Jag har fått det 2 ggr. På mig beror det på mitt överaktiva immunförsvar så måste ta mediciner för att lugna det. Har gjort immunutredningar i Aten och London.

• syntharen

Det är definitivt för tidigt att kasta in handduken och säga att man beklagar. Du kan vara några dagar kortare gången än vad du tror och då kan det vara för tidigt att se något foster, än mindre ett hjärta som slår. Det finns en anledning till att man helst inte ska göra ultraljud innan v 8+ för att det kan vara för tidigt att se nåt. Vänta in blodproven och ett gör ett nytt ultraljud om ett par veckor.

• LittleSunshine84

Jag gjorde vul och ul i v6+3 och man såg inget foster utan bara att det fanns ngt i livmodern. Nytt ul 1.5 vecka senare visade graviditet. Den pojken sitter brevid mig idag och är snart 2 år gammal :)

• LittleSunshine84

Jag gjorde vul och ul i v6+3 och man såg inget foster utan bara att det fanns ngt i livmodern. Nytt ul 1.5 vecka senare visade graviditet. Den pojken sitter brevid mig idag och är snart 2 år gammal :)

Svar på tråden Ingen Foster v 6+2