Inlägg från: Martis1987 |Visa alla inlägg
  • Martis1987

Vi som har BIM i December

Hej! Ny på forumet. 

Har försökt bli gravid hela året utan resultat. Orkar inte med temp och ÄL-test som bara är krångligt och aldrig visat något vettigt. Utgår istället från när förra mensen började, analyserar flytningar och tycker mig känna av när ÄL är på gång då jag får känningar i magen och blir lite frossig utan att vara sjuk.

Nu har jag BIM den 1/12 och har just nu blodblandade flytningar, vilket i sig inte är något ovanligt för mig men jag inbillar mig att det är nidationsblödning. 
    Tog ett tidigt gravtest i morse och det var negativt. Ska testa igen om en vecka om jag inte fått mens då, eller kanske på måndag om jag inte kan hålla mig. 

Hoppas på att kunna ventilera lite här istället för att överösa sambon med ALLA känslor och tankar. 

• Martis1987
    Missade detta:

BIM lista december 

30/11 Kstadtjej87 

1/12 gummsanmadde, Carola18, Martis1987

2/12 mathilda1, Ma18 

3/12 ero13, mimmisen1991, Incognita, minnie768 

4/12 junimajs, Livethänder, Skruttan855 

5/12 Eleanore83, Jsv17, solrosen29 

6/12 kinaamirb, Lala90, Sångfågeln 

7/12 siri88, Kayaaaa, Jojjans 

9/12 Sirest01

10/12 LottaU 

11/12 Kakan32, mangon 

12/12 Mezzy 

13/12 MissKelli 

14/12 Milka21, cenchi, Missempi , MammsenS 

17/11 Marängsviss 

21/12 Miichaella , NervösaNatta , Paramore1 

23/12 EliMil, Väntarpåplusset 

24/12 Mia86a

29/12 MalinJ
  • Martis1987
    gummsanmadde skrev 2018-11-23 22:22:58 följande:

Låg å pratade ut med min man precis. Gud va det va skönt det va att prata ut lite!! Asså vi bägge vill få en bebis till, lika mycket båda två. Men, som jag sa till honom, så känns det som allt låg på mig. Jag skulle ha koll på äl, säga till när vi skulle "mysa" å tjata någon gång å han kunde bara typ säga "men vi gör det imorgon istället, jag är trött". Mmm men nej vi kanske missa det då å jag vill inte chansa utan gärna NU! Och att det är ju jag som känner ALLT! Fast jag inte känner efter, inte ens ibland tänker på det så känns det typ molvärk i tjejmagen, eller ont i brösten, må illa, mm. Han känner ju inget! Han lever vidare helt normalt, tänker inte på det utan det händer när det händer. Å ibland känns det som jag verkligen vill sitta ner, som värsta lektionen med lärare, å visa exakt hur det går till. När ägglossning händer, hur länge ägget lever, hur chansen är liten varje gång å att det ska gå hela vägen. Så han verkligen förstår, för han brukar bara skämta till det å säga jag ha super spermier, dom ha tält med sig å är super starka eller något sånt. Väldigt sällan jag skrattar då med honom.

Oj detta blev långt hehe. Men i alla fall, vi låg å prata om detta å jag sa verkligen hur jag kände. Han bad om ursäkt för han hade mer eller mindre lagt allt på mig, han ska inte vara så lat, han tycker synd om mig å vill att jag ska berätta när jag känner mig annorlunda i kroppen. För vi är två om detta, sa han. Känns riktigt skönt <3 ha en bra helg!!

Precis så är det ju. Min sambo är superfin och han vill också men han är inte så förtjust i att inte få bada badkar, dricka alkohol och att försöka gå ner i vikt. Vi har båda lite hög BMI så jag hoppas att det kan hjälpa att gå ner några kilo. Men han älskar verkligen socker. Men varje gång han gnäller säger jag "jag älskar dig så mycket som du är men jag vill föda ditt barn också och du måste hjälpa mig med det". Och då fattar han.

