• Anonym (Packet)

Hur mycket packning för en helg?

Ni andra, framför allt tjejer, hur mycket packning brukar ni ha om ni ska vara borta en helg? Jag tar alltid med alldeles för mycket och använder knappt hälften av det. Hur mycket är det mest vanliga? Tänker nu på antalet tröjor, byxor, underkläder osv.

• Svar på tråden Hur mycket packning för en helg?
  • Anonym (Sara)

Ett par tröjor, ett par trosor, två par strumpor och sedan byxor och bh som jag redan har på mig. Ska det bli fest packar jag med mig en klänning och strumpbyxor och finskor också.

• Anonym (mm)

Skulle jag vara borta 2 nätter skulle jag ta med mig 3 ombyten underkläder, ett par byxor, ett par tajts, några linnen och tröjor, ett par finskor, 1 klänning och strumpbyxor förutom kläderna jag hade på mig. Och förmodligen också träningskläder.

• modsey
    Anonym (Packet) skrev 2018-11-04 18:06:30 följande:

Ni andra, framför allt tjejer, hur mycket packning brukar ni ha om ni ska vara borta en helg? Jag tar alltid med alldeles för mycket och använder knappt hälften av det. Hur mycket är det mest vanliga? Tänker nu på antalet tröjor, byxor, underkläder osv.

Beror ju på vad man ska göra. När min man och jag åker på en weekendresa i Sverige eller utomlands har jag förutom underkläder, en lite finare klänning, skor till. Klänning jag åker i, som passar till ytterligare en topp så det ser ut som en ny outfit fast det är samma klänning och sen kanske en kjol till som passar denna topp. En kofta och en fin av schal.
  • Fjäril kär

Beror ju på vart man åker och vilka aktiviteter som gäller.

Åker jag till sommarstugan eller en hotellhelg i nån stad så blir det två par trosor och strumpor, en bh , ett ombyte av tröja/byxa. Thats it.

• Anonym (Rosie)

Beror ju helt på vart man åker och var man ska göra, samt hur man reser. Kan ju erkänna att jag alltid packar lite mer om vi tar bilen eller tåget, jämfört med flyg.

Generellt brukar jag minst ta typ ett par jeans (som jag reser i), nån topp/stickad tröja, ev. en casual kjol eller klänning, ett extra par trosor + strumpor än vad jag behöver, extra bh om det krävs för något outfit, samt nåt finare ombyte + skor för att ha ifall drottningen bjussar på te.

• tinakk

Jag skulle packat ner:
    2 par trosor
    2 par strumpor
    1 par byxor
    2 par linnen
    1 kofta
    1 pyjamas

• Anonym (Fin)

Kläder tar inte så mycket plats så nån extra top brukar jag ta med. Sällan extra skor förutom träningsskor. Det som tar plats är träningskläder. Handduk och lakan om vi inte sover på hotell. Plattång.

• Anonym (n)

Tandborste, tandkräm
    kam
    ett par undebyxor

• modsey
    modsey skrev 2018-11-04 18:22:20 följande:

Beror ju på vad man ska göra. När min man och jag åker på en weekendresa i Sverige eller utomlands har jag förutom underkläder, en lite finare klänning, skor till. Klänning jag åker i, som passar till ytterligare en topp så det ser ut som en ny outfit fast det är samma klänning och sen kanske en kjol till som passar denna topp. En kofta och en fin av schal.

Kan tillägga att när vi reser en vecka på cityresa eller jobbresa 5 dagar så kör jag ungefär samma upplägg. Tar med kläder som går att mixa så det ser ut som olika outfits. Kör handbagaget enbart, gränsen går nog ungefär vid en vecka. Det som tar mest utrymme är då i så fall skor/ stövlar. Så jag brukar resa med de som tar mest plats. Och väskor...tvingar min man att ta en svart som handväskan när vi flyger i synnerhet på resan hem om vi shoppat. :)
  • FuckGoggleAskMe

Ett par byxor och ett par trosor/strumpor/tröjor per dag plus ett par extra i reserv. Om det behövs, extra tunna eller extra tjocka kläder, eller en klänning eller så. Beror på vilken del av året man åker, ibland packar man kanske två klänningar och tre trosor.

• Anonym (en)

En kläduppsättning per dag (underkläder + tröja/blus/ + byxor/kjol eller klänning), fast vissa kläder som jeans eller tjocktröja kan ju användas mer än en dag. Något att sova i, ett par extra trosor utifall att... Necessär, ev handduk och lakan. 

Sen beror det ju på vart man ska och vad man ska göra; skidresa = skidkläder, hotellhelg med middag = finkläder, helg i dragig sommarstuga = varma sockor och varm tröja, vandring = rejäla skor, utekläder etc.
  • Anonym (Bjumma)

Så gjorde jag också tills jag lärde mig att tänka efter på vart jag faktiskt ska åka och vad som då kan bli möjliga aktiviteter.

Gemensam resa med sambo där är jag ju med och planerar och har koll. Jag behöver inte tre par högklackade skor för en hotellweekend när planen är rockkonsert och då krävs endast sneakers och kläder jag inte är rädd om.

En natt hos föräldrarna kräver mobilladdare och ett par trosor.

En kort weekend utomlands ja då tittar jag på väderprognosen och jämför med planering av aktiviteter. Promenera i Prag i april kräver en tunn vindjacka och bekväma skor. Bada i Barcelona i juli blir bikini och två ombyte av klänning för lunch och middag.
Svar på tråden Hur mycket packning för en helg?