• Anonym (E)

Spela svårfångad som tjej, måste man verkligen det?

Hej!

Jag är singel sedan sex månader tillbaka efter en sju år lång relation. Jag har nätdejtat sedan tre månader tillbaka. Jag har gått in med inställningen att inte spela något spel, tänker inte spela svårfångad utan är jag intresserad så visar jag det. Absolut inte på något "klängigt" sätt. På tinder till exempel är jag inte rädd för att skriva först, jag är inte rädd för att bjuda ut killen osv. Jag tar gärna dem initiativen. Skriver vi med varandra svarar jag när jag har tid, det kan antingen vara efter några minuter eller efter flera timmar. Jag sitter liksom inte klistrad vid telefonen och svarar direkt när han skriver, men sitter jag ändå med telefonen svarar jag. Ja, jag försöker vara mig själv bara. 

Men, min upplevelse hittills är att trots att jag tycker det är så fjantigt att spela spel där killen ska vara den som jagar och tjejen jagas - det är 2018, tjejer kan också ta initiativet - så är det ÄNDÅ när man är svårfångad som får killen "besatt". Visst, jag har inte träffat så många än, men jag börjar redan bli trött på detta. Jag träffade till exempel en kille över en middagsdejt. Det var trevligt, men jag kände ingen attraktion och sa det till honom dagen efter när han hörde av sig. Han fortsatte att skriva i veckor efteråt. Ville jag skulle ge honom en chans till, gav komplimanger, osv. Andra killar jag träffat där jag visat att jag är intresserad, har dragit sig undan efter ett tag.

Visst, det är kanske inte rätt killar jag träffat helt enkelt. Är det rätt så kommer det vara enkelt och då behöver man inte ens fundera på att spela svårfångad. Eller? Måste man spela svårfångad för att få en killes intresse? Jag har ingen som helst lust med att spela massa spel, som säkert redan framgått. Jag vill vara mig själv från start. Men det är kanske inte så man dejtar? 

• Svar på tråden Spela svårfångad som tjej, måste man verkligen det?
  • Anonym (A)

Det har jag aldrig hört talas om.

• Mongoliet

Så fort en tjej spelar svårfångad så lägger jag ner henne.

• Anonym (man)
    Mongoliet skrev 2018-10-31 13:50:50 följande:

Så fort en tjej spelar svårfångad så lägger jag ner henne.

Håller med, hatar rollspel och mindgames, känns falskt, tillgjort och manipulativt. Jag föredrar äkta.
  • Anonym (Charlotte68)

Jag tror som ofta att finns intresset där så ÄR det inte komplicerat. Sen vet jag inte om det är en ålders-grej? Fast jag tror inte det.

Givetvis kan ett befintligt intresse avta om man i början är FÖR på, att messa hjärtan varannan minut kan i ett tidigt skede kanske vara lite avtändande ;).

När jag och min sambo träffades (vi var då 45+) så var det helt raka rör.

Vi var (och är) båda jättekära och uttryckte det både genom ord och handling.

• Anonym (E)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2018-10-31 17:38:55 följande:

Jag tror som ofta att finns intresset där så ÄR det inte komplicerat. Sen vet jag inte om det är en ålders-grej? Fast jag tror inte det.

Givetvis kan ett befintligt intresse avta om man i början är FÖR på, att messa hjärtan varannan minut kan i ett tidigt skede kanske vara lite avtändande ;).

Ja, jag börjar tänka lite i de banorna också. Att är båda intresserade av varandra så går det enkelt liksom. Jag är 28 och söker någon mellan 26-35 ungefär. Så inte superunga men inte jättegamla ändå.

Så härligt att det gick så bra för er! :)
  • Anonym (rätt tänk)

Jag tycker du ska fortsätta som du gör. Visst får du kanske inte lika många napp, men när du får napp så är det guldklimparna. Du slipper männen som vill spela spel för de sorterar bort sig själva så att du slipper.

• tankfull

Jag tror absolut inte på att spela spel typ "jag säger nej tio gånger innan jag säger ja" eller annat trams, men däremot tror jag det är avtändande för både män och kvinnor om man är för "på". Svara inte alltför snabbt, visa att du har annat för dig än att hänga vid mobilen. Lite spel tror jag tyvärr man ska spela. 

• Anonym (J)

Beror på ...

Vill du ha många omogna idioter då är det bra att spela spel.

Är du ute efter att träffa en seriös vuxen man , då är det bättre att vara som du är.

• Anonym (mindgames)
    tankfull skrev 2018-11-01 17:29:53 följande:

Jag tror absolut inte på att spela spel typ "jag säger nej tio gånger innan jag säger ja" eller annat trams, men däremot tror jag det är avtändande för både män och kvinnor om man är för "på". Svara inte alltför snabbt, visa att du har annat för dig än att hänga vid mobilen. Lite spel tror jag tyvärr man ska spela. 

Tror spelet är helt nödvändigt för att skapa dynamik och sexuell attraktion. Man får gärna vara rak med sina känslor och  intentioner så länge man kan konsten att förföra och flörta och känna in stämningar och när det är läge osv. Jag vill bli uppvaktad och inte känna mig helt säker nånsin egentligen för så är ju livet. Man ska aldrig ta varann för givet och fortsätta vara spännande för varann.
  • Anonym (J)

[quote=79180285][quote-nick]Anonym (Charlotte68) skrev 2018-10-31 17:38:55 följande:[/quote-nick]

[/quote

Visst.

Men det är ändå skillnad mellan att vara rak och ärlig och omogen och clingy?

Svar på tråden Spela svårfångad som tjej, måste man verkligen det?