Nu på morgonen vaknade jag och hade känningar så jag var tvungen att gå upp och testa. Vi åt rödbetor igår och kisset såg ut som tranbärsjuice ???? så jag visade sambon och vi hade kul åt det. Testet var negativt.
  • Martis1987

Är det nån här som gjort utredning och fått veta att de inte haft ägglossning, eller bara haft ibland? Vad har ni fått för råd eller hjälp i så fall?

Vi har nyligen blivit nekade utredning av landstinget för att min sambo är 24(25 är tydligen gränsen för båda vilket är urbota dumt då jag är 31 och inte kommer att bli yngre).

Vi har inte kontaktat någon privat klinik än. Men jag hoppas på att kunna få till det ändå och slippa resa till privatklinik om vi inte måste.

• Martis1987
    Jojjans skrev 2018-11-24 17:27:07 följande:

Inte alls svar på din fråga, men spännande att vi, med ett års skillnad, har samma ålder i förhållande till sambo. Vi är 32 och 25. Inte lika vanligt och har inneburit massa väntan för min del...

Hoppas ni får hjälp!

Kul med nån annan som också är äldre än sin partner :) Inte alls så vanligt och det är säkert inget som landstinget har tänkt på.
  • Martis1987
    gummsanmadde skrev 2018-11-24 22:08:37 följande:

Det är skönt att dom fattar å lyssnar på en, men ibland hade det faktiskt varit skönt att dom själva kunde komma å fråga om äl eller hur mår du, mm.. :)

Va hade du för känningar? :) När ha du BIM? Nyfiken :D

Ja, precis.

Jag hade typ magknip på ena sidan, bara lite och väldigt lokalt. Har BIM samma dag som du, den 1/12 :) Imorgon ska jag göra ett till tidigt test för sen åker jag på tjänsteresa och är borta hela veckan. Men jag håller tummarna för att vi båda plussar snart! :)
  • Martis1987
    gummsanmadde skrev 2018-11-26 14:16:59 följande:

Någon annan som ha BIM snart å ha "symtom" :) jag ha molvärk, liite öm i brösten, lite yr å huvudvärk å idag helt torr, inga flytningar. Känns som mensen kommer komma som vanligt, är på BIM -5.. när jag va gravid sist så hade jag flytningar.. åååå jag vill vara gravid, hoppas jag inte få någon dum mens utan ett fint pluss. Suck känner mig nere å helt säker på att det inte blir något pluss i år.

Detta är bara 4:e försöket, så det är absolut inte länge vi försökt men det är jobbigt att hela tiden känna så mycket (helt omöjligt att inte känna detta) å man verkligen tror att man är gravid så kommer ändå mensen.

Hoppas att ni alla ha starka symtom som blir super fina å starka pluss i december!!!

När jag vaknade idag var jag alldeles våt, har vita halkiga flytningar, inte som ÄL men liksom mellan äggvita och krämigt. Jag brukar vara torr innan mensen kommer. Men jag testade negativt igår så jag är inte övertygad.

Jag avundas dig som har varit gravid förr och vet hur det "brukar kännas"
  • Martis1987

Jag fick mens igår, typ i alla fall. Min mens är ganska bakvänd. Jag får liksom mest brunt och lite rött blod(och slemhinna) i typ 5 dagar och SEN kommer störtmens och hemsk mensvärk de sista två dagarna. Men igår ringde jag till en privatklinik och bokade tid för ett första besök för att vi ska bli utredda och förhoppningsvis få lite hjälp på traven. Vi fick tid i januari så vi får försöka en månad till på egen hand. 

Men men, det känns okej och eftersom jag fick mens nu så säger apparna att min nästa BIM blir den 30/12, så jag håller tummarna för en nyårspresent och septemberbebis :)) och så stannar jag ju i denna tråd.

