Inlägg från: Anonym (audionom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (audionom)

Var köper man STORA öronproppar?

Hej TS!

Om ingen annan hör det ljud som du beskriver skär i öronen så är det nog tyvärr antingen ljudhallucinationer eller tinnitus du har. Det kommer aldrig att hjälpa med hörselskydd utan dina åkommor kommer att bli värre och värre genom att du ljudisolerat dig.

Sök hjälp för detta för det blir bara värre och värre.

Ska du ha bra hörselskydd så investera i formgjutna hörselskydd. Dessa kan du även sova med.

Jag är leg audionom och träffar en del patienter med dina besvär.

• Anonym (audionom)
    Anonym (Psykbryt!) skrev 2018-11-05 23:30:11 följande:

Nej, det är absolut INTE tinnitus!! Såna ljud hör maken som är hörselskadad p.g.a jobbet och de försvinner aldrig. Det finns alltid där säger han. Det här ljudet har kommit och gått genom åren. Och hallucinationer- nä du anklaga mig för att vara psyksjuk, det vägrar jag ta emot. Du kanske inte vet att vindkraftverk låter nåt oerhört? Det var efter de kom upp ljudet började och efter de kom upp i stan jag började hör dom där också. INGEN annanstans i hela Sverige har jag hört dom! Vore det tinnitus skulle jag ju höra ljudet överallt- eller hur? I nästa storstad vi bor nära har jag aldrig hört ens en antydan till detta ljud.

Tinnitus är högst individuellt och är helt unikt för den enskilda individen. Det är olika typer av ljud, vissa hör bara tinnitus en på kvällar och andra dygnet runt. Vissa hör högfrekventa ljud och andra hör mer av ett brusande ljud. Så man kan aldrig jämföra sig med andra. Man kan ha öronbedövande tinnitus i en månad för att sedan försvinna en vecka för att sedan komma tillbaka.

Vart har jag anklagat dig för att vara psyksjuk? Jag jobbar dagligen med människor med dina besvär. Jag vet inte vilket typ av svar du vill höra eftersom du inte vill ta emot goda råd. Men du kommer inte få någon Lindring med den inställningen.
Svar på tråden Var köper man STORA öronproppar?