• linanton

    Hjälp! Ruvar, vilka symptom är positiva??

    Hej!

    Är på ruvardag 6 och känner som många molnande värk i magen, som flyttas runt i magen samt Ont i ryggen. Lite Humörsvängningar, började bara gråta idag.

    Har väldigt ont i brösten, speciellt om jag ligger på sidan samt svullna. Sover dåligt.

    MEN jag känner inget illamående som många känner då de plussat.

    Ska man känna ett illamående vid det här laget och alla symptom är det bara biverkningar av tabletterna?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-05 10:37
    Jo, fick precis veta att av våra 8 ägg som vi fick ut. Blev 5 fina och delade sig. Ett sattes in då det såg bäst ut då det var 10 celligt. De andra fick utvecklas vidare men fick ett samtal nu om att ingen klarade sig.
    Alltså den vi satte in kan omöjligt ha klarat sig heller. Och mina kraftiga smärtor jag hade i förrgår var nog ingen bra.. för att efter det har jag inte känt ngt alls... Det är kört för vår del. Vad gör man nu?? Utomlands elr vänta på att få en ny tid. Vi har redan väntat på det här i ett år...

  • Svar på tråden Hjälp! Ruvar, vilka symptom är positiva??
  • Jag är bara jag

    Finna inget som heter "ska" känna illamående. Långt ifrån alla som nånsin mår illa. Finns inget "ska" vad gäller symptom ö.h.t. Molvärk är  vanligt som gravid, har jag bara känt just som gravid så det i sig låter ju lovande.

  • askyfullofstars

    Jag har precis plussat och mår inte illa. V.5 (4+2). Mina symtom var: stora bröst (alltså har man mindre bröst så märker man det direkt!), ryggont och mensvärk i magen. Kunde inte sova pga värken och ville sååå ta en alvedon men skippade det. Så nej, illamående behöver du inte alls känna.

  • linanton

    [quote=79189677][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2018-11-04 14:51:28 följande:[/quote-nick]Finna inget som heter "ska" känna illamående. Långt ifrån alla som nånsin mår illa. Finns inget "ska" vad gäller symptom ö.h.t. Molvärk är  vanligt som gravid, har jag bara känt just som gravid så det i sig låter ju lovande.[/.

    Tack, det var lugnande men idag har dock alla symptom varit som bortblåsta :( Har inte känt mkt förutom lite ont i ryggen...

    Kunde det hända dig?

  • Jag är bara jag
    linanton skrev 2018-11-04 19:10:17 följande:
    [quote=79189677][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2018-11-04 14:51:28 följande:[/quote-nick]Finna inget som heter "ska" känna illamående. Långt ifrån alla som nånsin mår illa. Finns inget "ska" vad gäller symptom ö.h.t. Molvärk är  vanligt som gravid, har jag bara känt just som gravid så det i sig låter ju lovande.[/.

    Tack, det var lugnande men idag har dock alla symptom varit som bortblåsta :( Har inte känt mkt förutom lite ont i ryggen...
    Kunde det hända dig?
    Så himla tidigt om man nu är gravid så kommer och går symptomen som de vill. Jag hade inte alls molvärk ens varje dag nu sist och inte med första barnet heller vad jag minns.
  • My102

    Jag är på ruvardag 7 med en blastis. Googlar symtom som sjutton även om det kan vara progesteronet som visar sig.

    Lite molvärk ibland (mer förrut än dom senaste 1-2 dagarna skulle jag nog säga), ont i ländryggen ibland, pms:ig i bland. Har sedan i fredags tror jag börja känna mig väldigt seg i huvudet och trött i kroppen trots att jag sover bra och länge. Jag har stora bröst och har inte ont där, däremot känns dom mer fyllig ungefär som vid ÄL minus smärtan. Igår kväll mådde jag illa, inte så jag ville kräkas men lite åk sjuk illa. Hade även lite huvudvärk så det kan ju bero på det (kan ibland få migrän vid mens). Har dock lite ont i huvudet idag också men mår inte illa. Innan mens brukar jag alltid vara väldigt törstig och dricka mycket vatten vilket gör att jag drar på mig väldigt mycket vätska och känner mig uppblåst och svullen, jag går därför också mycket på toaletten, natt som dag. Det gör jag inte nu, även om jag känner mig uppblåst i magen och är allmänt gasig och bubblig. Jag har även märkt att det inte åker ut lika mycket lutinus som tidigare som det gjorde tex på Ruvardag 3 och kände hur det rann ut. Men alla känningar pendlar väldigt mycket från dag till dag och är inte den andra lik.

    Jag har ingen aning om allt detta betyder något. Har aldrig i mitt liv varit gravid.

    Det är så tärande pykiskt detta. Pendlar mellan hopp och förtvivlan! Men det var lite skönt att skriva av sig faktiskt. Tack för tråden :)

    Har du eller ska du tjuvtesta?