30/11 Kstadtjej87

1/12 gummsanmadde, Carola18, ero13, 

2/12 mathilda1, Ma18, NervösAnonym, Liit , Gellasfia 

3/12 Incognita, 

4/12 junimajs, Livethänder, Skruttan855 

5/12 Eleanore83, Jsv17, solrosen29, Tyrand 

6/12 kinaamirb, Lala90, Sångfågeln, Liz89, Jojjans 

7/12 siri88, Kayaaaa, Mimmisen1991, holocene 

8/12 Clemmentina, minnie768? 

9/12 Sirest01, Lillamiia 

10/12 LottaU mangon 

11/12 Kakan32, 

12/12 Mezzy 

13/12 MissKelli , lillagullefjun 

14/12 Milka21, cenchi, Missempi , MammsenS 

15/12 cejo9173

17/11 Marängsviss 

18/12 idaisraelsson 

19/12 lw12, malin96 

21/12 Miichaella , NervösaNatta , Emsopemso, Cassandraa92 

23/12 EliMil, väntarpåplusset, paramore1 

24/12 Mia86a 

25/12 Solgul, rosagnu 

29/12 MalinJ 

30/12 Martis1987

PLUSLISTA 

gummsanmadde bim-3 (äl + 11/12) 

MalinJ BIM+2 (ÄL+16)

• Martis1987
    Jumän skrev 2018-12-04 07:20:18 följande:

Kliver in här :)

Bim 8/12, vet inte hur jag lägger till på listan... kanske någon kan hjälpa mig?

Bim -4 idag, inga symptom men en välprickad äl så jag lever på hoppet :D

30/11 Kstadtjej87 
    1/12 gummsanmadde, Carola18 
    2/12 mathilda1, Ma18, NervösAnonym , Gellasfia 
    3/12 Incognita, 
    4/12 junimajs, Livethänder 
    5/12 Eleanore83, Jsv17, solrosen29, Tyrand 
    6/12 kinaamirb, Lala90, Sångfågeln, Liz89, Jojjans , EcoMalin11 
    7/12 siri88, Kayaaaa, Mimmisen1991, holocene 
    8/12 Clemmentina, minnie768?, Jumän
    9/12 Sirest01, Lillamiia 
    10/12 LottaU mangon 
    11/12 Kakan32, Milly98
    12/12 Mezzy 
    13/12 MissKelli 
    14/12 Milka21, cenchi, Missempi , MammsenS , lillagullefjun 
    15/12 cejo9173 
    17/11 Marängsviss 
    18/12 idaisraelsson, Piffan87
    19/12 lw12, malin96 
    21/12 Miichaella , NervösaNatta , Emsopemso, Cassandraa92 
    23/12 EliMil, väntarpåplusset, paramore1 
    24/12 Mia86a 
    25/12 Solgul, rosagnu, Jordgubb
    28/12 ero13, Skruttan855 
    29/12 MalinJ 
    30/12 Martis1987, Liit 
    PLUSLISTA 
    gummsanmadde bim-3 (äl + 11/12) 
    MalinJ BIM+2 (ÄL+16)
    Mimmisen1991 BIM-3 
  • Martis1987

Nu är jag övertygad om att jag har tidig ägglossning. 
    Mensen slutade i torsdags/fredags och direkt kände jag stickningar i magen Förvånad
    Gjorde tre ÄL test, det var ganska starkt i lördags kl 18, blev svagare till söndag kl 14 och knappt synligt på söndag kl 18.
    Så jag tänkte att jag kanske hade ÄL på söndag ändå(eftersom ÄL-test ska vara positivt innan ÄL) och vi passade på att ligga eftersom sambon är borta två dagar nu.

