Ekonomi med sambon?
Han säger ofta att ingen skulle stå ut med att försörja mig som han gjort. Jag har tappat självförtroendet mycket pga denna situation samt blivit arg. Jag ser inte själv som att jag är försörjt. Tycker själv att vi borde lägga ihop pengarna o dela men då blir han förbannad när jag ens nämner det.
Jag är i liknande situation som dig, med skillnaden att vi inte kör ?ditt och mitt? utan försöker vara ett så bra team som möjligt och hjälpa varandra i tuffa situationer.
Nu är vi visserligen gifta med gemensam ekonomi, men vi har alltid hjälpt varande, även innan vi gifte oss. Ibland har man oturen att under en förhoppningsvis begränsad tid hamna i en jobbigt ekonomisk sits, och då tycker jag det känns självklart att man hjälps åt. Det finns inget som säger att din sambo aldrig kommer hamna där du är och då kommer han vilja ha ditt stöd, precis som du behöver hans stöd nu!
Jag hade kanske förstått din sambo lite grann om det hade varit så att du bara satt hemma och inte lyfte ett finger. Men du verkar ju ändå, precis som jag, hjälpa till så mycket du kan. Det spelar ingen roll att det inte är pengar, du tar hand om honom och erat hem och det tycker jag är värt ganska mycket.