  • Jag är bara jag

    Att ruva är den värsta tänkbara psykiska tortyren! Gjort det 10 gånger, jag vet hur det känns. Hur man känner efter, analyserar, pendlar mellan hopp och missmod. Tyvärr är den trista sanningen att nästan allt kan betyda både att man är gravid eller inte är gravid. Speciellt om man tar progesteron och ännu mer om man tar de där jag hatade mer än allt- Lutinus. Enda skillnaden för mig har varit molvärken- har jag bara haft som gravid ( 6 ggr). Och precis innan td som för mig varit v.4+5 mer trött och lite mer hungrig. De starka tydliga symptomen har kommit senare.

    Jag kan bara önska er lycka till!

  • Cia33

    Man kan ha ganska många symptom under ruvningstiden. Har man tagit Ovitrelle innan äggplocket så sitter det i kanske 10 dagar efteråt. Eftersom ovitrelle i princip innehåller graviditetshormon så kan man reagera på det. Jag har ruvat 4 ggr och haft lite olika symtom som molvärk etc. plussade en gång tyvärr följt av tidigt MF. Det var ingen direkt skillnad på mina symtom från den gången jag plussade och de gånger jag inte gjorde det. Så det är inte på något sätt kört. Tyvärr är väntan olidlig men man får bita ihop och invänta testdag eller att mensen dyker upp.

  • My102

    Ja det är verkligen olidligt. Känner ingen molvärk i huvudtaget nu. Jag har gjort fet men tagit ovitrelle. Men den är ute ur kroppen.

    Jag önskar att jag hade en egen vaginal ultraljudsmaskkn och kunde kolla ???? haha.

    Huvva så fruktansvärt det är. Jag intalar mig själv att det inte gick vägen, samtidigt som det känns att det kanske gjorde det men det är ren önskedrömmar. Vill ju så hemskt gärna. Planerar att göra ett nytt fet i början på december i alla fall. Nu kör vi bara på. Har tre kvar i frysen av samma kvalite så antagligen får vi använda upp dom innan ny omgång med sprutor. Men då ska vi isåfall be om att få två insatta. Kan aldrig skada tänker jag.

  • hoppas 2014

    Ts: varför tror du den ni satte in inte klarat sig? Jag har aldrig fått t frysen förutom vid totalfrys o blivit gravid o fått barn..

    Jag ruvar nu igen på syskon (rd9) o hoppas innerligt även om man svävar mellan hopp o förtvivlan.

  • My102

    Nej vad tråkigt att höra! :( det finns fortfarande chans på det dom satte in men jag förstår dina tankar!

    Gör ni via landstinget? Då är det två försök tror jag.

  • linanton
    hoppas 2014 skrev 2018-11-05 14:38:25 följande:

    Ts: varför tror du den ni satte in inte klarat sig? Jag har aldrig fått t frysen förutom vid totalfrys o blivit gravid o fått barn..

    Jag ruvar nu igen på syskon (rd9) o hoppas innerligt även om man svävar mellan hopp o förtvivlan.


    Har den känslan samt att jag fick kraftiga buksmärtor i förrgår och efter den gången har jag inte känt något. Brösten är inte lika svullna. Molvärken och ryggont är som bortblåst.

    Har en vecka kvar till testdag så finns väl lite hopp även fast jag tappat en del...

    funderar på att åka utomlands då vi måste ha ett donerat ägg då jag är i förtidigt klimakterium.., usch mkt som måste klaffa.
  • linanton
    My102 skrev 2018-11-05 15:01:46 följande:

    Nej vad tråkigt att höra! :( det finns fortfarande chans på det dom satte in men jag förstår dina tankar!

    Gör ni via landstinget? Då är det två försök tror jag.


    Jo, man får hoppas på att den här rackan klarat sig trots inga symtom :((

    Jo, genom landstinget. Jag är i förtidigt klimakterium och fått vänta på en donator i ca ett år.. och vi får inget svar på hur länge vi får vänta på nästa gång.. så blir nog utomlands för vår del..
  • linanton
    My102 skrev 2018-11-05 13:52:33 följande:

    Ja det är verkligen olidligt. Känner ingen molvärk i huvudtaget nu. Jag har gjort fet men tagit ovitrelle. Men den är ute ur kroppen.

    Jag önskar att jag hade en egen vaginal ultraljudsmaskkn och kunde kolla ???? haha.

    Huvva så fruktansvärt det är. Jag intalar mig själv att det inte gick vägen, samtidigt som det känns att det kanske gjorde det men det är ren önskedrömmar. Vill ju så hemskt gärna. Planerar att göra ett nytt fet i början på december i alla fall. Nu kör vi bara på. Har tre kvar i frysen av samma kvalite så antagligen får vi använda upp dom innan ny omgång med sprutor. Men då ska vi isåfall be om att få två insatta. Kan aldrig skada tänker jag.


    Precis vad jag tänkte, nästa gång blir det nog två insatta, rätt psykiskt skönt att man satsar på två på en gång och maximera chansen??

    Har du aldrig känt ngr som helst symptom?

    Lycka till!!!
  • My102
    linanton skrev 2018-11-05 15:30:40 följande:

    Precis vad jag tänkte, nästa gång blir det nog två insatta, rätt psykiskt skönt att man satsar på två på en gång och maximera chansen??