Idag har jag äggvite-flytningar och känner mig varm så nu tror jag mer på att det är idag jag har ÄL men enligt apparna är det den 13e respektive den 16e Obestämd
    Jag tycker att det är så jobbigt att gå omkring och gissa och inte veta riktigt vad man ska lita mest på. Och temp funkar inte alls för mig, jag har väl för oregelbundet liv för att kunna se såna mönster. 

Men, jag hoppas att jag hade ÄL igår eller idag och att vi lyckades pricka men vi lär ju ligga varannan dag när sambon kommit hem ändå. Hur går det för er andra som har BIM i slutet av månaden, har ni gjort några ÄL-test eller haft några känningar?

• Martis1987
    Mia86a skrev 2018-12-10 15:59:48 följande:
    Håller helt med om att det är jobbigt att inte veta när ägglossning är. Det är första månaden för mig med äl-test nu och jag hoppas verkligen att jag inte missar ägglossningen nu. Har BIM 24 dec och började testa 3 eller 4 december, ännu inget positivt test så håller tummarna för morgondagen. Missade dock att testa i lördags så nu är jag toknojig att det skulle varit positivt just då. Känner mig i övrigt precis som före mens, dvs lite svullen om magen, finnarna ploppar upp och humöret skiftar...
    Har du fått något positivt ÄL-test ännu?

Mina streck har knappt varit synliga sen i lördags när jag hade ett ganska starkt streck fast jag precis haft mens.
    Men min fitbit-app säger fortfarande att jag har ÄL på söndag så jag fortsätter testa några dagar till. 
  • Martis1987
    Mia86a skrev 2018-12-14 18:42:39 följande:

Nej fortfarande inget positivt. Jag testar ju en gång per dag med cb digital så jag tänker att jag kanske har missat stegringen. Eller så har äl inte varit ännu, eller så har jag ingen äl den här månaden, svårt att veta. Har bara ett test kvar nu så blir väl att mysa varannan dag fram till BIM istället och hoppas på det bästa.

När har du BIM?

Hittills har jag aldrig lyckats få ett klockrent ÄL-test, så i värsta fall får jag inga men då är det märkligt att jag har så mycket symtom. Men vi har fått tid på klinik i Januari så de kanske kan förklara varför jag inte lyckats :P
  • Martis1987
    Mia86a skrev 2018-12-14 18:46:47 följande:

Jag förstår dig! Nu har jag visserligen två småttingar hemma men även jag håller på att bli tokig! Och då är vi bara på tredje försöket nu. Håller tummarna att det är din tur snart!

Och 30/12 har jag BIM
  • Martis1987
    1312 skrev 2018-12-19 15:35:04 följande:

Jag hoppar in i tråden med bim den 21/12. Hängt här på familjeliv i omgångar men behöver ibland ta en paus för att inte grotta ner mig för mycket i detta.

Vi har försökt i 14 månader utan resultat.. denna månaden var första gången vi använde ägglossningstest. Jag känner att jag har provat allt utom det. Ägglossningstesterna stegrade men blev aldrig helt positiva men dagen efter det var som starkast så var det ljust igen. Så antar att jag hade ägglossning där emellan men att den största stegringen missades det dygnet eftersom jag bara testade en gång om dagen. Jag hade även ägglossningsflytningar då och vi hade sex natten mellan de mörkaste och ljusa strecket.

Har nu ömma och svullna bröst, hade lite mensvärk igår men ännu ingen mens. Så med två dagar kvar innan BIM håller jag tummarna för att få detta i julklapp i år.. Men med alla tecken jag haft tidigare månader så tror jag inte på min kropps signaler alls längre.

Jag trodde aldrig att man kunde må såhär dåligt av att inte lyckas bli gravid och jag känner verkligen att jag inte har något hopp kvar utan jag tror att vi kommer behöva få hjälp..

Känns så typiskt.. jag har längtat efter barn i så många år och sambon har velat ta det lite lugnt, förra året i september sa han att nu kör vi! Ingen blev lyckligare än jag och sen står vi här över ett år senare utan resultat..

