Agronomen skrev 2018-12-30 15:33:55 följande:
Hej!
Jag hoppar in här, trots att det bara är en och en halv dag kvar av månaden :) Har inte lyckats hitta senaste versionen av BIM-listan för att skriva upp mig. Min mens är enligt FF väntad antingen idag eller imorgon. Har inga känningar dock, men fick "nålstick" på höger sida tidigare idag och supersvullna bröst, men det brukar jag å andra sidan ha innan mens.
Jag och min nya partner har precis börjat försöka bli gravida, det här är första riktiga försöket. Kommer sedan tidigare från ett förhållande där vi inte kunde få barn (de hittade fel på honom, men inget på mig), så det är med blandade känslor jag ger mig in i den här karusellen igen. Men mest är jag såklart väldigt hoppfull och glad :)
Jag använder FF som brukar stämma väldigt bra, men det var många år sedan jag höll på med tempande eller ÄL-tester nu. Vill inte sätta igång med det direkt utan försöka utan all stress som jag förknippar med det. Vi borde dock prickat ÄL ändå, eftersom vi såg till att mysa var och varannan dag den veckan.
Hur går det för er andra, hur många av er är kvar som inte fått mens ännu? :)
Jag har BIM imorgon men inga känningar på att mensen är påväg så har fortfarande lite hopp även om jsg testade negativ igår. Detta är vårt första försök att bli gravida också. Så får se hur det går. Lycka till :) och ni alla andra också:)