• Anonym (L)

Tål inte min pojkväns mamma

Jag håller med föregående talare om att du absolut bör tala om för din kille vad du tycker. Spela inte att du gillar henne. Man kan säga hur man känner om någon även om det är negativt, om man gör det utan att vara elak eller raljant.

Förklara för din kille att du inte kommer ringa henne regelbundet och att du inte heller tänker låta din mamma vara hennes personliga chaufför. Det är viktigt att du och din kille står enade inför hans mamma.

Om ni skaffar barn så är det ännu viktigare att ni håller ihop och har hittat ett bra förhållningssätt till mamman. Risken är mycket hög att hon annars kommer ta över både graviditeten och sedan barnet.

• Anonym (L)
    Anonym (ställd) skrev 2018-11-09 13:19:15 följande:

Han är för jävla dålig på att säga ifrån. Det stör mig. Hade det varit min mamma som betedde sig så hade jag skämts ögonen ur mig men han verkar vara så van.

Vi har inte planerat barn men eftersom jag använder natural cycles och vi är väldigt slarviga med röda dagar så är det inte alls en omöjlighet, men i det scenariot så skulle jag aldrig tillåta henne lägga sig i annat än att vara barnvakt ibland, helst så sällan som möjligt.

Det är en stor varningssignal att han inte kan säga ifrån! Du kan få det riktigt jobbigt om/när du blir gravid och tvingas kämpa själv mot mamman. Nu kanske hon inte är på er så mycket, men tänk sen om hon börjar ringa och smsa mer eller mindre dagligen? Kommer över till er ett par gånger i veckan osv. Det kan slita både på dig och på ert förhållande om du upplever dig stå själv i detta.

Prata om saken innan du plötsligt står där!
Svar på tråden Tål inte min pojkväns mamma