• Anzil

    Varför talar vissa kvinnor tyst - Skräms jag?

    Hej!

    Jag har ibland noterat på vissa kvinnor att de pratar så tyst. Ibland tänker jag om det har med blyghet att göra, men jag är osäker. Jag är väldigt nyfiken på vad det är frågan om.

    Det senaste var i min lokala mataffär, jag brukar handla där. Jag kände igen en butiksbiträde jag har träffat henne förut. Jag är dock osäker om hon överhuvudtaget bryr sig om att komma ihåg stamkunder.

    I alla fall så frågade jag om en vis sak som jag ville ha. Hon pratade lite halvt tyst. Inte så pass att man knappt hörde vad hon sa. Man hörde hennes ord, de var bara tysta.

    Det kan knappast vara hennes personlighet, tänkte jag. Eftersom det lär bli svårt att anställa någon som pratar så tyst, tänker jag. Så det har nog någonting med mig att göra.

    Tänk om jag skrämmer kvinnor eller är det bara blyghet eller vad är det exakt frågan om?

    Detta gäller alltså vissa kvinnor jag påträffar. Inte exakt alla och inte de flesta. Men det händer lite då och då att man träffar dessa.

    Vad tror ni är frågan om?

    Jag tror ibland att det är blyghet, men det känns så fåfängt att tänka så. Tänk om det är någonting annat som man inte tänkt på.

  • Svar på tråden Varför talar vissa kvinnor tyst - Skräms jag?
  • Anzil

    Just kvinna i butiken talade tyst. Jag noterade inga som helst tecken på att hon kände sig obekväm eller något sådant. Det skall nog understrykas.

Svar på tråden Varför talar vissa kvinnor tyst - Skräms jag?