Inlägg från: Anonym (Qwersy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwersy)

Tål inte min pojkväns mamma

Du måste inte ha en relation med henne. Inte ens om ni gifter er och/eller skaffar barn.
    Du måste verkligen inte ringa henne. Du måste inte åka och hälsa på henne. Och du måste inte vara hemma om hon kommer och hälsar på er heller.

Det är din pojkvän du är tillsammans med, inte hans mamma.

Men vad du måste göra, är att tala om för din kille hur du känner. Du behöver ju inte säga att hans mamma är en idiot, men säg att om hon tänker fortsätta hålla på som hon gör - tala illa om dig eller andra, kräva saker som du inte känner dig bekväm med osv - så tänker du sätta gränser och dessa gränser kommer att gälla tills hon skärper sig.

Men du skrev ju att din kille varnade dig, att han vet hur hon är. Så han kommer nog ta det bra.

Sen en sak till, om det är så att du känner att du ändå vill försöka träffa henne ibland, ta det i små doser, ni måste ju inte åka dit och sova över precis men kanske en fika på ett par timmar funkar.
    och kanske att speciellt din kille faktiskt säger emot när hon dummar sig. Det är HELT okej att säga till henne att ni tänker gå därifrån om hon inte slutar med X när hon börjar hålla på. Och sedan faktiskt gå om hon inte slutar.

• Anonym (Qwersy)
    Anonym (DoIt) skrev 2018-11-07 15:44:41 följande:
    Exakt därav kommer det ALDRIG funka mellan dig och pojkvännen. Bryt nu innan det blir seriöst.
    Anonym (DoIt) skrev 2018-11-07 15:26:21 följande:
    Halvsvensk är han!

Jag vidhåller att du bör bryta nu! Detta kommer aldrig att fungera och det beror inte på mamman utan på Dig!

Jag gissar att du beter dig precis som pojkvännens mamma. Akta dig, du kommer nog snart vara ganska ensam i livet.
Svar på tråden Tål inte min pojkväns mamma