Cizen skrev 2018-11-02 11:21:37 följande:
Jag har ett bokat vul, men först den 14/11, jag har bett om tidigare men det finns ont om tider där jag går. Och när jag ville boka i en annan stad i samma län sa dom bara att jag får vänta tills jag blir kallad på det första vanliga ultraljudet... fruktansvärt kyligt kan jag tycka med tanke på min historia och translokation.
Vi har definitivt varit inne på ÄD, utomlands. Där vi kollat har dom en garanti, om det inte lyckas så får man tillbaka en del utav det man betalar. Dock kostar ju detta 100000kr, något vi tyvärr inte har just nu. Så det ligger långt fram i tiden.
Vi får ingen finansierad hjälp då jag har ett "turbarn" som är 14år och även min man har ett barn sedan tidigare förhållande.
Har du fått testa några stödmediciner som kanske kan hjälpa graviditeten som Trombyl, Fragmin eller Prednisolon? De hjälper ju inte om embryot är felaktigt kromosommässigt, men om embryot är normalt så kan man ändå få missfall pgr av att det kan bildas blodproppar i moderkakan.
Kontakta Marie på Fertilitetplus (inget s i mitten) i Stockholm så kan hon nog hjälpa dig. Telnr finns på hemsidan.