Blä nu har jag klagat färdigt. Håller verkligen tummarna för er alla som inte plussat ännu så att vi blir många som får en julafton utan mens!

Uh, jag känner med dig! Vi har försökt i ungefär ett år, mer eller mindre aktivt men iaf försökt träffa ÄL. Jag är 31 och min sambo är 24.

Denna månad fick jag bara streck värda att notera 8 dagar efter mensens första dag. Efter det har jag testat varje dag utan mer än en skugga av ett streck.
    Men igår fick jag, trots att ÄL-testen är negativa, äggviteflytningar. Och idag också! Mycket på morgonen och lite mindre under dagen men ändå utöver det vanliga.
    Förutom det fick jag först en ordentlig våg av illamående när jag kom till jobbet i morse, jag har varit trög i magen i några dagar, jag har haft lite molvärk i magen under dagen idag och nu kan jag svära på att jag har metallsmak i munnen. 
    Så jag hoppas att jag hade en väldigt tidig ÄL och att jag nu är i början på v4 och därför börjar känna symtom. 

Men som vi vet kan allt vara inbillning och egentligen ingenting annat än magknip. Jag tror att jag är gravid varje månad, mer och mer för varje månad. För att jag lär mig mer om graviditetstecken och längtar mer och mer efter den dagen då jag plussar. Nu har jag BIM 30/12.

MEN! Vi har fått tid på en fertilitetsklinik i januari så blir det inget denna månad får vi förhoppningsvis hjälp på traven under 2019. Det behöver ju inte bli IVF heller, det finns flera saker att prova innan dess vad jag förstår. Så misströsta inte, du är inte ensam och det finns hjälp att få!

• Martis1987
    Kallamakka skrev 2018-12-19 21:09:35 följande:
    Jag känner Såå med dig!

Det var samma för mig, min längtan fanns långt innan min sambo vart redo. Såhär i efterhand önskar man att man börjar försöka tidigare. I vårt fall har vi försökt sedan maj 2016. Efter utredning fick vi veta att IVF är det ända som kommer fungera för oss, när det fungerar får vi se. Snart hoppas jag, hoppet lämnar en långt efter första gången man tror det är hopplöst.

Jag tyckte det var läskigt att "bli dom som behöver hjälp" men såhär med facit i handen, är jag istället tacksam eftersom vi aldrig hade fått chansen utan hjälp.

Tänkte bara säga det att med ägglossningstester fick jag aldrig klara besked om huruvida jag hade ägglossning eller inte, när jag använde stickor som visade olika starka streck.

Men nu när jag använder digitala test, och börjar testa från cykeldag 9 och framåt så blir det raka besked - och inget som går att misstolka. Så det kan jag tipsa om :)

Lycka till och hoppas ni får en fin julklapp! :)
    Oj, jag hoppas verkligen att ni får ett glatt besked snart! Fick ni prova hormonstimulering och inseminering först eller märkte de direkt att det inte var aktuellt?

Kanske en dum fråga men är det värt att köpa på sig ett gäng digitala ÄL-test även om man ska påbörja utredning? Använder man ÄL-test även under utredning eller använder man nån annan metod? Det känns ju ganska dyrt med digitala test men det är ju värt det om det gör skillnad.
  • Martis1987
    Väntarpåpluset skrev 2018-12-20 11:01:15 följande:
    Vårat 5 försök denna månaden :D nu äntligen tror jag det är min tur :D fick 2 fina streck imorse med RFSU strimmel och ett cb tidigt, jag vet inte hur många spökstreck jag fått de här sista månaderna så jag ropar inte hurra förens imorgonbitti efter att jag tagit ett digitalt :D jag hadde egentligen gett upp lite och slutade helt med äl tester efter 4e försökt då min sambo trodde att det skulle hjälpa oss och det det kanske var det som skulle till, att jag slutade stressa med tester och tempande. Jag uppdaterar imorgon efter det digitala
    5 försök är ju snabbare än medel, särskilt för oss över 30. Statistiken är bra att titta på när det känns som att det tar en hiskelig tid. Det brukar ta tid, det är det "normala".

