• tankfull

Tål inte min pojkväns mamma

Anonym (Jösses) skrev 2018-11-07 16:43:32 följande:

Hej TS, så konstiga svar du fått i denna tråd. Den här mamman beter sig ju väldigt otrevligt både mot sina egna barn och deras partners och det är självklart inte ditt fel. Gränslöst också att säga saker som att hon förväntar sig att du ska ringa henne regelbundet och antyda att din mamma ska bli hennes personliga taxitjänst, vid första träffen. En sådan mamma finns det väl egentligen bara ett förhållningssätt till, och det är att hålla henne kort. Var lika rak mot henne som hon är mot dig och säg nej till exempelvis att föräldrarna ska träffas i ett tidigt skede, om hon klagar för att du inte ringer; säg som sanningen är, att du inte vill/kan/hinner ha en sådan relation med svärmor. Ni kommer nog aldrig stå varandra nära och det beror ju inte på hennes ursprung utan på hennes personlighet. Hon verkar van att säga och göra vad som helst, hon tycker nog även att det är lite roligt att chocka med sin uppriktighet. Visa att du inte skräms av det och våga svara emot henne.

Jag skulle kunnat ha skrivit detta inlägget själv, du säger precis det jag tänkte! Speciellt det där om att TS ska vara lika rak från början, hon ska sätta sig i respekt direkt och visa att mamman inte kan köra med henne. Svårt att våga men nödvändigt. 
Svar på tråden Tål inte min pojkväns mamma