• Anonym (Fundersam25)

Hur ska man hitta kärleken? Vara aktiv eller inte?

Hej!

Är en 25-årig tjej som tröttnat på singellivet.

Är nöjd med mitt liv i övrigt i form av jobb, vänner, familj, utseende mm men känner att jag vill ha ett seriöst förhållande. Jag har jämnt varit passiv och inte gjort ngt och tänkt ? ödet och ?det händer när man minst anar det? men känns surt att inte alls kunna påverka något. Alla börjar hitta partners och de känns trist. Har senaste året blivit lite bättre på att dejta men de har inte riktigt klickat med personerna (personkemin mm har inte funkat) eller så har jag inte varit attraherad...

Dejtade en kille nyligen som var 30år där vi verkligen klickade men han verkade enbart ute efter ligg och total förändrades när jag inte blev intim med honom i ett tidigt dejtingstadie. Jag är öppen, glad, rolig, omtänksam, snygg och får jämnt höra detta av vänner samt killar jag dejtat. Dock är det svårt att hitta en kille även bland de äldre som är ute efter ngt seriöst. Vet inte vad jag ska göra direkt. Tar hand om mig i övrigt, gymmar 5dgr i veckan, umgås med vänner, kollegor från jobbet osv reser när jag kan men hur i fasiken ska jag kunna hitta en kille jag både klickar med och är attraherad av samtidigt som killen vill ngt seriöst???

Jag har nyligen skaffat tinder och det var därifrån jag dejtade killen som bokstavligen dog efter mig och som gjorde allt för att ses men som blev ett svin när han inte fick ligga på 3e träffen...,

Ska jag utesluta tinder helt?

Har pratat med 1-2 killar därifrån men har inte träffats eller så. Jag är väl medveten om mitt utseende och matchar nästan med alla jag tycker verkar vara intressanta, även om de är oseriösa osv.. på andra dejtingsidor så vet jag inte om jag kan hitta min drömkille direkt??

Börjar kännas hopplöst

• Svar på tråden Hur ska man hitta kärleken? Vara aktiv eller inte?
  • Mongoliet

Blev det något intimt överhuvudtaget på de 3 daterna?

• Anonym (Knutte)

Dejting innebär även att ha sex, det får du nog finna dig i till att börja med. Många behöver veta om man även klickar sexuellt.

Du ligger givetvis när du själv är redo och du ska inte ta skit, men du behöver nog inse att ligga är för många en viktig egenskap och avgör dejtbarheten.

• Anonym (Marie)

Jag tror att folk som bara vill ligga är överrespresenterade på just Tinder (även om jag vet ett par i seriös relation som träffades där). Fortsätt vara den du är och kompromissa inte över dina värderingar så kommer svinen sortera bort sig själva. Så småningom hittar man rätt. Även om vännerna börjar hitta en partner, försök komma ihåg att 25 år är ingen ålder och du har alla förutsättningar att hitta en bra partner. Låt det ta den tid som behövs. Hellre hitta rätt om ett par år än kasta bort sitt liv på dåliga förhållanden.

• Anonym (J)

Yepp. Sex och utseende är vad du har av intresse för män. Förvänta dig inte att de ska fatta några djupare känslor för dig.

• Tecum

Även om du är snygg, rolig osv tror jag inte på att vara passiv och hoppas på ödet. Var aktiv, träffa killar när du kan, dejta på nätet men ta det för vad det är. På vissa sajter förutsätts det att ligga är en del i dejtingen. Så var beredd att kyssa några grodor för att hitta prinsen och ha inte för höga krav, huvudsaken är att det känns rätt.

• Anonym (Fundersam25)
    Mongoliet skrev 2018-11-02 20:13:04 följande:

Blev det något intimt överhuvudtaget på de 3 daterna?

Ja såklart men inte ligg
  • Anonym (Fundersam25)
    Anonym (Knutte) skrev 2018-11-02 20:21:05 följande:

Dejting innebär även att ha sex, det får du nog finna dig i till att börja med. Många behöver veta om man även klickar sexuellt.

Du ligger givetvis när du själv är redo och du ska inte ta skit, men du behöver nog inse att ligga är för många en viktig egenskap och avgör dejtbarheten.

Självklart vet jag att de tillhör men om jag blir lämnad efter 2-3dejter enbart för att vi inte har legat med varandra så kan personen knappast ha varit intresserad av mig eller min personlighet. Sedan får man tycka och tänka olika men respekten bör kvarstå
  • Anonym (Fundersam25)
    Anonym (Marie) skrev 2018-11-02 20:23:17 följande:

Jag tror att folk som bara vill ligga är överrespresenterade på just Tinder (även om jag vet ett par i seriös relation som träffades där). Fortsätt vara den du är och kompromissa inte över dina värderingar så kommer svinen sortera bort sig själva. Så småningom hittar man rätt. Även om vännerna börjar hitta en partner, försök komma ihåg att 25 år är ingen ålder och du har alla förutsättningar att hitta en bra partner. Låt det ta den tid som behövs. Hellre hitta rätt om ett par år än kasta bort sitt liv på dåliga förhållanden.

Jag håller med det verkligen men känner verkligen att jag vill träffa rätt också. Om jag ska bli sållad för att jag inte särade på benen efter 2-3 dejter trots att allt fanns så kan jag lika gärna vara singel livet ut. Jag är lite försiktig med sånt och kan inte vara så intim med en person jag knappt känner och litar på i ett sånt tidigt skede. Låter kanske oldschool för min ålder men det är min värdering.
  • Anonym (Fundersam25)
    Anonym (J) skrev 2018-11-02 20:25:17 följande:

Yepp. Sex och utseende är vad du har av intresse för män. Förvänta dig inte att de ska fatta några djupare känslor för dig.

Förstått det delvis. Jag anser att jag duger till mer än enbart sex så ja de oseriösa visar ju sitt riktiga jag. Jämnt får man dessutom höra hur fin man är hur annorlunda man är och att man är för bra osv osv, detta är ursäkter när de börjar dra sig undan.

Hur finns det män som har djupa känslor då för sina partners? Det kan omöjligt vara just pga sexet
  • Anonym (Fundersam25)
    Tecum skrev 2018-11-02 20:41:17 följande:

Även om du är snygg, rolig osv tror jag inte på att vara passiv och hoppas på ödet. Var aktiv, träffa killar när du kan, dejta på nätet men ta det för vad det är. På vissa sajter förutsätts det att ligga är en del i dejtingen. Så var beredd att kyssa några grodor för att hitta prinsen och ha inte för höga krav, huvudsaken är att det känns rätt.

Försöker ta det med en nypa salt just för att inte bli besviken. Men jag är försiktig med att vara för intim i början då vissa saker tar tid för mig. Om en kille har bråttom och inte vill vänta på det kan han sticka redan då för då kan han knappast varit intresserad om man ska börja hetsa med sex osv så tidigt
Svar på tråden Hur ska man hitta kärleken? Vara aktiv eller inte?