Jag skulle ju sluta med testandet, men det gick inte. Jag försöker hålla igen på gravtesten dock, inte testa för tidigt eller för ofta i alla fall. 

Men det där ser onekligen positivt ut och jag håller tummarna för er! Skrattande 
  • Martis1987
    Kallamakka skrev 2018-12-20 15:19:15 följande:
    Det hoppas vi med! :)

Det konstaterades fort att min sambo inte hade spermier i utlösningen helt enkelt(det är det första provet man lämnar som man), så det blev till att operera å kolla om det fanns. Vilket det gjorde, men de sitter liksom fast där inne.

Så även om jag funkar normalt, så blir det IVF då spermierna inte "kommer ut" med alla vätskor som hör till och då simmar dom inte bra, så en inseminering blir då inte aktuellt - men det hade ju varit lättare process tycker man. :)

Det som jag hade velat veta säkert innan var just att jag hade ägglossning, det var jag ju osäker på innan utredningen eftersom att testen skulle tydas, hade jag haft digitala så hade jag kunnat släppa det i allafall, och utgått från att jag hade ägglossning inför utredning. :)

Nu använder jag digitala test, efter cykeldag 9 och framåt. För att sen så planerar vi att sätta in ett befruktat ägg i samband med min naturliga ägglossning :) (då slipper jag sprutor och sånt).. Visst kostar det mera, men det är viktigt att verkligen veta att ägglossning har varit för att det ska öka chansen. :)

Okej, då förstår jag. Så kan det ju såklart också vara. Bra att det testar det direkt så att man får veta ifall det saknas spermier. För mig känns det så skönt att bara ha fått en tid på klinik för då vet jag att vi kommer få svar förr eller senare och inte behöver försöka i onödan om det faktiskt inte går på naturlig väg(eller alls i värsta fall). 

Då ska jag beställa såna ÄL-test till nästa månad ifall det inte blir något nu. Och jag kan tänka mig att det är värt den slanten att slippa hormonsprutor. 

Jag tyckte mig också se ett streck på testa tidigt imorse och min sambo såg det också. Men det var knappt synligt(svagare än ditt) så jag vågar inte heller tro att det betyder något. Man kanske skulle testa på julaftonsmorgon, det skulle ju vara kul att plussa då Oskyldig

• Martis1987
    Kallamakka skrev 2018-12-21 17:16:29 följande:

Hoppas det löser sig innan utredning för er, annars finns här en att prata med kring alla tankar om det. :)

Haha dessa tester.. Kan det inte bara vara skit starkt eller inget så man kan vara säker? :) jag ska ordna mig ett digitalt graviditetstest, ska också rikta in mig på julafton! Perfekt dag för positiva besked, men också en perfekt dag för att acceptera om det inte gick vägen - för julafton är magisk och mysig oavsett, tycker jag.. Och då tar man skit besked med lite ro, vill jag tro :)

Precis! Julafton har man så mycket att glädjas över även om det är negativt.

Men kolla nu då! På dag 22 i cykeln(bim-9) få jag ett tveklöst positivt ÄL-test. Jag är duktigt förvirrad. Kan man ha ägglossning så sent?

• Martis1987

Jag är kvar ännu. Testade negativt idag på BIM-1, men flo-appen säger att min mens är uppskjuten för att jag troligtvis hade ÄL den 22a. Nu PMS, ömma bröst osv. Ännu hoppfull.

• Martis1987

Idag fick jag mens. Nya tag 2019, jag är övertygad om att det blir vårt år. Nu ska jag beställa digitala ÄL-test och en hög med nya grav-test.
    Grattis till er som plussat!

Svar på tråden Vi som har BIM i December