• Zizazi

Springmask igen, SNÄLLA hjälp!

Jag är expert inom detta ämne efter att själv genomlevt detta med mina barn. Du behöver inte städa så jävla mycket för det är helt lönlöst. Maskäggen är inte så vitala att de kläcks direkt osv. Maskägg behöver fukt och speciella tillstånd att kläckas. I princip bara 15 % av alla maskägg kläcks och visst de är supertåliga, men att få de från soffan till munnen är ganska omöjligt. Visst om du gräver dig i röven och sedan slickar på fingrarna får du i dig tillräckligt för nya maskar skulle bildas den vägen.

Största bildningen av maskar kommer genom att medicinen är overksam. Dvs maskarna idag är resistenta mot dagens mediciner. Vanquin är ett skämt. Jag har personligen skrivit till läkemedelsverket då Vanquin är helt overksamt, att medicinen bör sluta säljas som ett behandlingsalternativ omedelbart. Jag har själv testat vanquin på levande maskar. De levde och mådde prima. Men inom den branschen finns mycket korruption, vänskapsband och lättja. Folk tror att vi fortfarande bor i bullerbySverige där alla är solidariska och anstränger sig för varandra. Bulllshit.

Även vermox/mebendazole är maskarna i allra flesta fall helt  eller delvis immuna mot. Chili och curry och alla annan huskurer, pumpakärnor, papayakärnor etc är bara ren bullshit. Maskarna lever väldigt bra med alla dessa pseudobehandlingar. Att maskarna behöver lägga ägg på utsidan av anus är ytterligare ren bullshit och lögner.

Det som fortfarande fungerar är Albendazole, i stora mängder (1-2 gram per dos med 10dagars intervall). Ja vad får jag betalt för mina visdomar och min tid författa denna texten. Inte ett skit. Från någon. För vi lever i ett skitland som håller på att gå under. Sakta nu i början, snabbare om något år. Sanna mina ord. De är profetiska.

• Zizazi
    Anonym (M) skrev 2018-11-04 13:35:31 följande:
    Nu får jag ännu mer panik när jag läser ditt svar. Så vi kommer i princip få dras med detta för alltid?! För gissar på att det inte är så enkelt att få tag på Albendazole.
    Hur blev du och dina barn kvitt det?

Vi körde Albendazole och mebendazole i stora mängder Ca 2 gram Albenza / 10 gram vermox åt gången per person men vi hade rövklåda som var extrem, men vi blev kvitt maskarna. Min dotter var också nagelbitare.

Grejen är att detta med maskar är överreklamerat. Det är runt 50 % av människor som bär på någon sådan symbiont eller parasit av något slag. En hisklig siffra vid första anblick. Men man ska tänka på att de är symtomfria och maskarna är i tarmarna i låga mängder. Jag antar att människokroppen till slut hittar ett equilibrium med e.vermicularis och att de faktiskt till och med kan göra nytta genom att modulera immunförsvaret. Skulle vara skit-roligt att forska på detta. Men har man klåda så måste man ju vidta åtgärder.

Maskarna lägger ägg i tarmen också förutom vid analöppningen, så termen återsmittar sig som dessa sidor på internet skriver om är som jag sade tidigare helt irrelevant uppgift. Man är smittad och kontinuerligt smittad.

Kunde ju varit värre. Kunde varit blåsmask / organinfesterande maskar. E.vermicularis håller sig mestadels i tarm, men kan ju i extremt sällsynta fall hamna i både vagina och öga. Haha nu spookade jag dig lite. Men ja någon i världen har fått det i ögat också.

Svar på tråden Springmask igen, SNÄLLA hjälp!