Anonym (M) skrev 2018-11-04 12:43:23 följande:
Funkar det med rostade pumpafrön? Det kan jag få i dottern men inget av det andra går att få o henne. Ska barnet aldrig få äta socker mer? Vi håller det oftast till helger, dricker inte juice eller oboy men visst slinker det ner någon bulle/kaka i veckorna ibland...
Jag har druckit rödbetsjuice och äter vitlökskapslar, har inte sett något i min avföring förutom en mask i fredags. Inget i minstingens och bara en i dotterns igår...
Nej ge orostade. Tror inte de andra funkar. Ni kan ju dra ner på sockret en period. Jag testade själv vitlök och rödbetor men hjälpte inte på mig. Surkål, vinäger o pumpafrön tycker jag har varit bäst. Men glöm inte att även äta en kur med pumpafrön o gärna surkål vinäger mm igen om ca 14 dagar eftersom det då kan kläckts nya ägg. Jag har också ätit rå lök vilket hjälper. Tror nejlika tar död på även äggen men lätt att få tillbaka det.
Orkar inte hålla på o städa men när barnen har det får de sova med ett tjockt lager zinksalva i rumpan vilket gör att de inte kan lägga ägg. Weledas zinksalva.
Detta hjälper faktiskt oavsett vad alls pessimister skriver. Klipp barnens naglar kort.