1 åring vägrar äta mat
Börja med att lägga så lite mat på tallriken så att det inte finns något att kassta, en msk mos, tre makaroner, en halv köttbulle.
Börja med att lägga så lite mat på tallriken så att det inte finns något att kassta, en msk mos, tre makaroner, en halv köttbulle.
Jag lägger jättelite mat åt gången, sen fyller jag på från min tallrik när han har slut på sin tallrik.. men jag lägger lite mer än så lite du menar, ska testa med mindre då..
Brottas med tanken varje gång att han kanske inte är redo att äta själv, och att jag ska fortsätta försöka traggla med att mata honom, men känner samtidigt att en 1 åring bör väl vara redo att äta själv.
Ja vad ska jag göra annars? Ta ifrån honom maten och inte ge honom en chans att äta? När jag skriver att han inte äter mat så menar jag verkligen ingenting, han äter bara ersättning. Vi måste ju på något sätt erbjuda mat. Jag har läst på många sidor att det är för hårt att ta ifrån en 1 åring maten.
Problemet är att tillslut get man honom bara en liten bit åt gången, han slänger ändå ner det.
Vad kan det finnas för medicinska orsaker isåfall?