Anonym (Kim) skrev 2018-10-31 22:02:57 följande:
Fast hur ska du då ha råd att studera på högskolan i 3 år?
Alltså man kan ju inte få allt. Det är ju helt orimligt att jobba heltid, ta hand om 2 småbarn och dessutom studera, särskilt om det är matte och man har svårt för det. Något måste bort ur ekvationen(haha) för att det ska ha en chans att fungera.
Anonym (....) skrev 2018-11-01 07:17:10 följande:
Du måste ha Matte 2a/b/c (eller upp till gamla Matte B) för de Lärarutbildningar F-3 jag har kikat på. Det är ett krav.
Har du svårt redan nu så kan jag inte se hur du skulle klara av även b- och c-kurserna.
Har man svårt för ett ämne är en distansutbildning ofta inte ett bra alternativ.
Om du vill plugga vidare så mpste du göra förändringar i livet för att det ska kunna fungera. Mindre boende, skippa bil etc. Som någon annan frågade, hur ska du har råd att plugga sen? Att extrajobba funkar vid heltidsstudier men du kommer inte fixa lärarprogrammet på distans om du ska jobba heltid.
Om jag väl kommer in på högskolan så kommer jag studera med lön, vilket gör att jag under utbildningen pluggar 75% och jobbar 50%. Så den ekonomiska frågan när jag studerar är inte ett problem.
Jag behöver dessutom inte ha både a/b/c för att komma in. Jag behöver ha en av dem och det är matte 2a jag läser.