• Anonym (STuck)

Kommer inte vidare

Det har gått en bra stund sedan vi bröt upp (jag blev dumpad) nu och jag kommer inte vidare. Vi båda älskar varandra fortfarande och det hindrar mig effektivt. För ett par veckor sedan hörde han av sig och vi skickade några sms. Sedan dess känns det svårare än på länge. Jag ältar, ältar och ältar.

Hur kommer jag framåt mot att släppa honom?

Tycker jag försökt med det mesta.

• Svar på tråden Kommer inte vidare
  • Anonym (m)

genom att göra saker du gillar. Aktivera dig och sysselsätt dig så att tankarna skingras.
    Blockera hans telefonnummer, ta bort honom på alla sociala medier. Annars matas du hela tiden med honom.

• Anonym (STuck)

Allt det redan gjort.

• Anonym (STuck)

Utom att blocka hans nummer. Det vore bara grymt. Vi är vuxna människor, inte fjortisar.

• Anonym (nlöufhndoa)

Som ovanstående skriver, blockera honom från allt så du inte behöver se honom hela tiden. Tala om att du behöver tid helt fri från honom för att komma vidare. 

Om ni älskar varandra fortfarande (?) så varför dumpade han dig? Se upp så att han inte bara har dig på halster för att se om han hittar någon 'bättre' och tar dit tillbaka om han inte gör det. 

Ett plus är att han kan komma på andra tankar när han inte har tillgång till dig och ditt trånande efter honom. Om han försöker få dig att inte ta bort honom från sociala medier etc så var starkt och säg nej, du vill inte ha kontakt på ett tag. Hur länge bestämmer du själv, men MINST en månad, gärna längre. 

• Anonym (nlöufhndoa)
    Anonym (STuck) skrev 2018-11-04 22:08:30 följande:

Utom att blocka hans nummer. Det vore bara grymt. Vi är vuxna människor, inte fjortisar.

Varför är det grymt? Ni har gjort slut, varför fortsätta ha kontakt när det inte är bra för dig? 
  • Anonym (STuck)

Jag vet att han älskar mig. Just know.

• Anonym (Peachy)
    Anonym (STuck) skrev 2018-11-04 22:44:37 följande:

Jag vet att han älskar mig. Just know.

Ändå dumpade han dig?

Om du VILL komma vidare måste du verkligen acceptera att ni inte funkar tillsammans, du måste aktivt välja att det är över, klart, färdigt, finito, att det inte finns någonting kvar som du vill ha.

Annars kommer det inte gå. Om du fortfarande sitter och längtar och tänker att han älskar dig lär du knappast komma vidare.

Det är svårt, jag vet. Men det funkar liksom inte att hoppas, och samtidigt tro att man ska komma över någon.
  • Shameless

Håll avstånd till exet tills känslorna svalnar. Om ni fortsätter att hålla stadig kontakt så riskerar du att såra dig själv genom att få falska förhoppningar. Om ditt ex verkligen vill ha dig så kommer han tillbaka med tiden.

• Anonym (A)
    Shameless skrev 2018-11-05 11:28:32 följande:
    Håll avstånd till exet tills känslorna svalnar. Om ni fortsätter att hålla stadig kontakt så riskerar du att såra dig själv genom att få falska förhoppningar. Om ditt ex verkligen vill ha dig så kommer han tillbaka med tiden.
    Håller med
  • Anonym (Sad)

Ni är inte 14 år, så i min värld är det enkelt.

Prata med honom, berätta precis hur du känner och att du bara ältar hela tiden och att du vill ha ett slut

Det bästa sättet för dej att gå vidare är att ta bort alla sociala medier som rör honom, även självklart tfn.

Han gjorde slut, då behöver han inte kontakta dej nåt mer, säg till honom att nu är det slut med allt även kontakterna på alla sätt.

• Anonym (STuck)
    Anonym (Peachy) skrev 2018-11-04 23:35:05 följande:

Ändå dumpade han dig?

Om du VILL komma vidare måste du verkligen acceptera att ni inte funkar tillsammans, du måste aktivt välja att det är över, klart, färdigt, finito, att det inte finns någonting kvar som du vill ha.

Annars kommer det inte gå. Om du fortfarande sitter och längtar och tänker att han älskar dig lär du knappast komma vidare.

Det är svårt, jag vet. Men det funkar liksom inte att hoppas, och samtidigt tro att man ska komma över någon.

Japp.

Så är det. Det är bara ett faktum.

Sedan finns det annat som gör att vi inte funkar.
Svar på tråden Kommer inte vidare