• PetitTjej

Vi som har BIM i December

Hej ???? lite om mig. 31 år, gift, så jag och mannen är i babymaking processen nu, detta kommer vara vårt första.

Enligt menskoll appen så hade jag

Äl 17/12

Vi myste den 14,15 och 17/ 12

BIM den 31/12

Hoppas vi lyckades pricka in allt och det är något som händer.

Lycka till allihopa hoppas ni alla får era små mirakel ?

• PetitTjej

Jag hade ÄL 17/12 enligt min app. Så min fråga är: är jag Äl + 4 eller Äl +5? Vet inte om just dagen äl är om man räknar det som dag 1 eller inte. Detta är försöket till första barnet så jag kan inget inom detta. Men jag har kännt molvärk sedan dagen efter äl och nu också, kände en kraftig mensvärks kramp liknande smärta vid livmodern idag, vad jag kommer ihåg så har jag inte haft så tidigare. Tack för svar <3

• PetitTjej

Stort grattis till er som plussat och ni som väntar på ert plus hoppas ni får den snart. Jag har bim 31/12 haft molvärk i snart en vecka men har bara kännt det. Så jag hoppas på att jag plussar nära bim och efter. Kanske är en låghormonare jsg vet inte. Men det jätte jobbigt att vänta, man vill ju så gärna. Försöker inte att tänka på det men är svårt.

God jul allihopa <3

• PetitTjej

Är Bim -4 idag och testasde med RSFUs tidiga grav test. Neg :( hoppas på att plusset kommer snart. Vet att det är tidigt men är otålig haha

• PetitTjej
    Mamaamu skrev 2018-12-27 13:03:14 följande:

Det verkar som att många plussar på eller efter bim.Hoppas vi är en av dom och att mensen inte kommer. :) Själv har jag bim imorgon men vågar inte testa.Vill inte bli besviken.Men är livrädd att mensen ska komma. Kan inte bestämma om jag ska testa eller bara vänta på att mensen ska komma och kommer den inte en vecka efter bim då kanske jag ska testa?

Ja det hoppas jag också. Jag är väldigt otålig så jag kommer nog testa varje dag till BIM och sen kanske varannan dag om mensen inte kommer. Hoppas röda kärringen håller sig borta haha. Men jag tror jag är en av dom "låghormonarna" för att jag var gravid 11 år sen men fick tyvärr avsluta den. Jag visste inte att jag var gravid var i v17. Det var precis efter min mammas död och jag var ensam så jag kunde inte ta hand om mig själv, var i djup depression plus en bebis på det ville inte utsätta stackars barnet för det. Jag hade inga symptom eller något.

Men nu vill jag och mannan utöka vår familj :)
  • PetitTjej

Testade med CB veckoindikator nyss och fick "inte gravid". Är på BIM -3 så kanske tidigt att testa jag vet inte. Kanske för det var inte morgon urin. Börjar tappa hoppet lite :( men hoppas mitt plus kommer snart.

• PetitTjej
    Mamaamu skrev 2018-12-28 15:44:38 följande:

Testade med samma test imorse på morgon urin. Bim eller bim-2 negativt. Har samma känsla lite

Man vill ju så gärna ha sitt plus :( men än finns det tid och hopp även om man börjar tappa hoppet lite. Vi fpr hoppas på att vi får våra plus snart <3
  • PetitTjej
    Agronomen skrev 2018-12-30 15:33:55 följande:

Hej!

Jag hoppar in här, trots att det bara är en och en halv dag kvar av månaden :) Har inte lyckats hitta senaste versionen av BIM-listan för att skriva upp mig. Min mens är enligt FF väntad antingen idag eller imorgon. Har inga känningar dock, men fick "nålstick" på höger sida tidigare idag och supersvullna bröst, men det brukar jag å andra sidan ha innan mens. 

Jag och min nya partner har precis börjat försöka bli gravida, det här är första riktiga försöket. Kommer sedan tidigare från ett förhållande där vi inte kunde få barn (de hittade fel på honom, men inget på mig), så det är med blandade känslor jag ger mig in i den här karusellen igen. Men mest är jag såklart väldigt hoppfull och glad :) 

Jag använder FF som brukar stämma väldigt bra, men det var många år sedan jag höll på med tempande eller ÄL-tester nu. Vill inte sätta igång med det direkt utan försöka utan all stress som jag förknippar med det. Vi borde dock prickat ÄL ändå, eftersom vi såg till att mysa var och varannan dag den veckan.  

Hur går det för er andra, hur många av er är kvar som inte fått mens ännu? :) 

Jag har BIM imorgon men inga känningar på att mensen är påväg så har fortfarande lite hopp även om jsg testade negativ igår. Detta är vårt första försök att bli gravida också. Så får se hur det går. Lycka till :) och ni alla andra också:)
  • PetitTjej

Har BIM idag, ingen mens och neg med RSFUs grav test :( väntar några dagar och ser. Hoppas röda kärringen håller sig borta.

• PetitTjej
    Agronomen skrev 2018-12-30 15:44:13 följande:

Spännande! Kanske var det lite tidigt för att ge utslag! Jag har inte vågat testa ännu, fast jag har test hemma. Väntar tills nyår passerat åtminstone :) Lycka till!

Ja det kommer jag också att göra. Testade neg idag med RSFUs. Så jag hoppas röda kärringen håller sig borta hahha lycka till :)
  • PetitTjej

Jag fick precis bruna flytningar med lite rött, är det mensen som är påväg?? Någon som vet??

• PetitTjej
    Agronomen skrev 2018-12-31 13:54:41 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack så mycket. Fick precis brun aktiga flytningar med lite rött så jag har ingen anning vad som händer.
  • PetitTjej
    Agronomen skrev 2019-01-01 09:10:48 följande:

Hur har det förresten gått för dig PetitTjej, var det mensen som var på G?

Jag har bruna flytningar med blod. Aldrig haft så innan så jag får väl avvakta och se. Gott nytt år allihopa <3
  • PetitTjej

Fick precis min mens :( nya tag i januari :) stort grattis till er som har fått era plus och lycka till ni andra <3

Svar på tråden Vi som har BIM i December