    Har du aldrig känt ngr som helst symptom?

    Lycka till!!!


    Okej, jag förstår. Lyssnar du på ruvarpodden? I ett avsnitt pratar dom om donerade ägg, i Riga! Tydligen var det väldigt smidigt och bra. Undra varför det tar så lång tid som upptill ett år i Sverige, är det donerade ägg i Sverige eller tar kliniken utomlands?

    Jo jag har haft molvärk och ländryggsmärta. Men inte känt av det på några dagar nu, för någon timme sen fick jag molvärk igen också känns det i benen, typiska tecken när mensen är på väg för mig :(. Blir så orolig!

    Hade ägglossning kring den 24-24 oktober, isåfall ska mensen komma from tisdag-torsdag. Om den följer 30 dagar som jag brukar ha så ska jag ha den på testdag den 10 nov. Sist jag åt peogestron/lutinus fick jag mensen 3 dagar efter att jag slutade ta tabletterna men då tog jag tre per dag och nu tar jag två. Hade varit skönt att kunna se nåt mönster men kan inte göra det nu.

    Det du fick insatt nu, var det donerade ägg också?
  • Jag är bara jag
    linanton skrev 2018-11-05 15:28:06 följande:
    Jo, man får hoppas på att den här rackan klarat sig trots inga symtom :((

    Jo, genom landstinget. Jag är i förtidigt klimakterium och fått vänta på en donator i ca ett år.. och vi får inget svar på hur länge vi får vänta på nästa gång.. så blir nog utomlands för vår del..
    Skulle det måsta bli utomlands för er är det inte att förakta. Vi har 2 barn via ED utomlands. Värt vartenda öre! Solig Men ge inte upp hoppet än här hemmavid, det kan gå.
  • Myran1979
    Jag är bara jag skrev 2018-11-05 21:33:33 följande:

    Skulle det måsta bli utomlands för er är det inte att förakta. Vi har 2 barn via ED utomlands. Värt vartenda öre!  Men ge inte upp hoppet än här hemmavid, det kan gå.


    Vart var du för din ÄD? Något ställe du kan rekommendera? Är det någon som gjort ÄD i Finland och kan berätta om sina erfarenheter därifrån? Kan det vara nått tro?
  • Jag är bara jag
    Myran1979 skrev 2018-11-05 22:00:44 följande:
    Vart var du för din ÄD? Något ställe du kan rekommendera? Är det någon som gjort ÄD i Finland och kan berätta om sina erfarenheter därifrån? Kan det vara nått tro?
    Vi gick på Unica i Brno, Tjeckien. Mycket nöjda!
  • linanton
    My102 skrev 2018-11-05 16:59:52 följande:

    Okej, jag förstår. Lyssnar du på ruvarpodden? I ett avsnitt pratar dom om donerade ägg, i Riga! Tydligen var det väldigt smidigt och bra. Undra varför det tar så lång tid som upptill ett år i Sverige, är det donerade ägg i Sverige eller tar kliniken utomlands?

    Jo jag har haft molvärk och ländryggsmärta. Men inte känt av det på några dagar nu, för någon timme sen fick jag molvärk igen också känns det i benen, typiska tecken när mensen är på väg för mig :(. Blir så orolig!

    Hade ägglossning kring den 24-24 oktober, isåfall ska mensen komma from tisdag-torsdag. Om den följer 30 dagar som jag brukar ha så ska jag ha den på testdag den 10 nov. Sist jag åt peogestron/lutinus fick jag mensen 3 dagar efter att jag slutade ta tabletterna men då tog jag tre per dag och nu tar jag två. Hade varit skönt att kunna se nåt mönster men kan inte göra det nu.

    Det du fick insatt nu, var det donerade ägg också?


    Gjorde äggdonation i Huddinge.. har tagit rätt lång tid att bara få komma intill.. och nu orkar vi inte vänta på nästa gång.

    Ska lyssna på den , tack:)

    Mina symptom är alla helt bortblåsta. Känns otroligt onödigt att ta alla tabletter och utsätta kroppen i onödan.

    Har du ngn koll på hur fort man kan påbörja nästa behandling?
  • My102
    linanton skrev 2018-11-06 11:09:17 följande:

    Gjorde äggdonation i Huddinge.. har tagit rätt lång tid att bara få komma intill.. och nu orkar vi inte vänta på nästa gång.

    Ska lyssna på den , tack:)

    Mina symptom är alla helt bortblåsta. Känns otroligt onödigt att ta alla tabletter och utsätta kroppen i onödan.

    Har du ngn koll på hur fort man kan påbörja nästa behandling?


    Jag tror dom brukar vilja ha en ?vanlig? mens i mellan. Men eftersom det är donerade ägg så skulle det ju gå att fortsätta vid nästkommande mens tänker jag. Jag kör fet och jag tänker då inte vänta in en mens bara för att.
Svar på tråden Hjälp! Ruvar, vilka symptom är positiva??