Inlägg från: Anonym (Jisses) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jisses)

Gravid nybliven tonåring

Okej först och främst är det olagligt för någon över femton att ha sex med någon under femton, även om det är frivilligt. Ni som påstår annat, sluta genast sprida ut felaktigt information.

I detta fallet har det dessutom förekommit tvång och jag hoppas att du TS stöttar din dotter i en anmälan till polisen.

Vad det gäller graviditeten varken kan eller bör du försöka tvinga din dotter till abort. Det du kan göra är att försöka få henne att förstå innebörden, ett livslångt uppdrag med otroligt mycket jobb. Ta hjälp av mödravården.

• Anonym (Jisses)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-31 15:56:59 följande:

Nej det bedöms inte automatiskt som våldtäkt eller utnyttjande av barn bara för att den ena är yngre än 15 år är det nära i ålder så blir det inte något brott om det varit frivilligt

Sluta spida okunskap och läs på.
  • Anonym (Jisses)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-31 17:19:37 följande:

Nu är ju killen inte över 15 år utan just 15 år och det är då inte olagligt dock om det föreligger tvång så är det olagligt oavsett ålder

Över femton innebär femton år fyllda och uppåt, jisses.
  • Anonym (Jisses)

Men herregud. Sluta skyll på TS det ger inget.

Gällande lagen är det alltid olagligt för någon som är fyllda femton år och äldre att ha sex med någon under femton, även om alla involverade deltog frivilligt. Sedan finns det en praxis att döma förmildrande när det var just frivilligt om dem låg nära i ålder tex.fjorton och femton.

Detta finns i text och går inte att diskutera bort så sluta nu.

• Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-01 08:11:50 följande:

Döma förmildrande? Du menar att det finns ungdomar (eller ens en enda ungdom) i detta land som blivit dömda för att ha haft frivilligt sex med annan ungdom i samma eller närliggande ålder? 

Inte samma ålder då det är själva primisen men en över och en under lovlig ålder ja. Du kan motargumentera dig blå det kvittar.
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-02 07:48:05 följande:

Jag vet inte vad du menar med "primisen", men du kanske kan prestera domsnummer där ungdomar i närliggande åldrar men där den ena är under 15-årsgränsen och den andra över blivit straffade (med "förmildrad dom") för att de haft frivilligt sex med varandra?

Med primisen menar jag att eftersom det är våldtäkt mot barn vi pratar om med utgångsläget samlaget skett frivilligt med en part som är unden femton år och en part som är femton eller äldre kan dem båda uppenbarligen inte vara lika gamla då åldern är själva utgångspunkten. Jag har informerat dig om gällande lagstadgada och förmildrande omständigheter vill du ha ytterligare information får du precis som alla andra ta ansvar för din egen kunskaps inhämtning och läsa på.
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-03 08:38:00 följande:

Du tänker kanske på premisser utan att veta vad det heter?

Jag har inte efterfrågat dina kunskaper, jag efterfrågade de domar som du hävdar finns. 

Och jag hänvisa till din egen läskunnighet och förmåga att uppsöka information istället för att utgå från att någon annan ska göra det åt dig.
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-05 18:25:53 följande:

Du har alltså inget enda exempel.

Snarare att jag har många viktigare saker för mig än att servera information till en latmask.
Svar på tråden Gravid nybliven tonåring